Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Audioprobleem

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 22 sep 2011 21:13

Audioprobleem

Vanavond bij het aanzetten merkte ik gelijk dat het geluid veel zachter klonk dan anders.
Bij het spelen met twee registers en vier vingers loopt direct de audio in het rood met veel gekraak uit de speakers.
Ik gebruik HW advanced en vermoed dat er ergens een instelling in HW verkeerd is gaan staan. (dat gaat natuurlijk niet vanzelf, maar ik heb een zoontje van 4 die erg graag de pc aanzet)
De audio-output-volume heb ik al gereset, maar heeft geen resultaat.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Bij voorbaat dank.

Groeten,
Henri
Vr. groet,
Henri

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 23 sep 2011 10:11

Re: Audioprobleem

Wordt je ASIO-driver nog welk herkent? Mogelijk is HW overgeschakeld op de DirectSound-driver. Of en hoe dat kan weet ik niet, maar wat jij beschrijft, doet mij in die richting denken.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 23 sep 2011 19:39

Re: Audioprobleem

Ja, mijn asio driver staat gewoon goed ingesteld.
Ik heb nog geen idee waar ik verder moet zoeken.
Vr. groet,
Henri

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 sep 2011 21:15

Re: Audioprobleem

Hoi Henrie,

ik zou eerst even je driver verwijderen, en opnieuw je driver van je geluidskaart/Asio opnieuw op je pc zetten.

proberen waard toch?

denk dat je probleem dan opgelost is

Groeten

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 27 sep 2011 22:28

Re: Audioprobleem

Bedankt voor de reacties, maar het probleem is nog niet verholpen. : :(

Ik gebruik een Focusrite Safire 24 pro dsp als midi-interface.
Er zijn twee dingen die ik constateer:
1. Over de hele linie is het geluid te zacht. Ik kan zelfs het volume volledig openzetten. Dit is niet alleen in Hauptwerk het geval, maar ook als ik geluidsbestanden afspeel of een CD.
2. Bij een sample-set (Freiberg) loopt de audio steeds in het rood en begint dat erg te kraken. Dit is al als er met 5 registers gespeeld wordt. Ik vind het vreemd dat het alleen bij deze sample set optreedt.

Ik heb inmiddels de driver van Focusrite opnieuw gedownload en geinstalleerd, Hauptwerk is opnieuw geinstalleerd, de sampleset heb ik opnieuw geladen, alles zonder resultaat. :oops:

Wat kan ik er nog meer aan doen?

Groeten,
Henri
Vr. groet,
Henri

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 sep 2011 22:48

Re: Audioprobleem

Henri
Je bent wel even bezig geweest met herinstallaties .......
Henri schreef:1. Over de hele linie is het geluid te zacht. Ik kan zelfs het volume volledig openzetten. Dit is niet alleen in Hauptwerk het geval, maar ook als ik geluidsbestanden afspeel of een CD.

Dit lijkt op een instelling in de Safire 24 pro:
- De mute knop ingedrukt?
- Een mixer instelling in de Safire 24 pro (Start > Programs > Focusrite > Saffire MixControl.) en de schuif omhoog (of misschien iets anders; ik ken de pro niet in detail.
Henri schreef:2. Bij een sample-set (Freiberg) loopt de audio steeds in het rood en begint dat erg te kraken. Dit is al als er met 5 registers gespeeld wordt. Ik vind het vreemd dat het alleen bij deze sample set optreedt.

Dit lijkt erop dat in HW de audioinstelling bij Freiberg te hoog staat en audio daarom overstuurd wordt. In HW in het audio controlpanel dit bijstellen (-10 of lager)
We zien je bevindingen wel
Evert-Jan

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 29 sep 2011 13:35

Re: Audioprobleem

Bedankt Evert Jan,

Jouw tips hebben het juiste resultaat gehad.
Bij de Safire stond een schuifje te laag
en bij Freiberg stond de audio op 0 (heb ik nu op -10 gezet)
Het probleem is dus opgelost. :D

Hieruit blijkt gelijk maar weer de kwetsbaarheid van een "computersysteem met hauptwerk":
Doordat er zoveel is in te stellen kunnen er ook fouten ontstaan door ondeskundig gebruik.
Vr. groet,
Henri

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 29 sep 2011 19:32

Re: Audioprobleem

Henri schreef:Hieruit blijkt gelijk maar weer de kwetsbaarheid van een "computersysteem met hauptwerk":
Doordat er zoveel is in te stellen kunnen er ook fouten ontstaan door ondeskundig gebruik.


De kwetsbaarheid van een computersysteem met hauptwerk ligt niet bij of in het systeem, maar bij de gebruiker.

Als het systeem deskundig ingesteld is, werkt het nagenoeg feilloos! Als er ondeskundig mee omgegaan wordt kunnen er onvolkomenheden ontstaan. Die zijn echter meestal vrij snel door een deskundige op te lossen.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 sep 2011 23:49

Re: Audioprobleem

Henri

de 2e foutbeschrijving was zo duidelijk, dat het voor mij makkelijk inkoppen was.

@Peter
Hauptwerk is geen statisch systeem zoals een electronisch orgel (gelukkig niet): je zet hem aan en je kunt spelen (en bijna niets wijzigen).
Voor Hauptwerk komen steeds nieuwe samplesets uit en Hauptwerk heeft zoveel instellingen en mogelijkheden, die moet je wel eens een keer proberen. Alleen moet je goed onthouden wat je als gebruiker gedaan hebt zodat je bij een eventuele fout weer terug kan naar de vorige situatie (of het in de technische issues rubriek op dit forum kan vragen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ).

Evert-Jan

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 30 sep 2011 14:44

Re: Audioprobleem

Evert-Jan schreef: Alleen moet je goed onthouden wat je als gebruiker gedaan hebt zodat je bij een eventuele fout weer terug kan naar de vorige situatie (of het in de technische issues rubriek op dit forum kan vragen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ).
Of eerst een backup maken van je instellingen...
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 30 sep 2011 20:03

Re: Audioprobleem

Peter schreef:
De kwetsbaarheid van een computersysteem met hauptwerk ligt niet bij of in het systeem, maar bij de gebruiker.


Daar ligt bij mij een beetje een aandachtspunt.
Ik ben nl niet de enige die orgel speelt.
Mijn dochter van 17 speelt ook veel, en mijn zoontje van 4 mag hem ook wel eens aanzetten.
Als hij dan in een onbewaakt ogenblik wat 'knoppen drukt' dan ontstaan er zomaar problemen.
Het alternatief is om het te verbieden, maar eigenlijk wil ik het liever stimuleren rond het orgel :!:
Nou ja, met een juiste hulp komen we er dan wel weer uit :)
Bedankt hiervoor.

Groeten,
Henri
Vr. groet,
Henri

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com