Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Probleem- HW hinderlijk geluidsfragment

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 38

Geregistreerd: 02 okt 2015 11:01

Bericht 13 dec 2016 21:17

Probleem- HW hinderlijk geluidsfragment

Hallo mensen, Sinds een paar dagen is een telkens terugkerend hinderlijk drietonig geluidsfragment te horen als ik op Hauptwerk 'Pekela' wil spelen. Misschien in de verkeerde volgorde geïnstalleerd? Maar re-install en un-install helpt niet.
Het vreemde is dat ik het nu ook heb bij Wildervank en Veendam. Ook bij StAnnes, maar niet bij Gapinge en Rotterdam Demo.
Snap niet waarom niet bij alle sets.
Hoe krijg ik het weg... Iemand een idee?

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 13 dec 2016 21:28

Re: Probleem- HW hinderlijk geluidsfragment

Heb je een Hauptwerklicentie? Zo ja, is de USB stick met de licentie wel goed aangesloten? Zo nee, kies je er wel voor om de Free Edition van Hauptwerk te gebruiken?

Wanneer je de Basic/Advanced edition van Hauptwerk gebruikt zonder geldige licentie hoor je een dergelijke irritante pieptoon

Berichten: 38

Geregistreerd: 02 okt 2015 11:01

Bericht 13 dec 2016 22:00

Re: Probleem- HW hinderlijk geluidsfragment

Het is niet de tingel van de Basic/Advanced edition van Hauptwerk.
Het is een drietonig fragmentje, op zichzelf nog niet eens onaardig.
Om de paar seconden hoorbaar. Maar niet bij alle sample sets.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 13 dec 2016 22:12

Re: Probleem- HW hinderlijk geluidsfragment

Gek!
*Komt het geluid overeen met een register(combinatie) van het orgel dat je op dat moment geladen hebt?
*Hoor je het geluid ook terwijl je niet speelt?
*Hoor je het geluid ook terwijl er geen registers open staan?
*Wat doen de MIDI "lampjes" rechts onderin het scherm van Hauptwerk terwijl je het geluid hoort?

Ik kan alleen maar gissen wat het is, misschien kunnen we aan de hand van deze vragen uitsluiten of het gaat om een foutief MIDI-signaal.

Berichten: 38

Geregistreerd: 02 okt 2015 11:01

Bericht 13 dec 2016 23:14

Re: Probleem- HW hinderlijk geluidsfragment

Geluid staat los van registratie. Ook hoorbaar als alle registers uit.
Ook terwijl ik niet speel
Midi lampjes blijven uit

Hoe kan ik 'intern' in de pc zien waar het geluid vandaan komt, bijv. door actieve processen oid?
Zat nog te denken aan iets in de Focusrite control of andere software maar dan zou het toch bij elk orgel hoorbaar zijn.
Misschien is het iets simpels, bijv. ergens een metronoom aangevinkt.

Kan het iets te maken hebben met licentiesoftware van HW?
Het geluid wordt geactiveerd door HW maar als ik HW afsluit blijft het doorgaan :shock:
Het doet zich voor bij StAnnes, en Pekela, maar niet bij StClement of Rotterdam demo of gapinge.
Als ik bijv. gapinge laad stopt het geluid en blijft het weg.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 13 dec 2016 23:18

Re: Probleem- HW hinderlijk geluidsfragment

Iets uit Windows of audiodevice?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 dec 2016 23:24

Re: Probleem- HW hinderlijk geluidsfragment

John

Dan zou het ook bij GO voor moeten komen? Ik heb daar nog nooit over gehoord. Wat heb je onlangs aangepast aan de PC?

Windows geluiden uitzetten: ga naar Start --> Configuratiescherm --> Apparaatbeheer --> Geluiden. Vervolgens op tabblad geluiden in het uitklapmenu 'Geluiden schema kiezen' voor 'Geen geluiden' kiezen.

Videokaart met HDMI? dan kan het audio van deze kaart uitgezet worden. Ook bij Apparaatbeheer 'Geluid, video en spelletjes'. Bij High Definition Audio Device --> dan rechtse muisknop en dan uitschakelen kiezen

Berichten: 38

Geregistreerd: 02 okt 2015 11:01

Bericht 13 dec 2016 23:55

Re: Probleem- HW hinderlijk geluidsfragment

Door het opstarten van Go wordt het geluid ook getriggerd!

Windows geluiden was een goede tip Evert-Jan. kBen er nu achter dat het het geluid is van 'verbinding met het apparaat is verbroken'.

Vraag is nu waardoor het veroorzaakt wordt?
Volgens mij begon het toen ik 'Pekela' wilde installeren. Die bestaat uit twee bestanden, de demo en het tweede bestand om hem volledig te kunnen gebruiken. Ik installeerde per ongeluk eerst het tweede bestand waarna een foutmelding volgde. Kan het zijn dat hierdoor een file of driver defect is geraakt?
Maar wellicht heeft dit er niets mee te maken.

Ik kan het geluid onderdrukken maar ben toch benieuwd wat er intern evt niet goed gaat.
kHeb idd HDMI voor beeldscherm.
Apparaatbeheer zie ik steeds om de paar seconden 'verversen'.
Laatst bijgewerkt door JohnGo op 14 dec 2016 00:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 dec 2016 00:12

Re: Probleem- HW hinderlijk geluidsfragment

De beide geluidsbronnen moet je zo-wie-zo uitzetten in Windows.

Stel je voor dat je aan het orgelspelen met een sampleset van 48kHz/24 bit. En er komt een Windows geluid door (16 bit/44,1 kHz). Dat is vragen om problemen. En wat als er een Windows geluid wordt afgespeeld en HW wordt dan opgestart. Dan geen verbinding tussen HW en de ASIO driver ...........

JohnGo schreef:'verbinding met het apparaat is verbroken
Welke apparatuur is aangesloten geweest en nu niet meer? Bijv. een gedeelde netwerkschijf? Misschien staat er iets in de eventlog.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 dec 2016 10:52

Re: Probleem- HW hinderlijk geluidsfragment

John

geen nieuwe vragen stellen door een bestaand bericht aan te passen als dat bericht al beantwoord is. Toevallig zag ik heb dat je iets had aangepast

JohnGo schreef:Vraag is nu waardoor het veroorzaakt wordt?
Volgens mij begon het toen ik 'Pekela' wilde installeren. Die bestaat uit twee bestanden, de demo en het tweede bestand om hem volledig te kunnen gebruiken. Ik installeerde per ongeluk eerst het tweede bestand waarna een foutmelding volgde. Kan het zijn dat hierdoor een file of driver defect is geraakt?
Maar wellicht heeft dit er niets mee te maken.
Je kunt een sampleset 100x installeren zonder problemen. HW zal dat aangeven. Er gaat niets kapot, ook geen driver of bestand. Alleen de HW cache zal opnieuw worden opgebouwd.

JohnGo schreef:Apparaatbeheer zie ik steeds om de paar seconden 'verversen'.
Dat klopt en is standaard

Berichten: 38

Geregistreerd: 02 okt 2015 11:01

Bericht 14 dec 2016 11:32

Re: Probleem- HW hinderlijk geluidsfragment

Ok ja, excuus, zag niet dat je al geantwoord had (pag. nog niet ververst).

Heb gekeken naar welke apparaten ik onlangs heb aangesloten of verwijderd- kwam toen uit bij een slimme stekkerdoos die via usb geconfigureerd kan worden. Heb usb losgemaakt en dat zou wel eens kunnen helpen want ik hoor geen geluid meer- wil vanavond nog wel eea dubbelchecken.
Audio in apparaatbeheer ververst ook niet meer om de paar seconden.
Blijft toch vreemd dat het probleem alleen bij sommige sample-sets optreedt.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com