Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Native Instruments Komplete Audio 6

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 29 okt 2016 21:02

Native Instruments Komplete Audio 6

Beste orgelvrienden:

Ik ben m'n Hauptwerk aan het opstarten;
ik heb 3 klavieren, een nieuwe pc,
en m'n eerste blunder was m'n MIDI-interface;
ik kocht de
http://www.bax-shop.nl/midi-interface/p ... -interface

en die werkte dus niet UIT via usb(2) ( doe een bod ;)

Dus welke 4x4 interface zoudt u adviseren?

Verder denk ik, dat de native-instruments-komplete-audio-6- á 229,-euro een goede geluidskaart is.

Maar wie een beter idee heeft; héél graag, omdat dit voor mij een nieuwe wereld is.

( ik wil in de toekomst met 4 kanalen gaan werken, en heb "Utrecht bij Noorlander gehoord, en was letterlijk geroerd!)

dank voor uw moeite!

Vriendelijke groet:

Jan Herbert jr.

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 29 okt 2016 21:18

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

Hoi Jan Herbert,
Even voor de zekerheid: je had toch wel de midi-kabels/-pluggen van de 3 klavieren in de MIDI-in op je prodipe gestopt en vervolgens de USB-kabel naar je PC?
Als ik de website van prodipe bekijk zie ik niet 1-2-3 waarom dit niet zou werken.

bert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 okt 2016 23:00

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

Als aanvulling op het bericht van Bert: de midi out van het keyboard moet naar de midi in van de Prodipe Midi 4i4o MIDI interface

Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 30 okt 2016 10:15

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

Ik heb de 3 "verdiepingen"geprikt in IN-1 , IN-2 en IN-3
en de usb naar de pc,
en de prodipe op "mode USB"gezet

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 30 okt 2016 10:44

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

Tja, dan weet ik het ook niet.
Ik las op het net wel een heel aantal commentaren in de trant van "goedkope rommel, werkt niet".
Ook iemand met een opmerking dat het geheel eerst niet leek te werken, maar dat de kabels zo slecht in de connectoren zitten, dat ze heel erg hard aangedrukt moeten worden.
Dat laatste is natuurlijk nog even eenvoudig uit te proberen.

bert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 okt 2016 23:24

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

Vragen:
1) zie je de ledjes op de Midi 4i4o interface wel oplichten als je achtereenvolgens op de 3 keyboards speelt?

2) staan de 3 keyboards op 3 verschillende MIDI kanaalnummers? Anders kan HW geen onderscheid maken op welk keyboard je speelt.

3) kan de USB poort wel power vanuit de PC leveren?
Ga naar Start --> configuratiescherm --> apparatenbeheer en dan naar de "Universal Serial Bus controllers"- sectie. Klik met de rechter muisknop achtereenvolgens op elke "USB-hoofdhub" en op elke "Generic USB Hub" en kies dan "Eigenschappen --> tabblad Energiebeheer". Haal een eventueel vinkje weg bij de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

4) kijk ook direct op het tabblad "Energie" om te zien hoeveel stroom de MIDI 4i4o interface trekt.

5) heb je ook andere USB poorten van de PC geprobeerd? Is het trouwens een desktop of een laptop die je gebruikt?

6) is er een vinkje geplaatst in het HW scherm "MIDI ports screen" in de kolom "Console MIDI in" achter de MIDI 4i4o interface (menu General settings --> MIDI ports screen)? Zie je überhaupt daar wel de MIDI 4i4o interface staan?

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 31 okt 2016 12:18

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

Om op je vraag terug te komen van de Komplete Audio 6, ik heb die ooit toegepast op verzoek (want ik heb zelf geen bijzondere kennis van geluidskaarten) in combinatie met een nieuwe computer (en Windows 10). Ik moet zeggen dat het een bijzonder prettig apparaat was om mee te werken. Mooi klein kastje, stevig gebouwd en eenvoudig te installeren (drivers, audio software). Lijkt mij dus een prima optie in die prijsklasse naast de (wellicht wat bekendere) alternatieven.

Maar mijn ervaring is er natuurlijk maar één, en ik heb het kastje ook maar twee weken gezien.

Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 31 okt 2016 16:50

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

Evert-Jan schreef:Vragen:
1) zie je de ledjes op de Midi 4i4o interface wel oplichten als je achtereenvolgens op de 3 keyboards speelt?

2) staan de 3 keyboards op 3 verschillende MIDI kanaalnummers? Anders kan HW geen onderscheid maken op welk keyboard je speelt.

3) kan de USB poort wel power vanuit de PC leveren?
Ga naar Start --> configuratiescherm --> apparatenbeheer en dan naar de "Universal Serial Bus controllers"- sectie. Klik met de rechter muisknop achtereenvolgens op elke "USB-hoofdhub" en op elke "Generic USB Hub" en kies dan "Eigenschappen --> tabblad Energiebeheer". Haal een eventueel vinkje weg bij de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

4) kijk ook direct op het tabblad "Energie" om te zien hoeveel stroom de MIDI 4i4o interface trekt.

5) heb je ook andere USB poorten van de PC geprobeerd? Is het trouwens een desktop of een laptop die je gebruikt?

6) is er een vinkje geplaatst in het HW scherm "MIDI ports screen" in de kolom "Console MIDI in" achter de MIDI 4i4o interface (menu General settings --> MIDI ports screen)? Zie je überhaupt daar wel de MIDI 4i4o interface staan?
Evert-Jan schreef:Vragen:


Wouw, Evertjan:

je bent een held:

ga het meteen proberen!!

Dank voor al ke moeite!!
1) zie je de ledjes op de Midi 4i4o interface wel oplichten als je achtereenvolgens op de 3 keyboards speelt?

2) staan de 3 keyboards op 3 verschillende MIDI kanaalnummers? Anders kan HW geen onderscheid maken op welk keyboard je speelt.

3) kan de USB poort wel power vanuit de PC leveren?
Ga naar Start --> configuratiescherm --> apparatenbeheer en dan naar de "Universal Serial Bus controllers"- sectie. Klik met de rechter muisknop achtereenvolgens op elke "USB-hoofdhub" en op elke "Generic USB Hub" en kies dan "Eigenschappen --> tabblad Energiebeheer". Haal een eventueel vinkje weg bij de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

4) kijk ook direct op het tabblad "Energie" om te zien hoeveel stroom de MIDI 4i4o interface trekt.

5) heb je ook andere USB poorten van de PC geprobeerd? Is het trouwens een desktop of een laptop die je gebruikt?

6) is er een vinkje geplaatst in het HW scherm "MIDI ports screen" in de kolom "Console MIDI in" achter de MIDI 4i4o interface (menu General settings --> MIDI ports screen)? Zie je überhaupt daar wel de MIDI 4i4o interface staan?

Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 31 okt 2016 16:52

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

bert schreef:Tja, dan weet ik het ook niet.
Ik las op het net wel een heel aantal commentaren in de trant van "goedkope rommel, werkt niet".
Ook iemand met een opmerking dat het geheel eerst niet leek te werken, maar dat de kabels zo slecht in de connectoren zitten, dat ze heel erg hard aangedrukt moeten worden.
Dat laatste is natuurlijk nog even eenvoudig uit te proberen.

bert


Thanks,Bert!

Ik ga aan de gang

Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 01 nov 2016 14:30

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

Evert-Jan;

Ik ben er uit;
Op zich was het absoluut geen troep, maar voor MIJN doeleinden werkte hij niet:
het enige wat hij met USB deed, was dit gebruiken voor z'n stroom voorziening!

maar ik heb hem al weer kunnen verpatsen, en ben op zoek, naar een, die het wel doet!

maar je tips hebben me wel goed kunnen helpen, hierachter te komen!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 nov 2016 17:59

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

Jan Herbert

Ik weet niet wat JOUW doeleinden dan waren maar mij leek dat via het kastje de MIDI signalen van je 3 keyboards naar HW moesten. En daar is dit kastje juist voor bedoeld. De USB was niet alleen bedoeld voor de stroomverzorging maar ook om die MIDI signalen uit dat kastje naar de PC te leiden (en je had de prodipe ook al op "mode USB" gezet dus dat was goed).
Misschien heb je toch iets snel de conclusie getrokken dat het niet werkt.

Ik ben benieuwd wat het vervangende apparaat is geworden.

Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 01 nov 2016 18:20

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

Beste Evert-Jan
Wellicht heb ik gewoon zitten klooien,
Maar ik heb van iemand van dit forum een midisport 4x4 kunnen aanschaffen tweedehands, dus dat gaat werken,
heb ik nog één vraagje aan je;

ik had "voor de gein, om eerst goedkoop te kijken, of ik iets aan de gang zou krijgen")

een Behringer U-control UCA202 gekocht,
maar die zal het , denk ik niet gaan trekken hé?

Ken je misschien de native-instruments-komplete-audio-6 ?
ik wil, als alles lekker draait, Utrecht gaan draaien op 4 kanalan.

Ik zit m'n hele leven al in de toetsinstrumenten , en was al met Atari's bezig,

maar virtueel is voor mij compleet nieuw, dus daarom zit ik een beetje te klunzen.

Dank voor je antwoord!

Gr
Jan Herbert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 nov 2016 21:59

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

De Behringer U-control UCA202 heeft 2 kanalen (ongebalanceerd). Kan wel 48 KHz aan, maar heeft zelf geen ASIO driver. Je wordt doorverwezen naar de universele ASIO4ALL driver. Ik heb verder geen specs kunnen vinden op http://www.music-group.com/Categories/Behringer/Computer-Audio/Audio-Interfaces/UCA202/p/P0484 of in de downloads
En een ASIO driver heb je wel nodig om je het "snelle gevoel" te geven van de toetsen: na indrukken direct geluid.
Dit is bij de Windows drivers niet het geval en deze belasten ook de processor veel te zwaar.
Deze geluidskaart zou het denk ik wel "doen". Maar gezien de prijs ($29) zou ik als je een betaalde versie van HW hebt even verder kijken.


De Native Instruments Komplete Audio 6 USB audio interface ken ik niet.
Als je op https://www.native-instruments.com/en/products/komplete/audio-interfaces/komplete-audio-6/ de specs na kijkt dan ziet dat er goed uit.
Heeft 4 analoge gebalanceerde uitgangen en 2 digitale S/PDIF (de 6 ingangen zul je niet gebruiken in HW), een eigen ASIO driver, koptelefoon uitgang die op kanaal 1/2 (dus front bij Domkerk) of 3/4 (rear) geschakeld kan worden.
Freqency response 10-40kHz±0.5 dB, SNR 101dB (A-weighted), THD + N 0.007% en genoeg output voor actieve speakers 9.6dBU.

Ik zie in ieder geval 1 nadeel: uitgangen 3/4 zijn qua volume niet met de grote knop op de bovenkant te regelen. Ze staan altijd op 0 dB. En waarschijnlijk zul je de MIDI ingang ook niet gebruiken door gebruik te maken van de Midisport en USB.

Voor mij is onduidelijk of deze geluidskaart de ingestelde sample rate van HW volgt. Er is nl. een schermpagina voor audio processing waar je de sample rate moet instellen (blz. 24 van het manual). Dit is niet handig want orgels kunnen op verschillende sample rates geladen zijn en dan moet je dat steeds omzetten in de geluidskaart. Normaal volgt de geluidskaart de sample rate van het aangeboden signaal.

Berichten: 14

Geregistreerd: 08 jun 2016 20:17

Bericht 02 nov 2016 11:58

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

Beste Evert-Jan:
Nog ééntje, en dan laat ik je écht met rust!

( zoals ik al zei, is dit voor mij nieuw, dat audio, dus ben erg op mensen als jij uit de praktijk aangewezen.)

Vraag: zou je me een idee kunnen geven, op welke kaart ik zou kunnen draaien, het liefst niet boven de € 400,- ??

Dank voor al je hulp, vriend!

Jan Herbert jr.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 nov 2016 18:31

Re: Native Instruments Komplete Audio 6

De vereisten.
Je moet een audiokaart kiezen met een USB interface. Verder minimaal 4 analoge, maar bij voorkeur 6 of meer (gebalanceerde) uitgangen, koptelefoonuitgang, eigen ASIO driver geschikt voor Windows 7, 8.1 en 10, support voor sample rates 44.1 kHz, 48 kHz en 96 kHz.

Een aantal merken:
- MOTU
- RME
- PreSonus
- M-Audio
- Focusrite
De RME kaarten hebben de beste specs, maar zijn ook het duurst.

Ik noem er even 2.

Een Presonus 1818vsl met 8 analoge en 2 digitale uitgangen voor € 336
http://www.bax-shop.nl/externe-audio-in ... cificaties
De specs staan op de website en in het manual: http://www.presonus.com/support/downloa ... ox-1818VSL
Frequency Response: 20 Hz - 22 kHz, ±0.25 dB
THD+N: 0.003%, 1 kHz, 22 kHz BW, A-wtd
S/N Ratio: 109 dB, 1 kHz, 22 kHz BW, A-wtd
Output Level: +10 dBu, < 0.5% THD

Een vergelijkbare kaart: M-Audio M-Track Eight USB met 8 uitgangen voor € 369
http://www.bax-shop.nl/externe-audio-in ... -interface
Specs op http://www.midiman.com/products/view/m-track-eight
Frequency Response: 20 Hz – 20 kHz (+0.1 dB)
Dynamic Range: 113 dB (A-weighted)
THD+N: 0.004% (1 kHz, -1 dBFS)
Maximum Output Level: +10 dBu

Beiden zijn 19 inch modellen, die je wel kwijt moet kunnen.
Aan 90% van de toetsers en bellen op het front van beiden heb je niet veel: dit is voor opnemen via de analoge ingangen.

Maar ik denk dat ander forumleden ook wel input aan kunnen leveren.
Wie o wie?

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com