Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Digital vs Tube

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jul 2017 16:21

Re: Digital vs Tube

Nee. Denon heeft nog niet gereageerd. Ze kunnen dat ook niet in Nederland oplossen, maar alleen in het verre oosten.

Er is gevraagd om de status.
Avatar gebruiker

Berichten: 460

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 26 jul 2017 10:31

Re: Digital vs Tube

Evert-Jan schreef:Nee. Denon heeft nog niet gereageerd. Ze kunnen dat ook niet in Nederland oplossen, maar alleen in het verre oosten.

Er is gevraagd om de status.


Bedankt, ben benieuwd hoe het afloopt.

Stel dat het niet op deze manier goed en foutloos werkend te krijgen is, dan moet er een (usb)interface tussen. Kun je daarvan de digitale uitgang op een of andere manier doorlussen naar meerdere Denons? Of moet er dan ook nog een splitter tussen?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 jul 2017 10:42

Re: Digital vs Tube

Ik heb nogmaals mijn mail onder hun aandacht gebracht

Zie onderstaande reactie die ik via de mail terug kreeg
Ticket nummer is voorzien van xxx door mij zelf

duplicate 170620-000xxx

Reactie Door E-mail (DENON Customer Support) (20/07/2017 10:10 AM)
Geachte heer Pakvis,

Uw vraag is doorgestuurd naar onze productontwikkelaars voor verdere inzage. Wij hebben op dit moment nog geen status update hiervoor. Zodra zij bij ons terugkomen zullen we dit aan u terugkoppelen via het originele ticket (170620-000xxx).

Met vriendelijke groet,
Denon Product Support



Dus afwachten maar, en duimen draaien, zoals Evert Jan al schreef dit probleem moet in het verre oosten bekeken/opgelost worden.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 26 jul 2017 11:19

Re: Digital vs Tube

anco.marijs schreef:Stel dat het niet op deze manier goed en foutloos werkend te krijgen is, dan moet er een (usb)interface tussen. Kun je daarvan de digitale uitgang op een of andere manier doorlussen naar meerdere Denons? Of moet er dan ook nog een splitter tussen?


Met de coaxiale kabel kan je gewoon een T-kabel gebruiken. Op de 2 uiteinden dan wel een afsluit weerstand van 75 ohm solderen tussen signaal en aarde.
Dat werkt dat weet ik uit ervaring. Dan kan je in ieder geval biampen met boxen die daar geschikt voor zijn.
Voor de spdiff optical zijn ook splitters te koop die het optisch signaal in 2en delen. Ik heb ook zo'n splitter thuis gehad maar op de een of andere manier kwam er te weinig signaal doorheen dus dat werkte niet goed bij mij. Maar ze worden wel verkocht dus als het niet zou werken dan zouden ze snel van de markt zijn lijkt mij.

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 jul 2017 17:51

Re: Digital vs Tube

zo jammer en dat net voor het weekend :cry: :cry: :cry:

kreeg bericht van Denon inzake de asio driver

maar wellicht bij een driver update dat ze het wel meenemen

tot die tijd moeten we de Denon puur voor de kwaliteit gebruiken, en moet de geluidskaart toch nog even blijven :oops:




Onderwerp : Asio driver probleem Denon pma-50



Reactie Door E-mail (DENON Customer Support) (28/07/2017 05:02 PM)



Geachte heer Pakvis,

Bedankt voor uw contact met Denon en uw vraag betreffende het gebruik van 2 x PMA-50 versterkers als geluidskaart voor uw PC.

We hebben uw documentatie doorgenomen en uw vraag uitvoerig kunnen bespreken met onze productontwikkelaars. Op dit moment hebben wij echter helaas geen mogelijkheid om de driver voor de PMA-50 aan te passen voor deze zeer specifieke doeleinden. We kunnen u op dat gebied helaas niet assisteren.

We stellen uw feedback / feature request betreffende de AISIO driver wel op prijs en zullen dit overwegen in toekomstige aanpassingen van onze producten en software.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Denon Product Support




Klant Door CSS e-mail (Jan Wim Pakvis) (28/06/2017 03:30 PM)

If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 jul 2017 18:55

Re: Digital vs Tube

:cry: :cry: :cry:
Het had zo mooi kunnen zijn.....
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 124

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 28 jul 2017 19:28

Re: Digital vs Tube

Jan Wim schreef:tot die tijd moeten we de Denon puur voor de kwaliteit gebruiken, en moet de geluidskaart toch nog even blijven :oops:


Nu wordt ik toch wel nieuwsgierig. Via ASIO4ALL kan ik drie digitale versterkers aansturen. Waarom in dit geval dan toch het advies voor een dure externe geluidskaart? Is de geluidskwaliteit via ASIO4ALL zoveel minder dan via een RME-geluidskaart? Ik maak me geen illusies: ik hoor de verschillen toch niet. Maar ik ben erg benieuwd of ze er voor de audiofielen wel zijn.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 jul 2017 20:22

Re: Digital vs Tube

ha Auke,

de Denon doet zeker niet onder voor de RME geluidskaart zeker kwalitatief niet

het punt is de asio driver van de Denon.

wat jij doet met asio4all kan werken,

als ik weer iets ruimer in mijn tijd zit duik ik er nog een keer in, ik laat me toch zeker niet door de 1e beste tegenslag uit het HW-veld slaan. ;)

dus het is even pas op de plaats, denken kost in mijn geval altijd iets meer tijd, maar ik zet er nog geen punt achter
ik hou het op wordt vervolgd..........................
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 124

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 28 jul 2017 21:16

Re: Digital vs Tube

Ik ben benieuwd hoe twee (of meer) Denons via asio4all klinken voor de twee van de meest kritische oren van het forum. Dus als je er een keer tijd voor hebt dan lees ik graag je bevindingen (en anderen vast ook, denk ik zo)
Avatar gebruiker

Berichten: 460

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 28 jul 2017 22:01

Re: Digital vs Tube

ajongbloed schreef:Ik ben benieuwd hoe twee (of meer) Denons via asio4all klinken voor de twee van de meest kritische oren van het forum. Dus als je er een keer tijd voor hebt dan lees ik graag je bevindingen (en anderen vast ook, denk ik zo)


Helemaal mee eens. Ik moet mijn setup nog helemaal opbouwen dus als ik volledig digitaal kan zonder dure (RME) geluidskaart zou dat erg mooi zijn. Erg jammer overigens, dat denon hier niet aan kan (wil?) meewerken.

Mocht het niet werkend te krijgen zijn, zou dan de RME digiface een oplossing kunnen zijn? Daar zitten alleen de digitale aansluitingen op en betaal je dus niet voor extra analoge aanlsuitingen die je nooit gebruikt..
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 jul 2017 22:46

Re: Digital vs Tube

ajongbloed schreef:Ik ben benieuwd hoe twee (of meer) Denons via asio4all klinken voor de twee van de meest kritische oren van het forum. Dus als je er een keer tijd voor hebt dan lees ik graag je bevindingen (en anderen vast ook, denk ik zo)

Ik heb geprobeerd met Gerrgouw om hem via Asio4all werkend te krijgen, maar dat werkte ook niet beter. Maar het schijnt dat ik een bijzondere configuratie heb. Mijn CPU gaat steigeren zodra er een Denon aan hangt :lol:
Maar ik put weer hoop uit de belofte van JanWim dat hij er nog eens serieus naar gaat kijken en dat hij zich niet na 1 tegenslag uit het veld laat slaan. Ik kan er ook niet goed tegen als dingen niet werken, terwijl het volgens mij toch zou moeten kunnen.... :evil:
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 18 sep 2017 11:36

Re: Digital vs Tube

Toch wel interessant, die kleine digitale versterkers. Ik zat te kijken naar bijvoorbeel de SMSL SA-98e.
Qua prijs erg interessant om bijv 2 of 3 stuks toe te passen in een surround opstelling met een sub.
Ik weet dat hij een ruisvloer heeft, maar hoeveel last heb je daar van als je eenmaal aan het spelen bent?
Vraag mij alleen af; hoe is het digitaal te jouden? Hij heeft 2 trs/tulp ingangen. Kun je daar digitaal signaal in stoppen?
http://i.ebayimg.com/00/s/NjY1WDc1MA==/z/jxsAAOxypthRtWU2/$(KGrHqUOKooFGW3cpwD)BRtWU2LSkQ~~60_12.JPG
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 sep 2017 11:55

Re: Digital vs Tube

Lastig om voor een ander te bepalen Jaap

Buiten de aanwezige ruis weet je van te voren al dat de gebruikte chip gerelateerd aan de prijs is
Dus de conversie digitaal analoog is dan ook evenredig prijs kwaliteit
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 sep 2017 12:22

Re: Digital vs Tube

Jaap380 schreef:Vraag mij alleen af; hoe is het digitaal te jouden? Hij heeft 2 trs/tulp ingangen. Kun je daar digitaal signaal in stoppen?

Tulppluggen worden voor 2 zaken gebruikt:
- analoge in- en uitgang
- digitale in- en uitgang

Het is in dit geval dus een digitale coax aansluiting met daarachter ene digitaal circuit. Je moet hier coax kabels op aansluiten. Dat is iets anders dan een afgeschermd snoer, dat je voor analoog gebruikt !!

Andere digitale ingangen is een toslink.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 18 sep 2017 13:21

Re: Digital vs Tube

Evert-Jan schreef:Het is in dit geval dus een digitale coax aansluiting met daarachter ene digitaal circuit. Je moet hier coax kabels op aansluiten. Dat is iets anders dan een afgeschermd snoer, dat je voor analoog gebruikt !!..........Andere digitale ingangen is een toslink.

ik vrees dat we hier weer een eeuwige discussie raken; het verschil tussen "analoge kabels" en "digitale kabels". :?
Maar na wat googlen ben ik er achter dat een digitale kabel een karakteristieke impedantie van 75 Ohm moet hebben.
Voor het hele verhaal: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=394.0
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 sep 2017 13:34

Re: Digital vs Tube

maar ben ik toch nieuwsgierig Jaap, waarom zo'n goedkoop ding?

dan kan je m.i. beter een 2e hands a-merk analoog op MP zoeken , dan heb je meer kwaliteit dan dit kastje ooit kan geven.


niet alles wat de term digitaal heeft is automatisch oke
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 460

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 18 sep 2017 14:33

Re: Digital vs Tube

Misschien goedkope versterkertjes omdat Denon duurder gaat worden/geworden is...

Ik zie dat Denon gaat stoppen met de productie van de PMA-50. Hiervoor in de plaats komen een goedkopere PMA-30 en een duurdere PMA-60.

Bij 8 ohm hebben ze beiden 30W uitgangsvermogen (bij 4 ohm hebben ze 40 en 50W), en de PMA-30 heeft geen USB aansluiting..!
Misschien hebben ze het verzoek van Jan-Wim en Evert-Jan betreffende de Asio drivers wel doorgevoerd..? (waarschijnlijk denk ik dan iets te positief...)

Enfin, je betaalt nu 600 euro voor de PMA-60..
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 18 sep 2017 15:26

Re: Digital vs Tube

Jan Wim schreef:maar ben ik toch nieuwsgierig Jaap, waarom zo'n goedkoop ding?.....dan kan je m.i. beter een 2e hands a-merk analoog op MP zoeken , dan heb je meer kwaliteit dan dit kastje ooit kan geven.

Ik heb mij laten oplichten via MP en ben nu 1000,- armer... Dus zoek ik goedkopere alternatieven.
Maar bedankt voor de tip. Ik vind het hartstikke leuk om te struinen naar top-vintage versterkers en speakers :lol:
Ik heb net een setje B&W DM 580 op de kop getikt voor 20,- Alles ingedeukt en midwoofers die het niet deden...even opengemaakt en alles hersteld en klinkt fantastisch. Ik heb weer een heel ander orgel! Alleen het laag gaat minder diep dan ik zou willen... (maar dat terzijde).
En ik heb mijn oog laten vallen op een Kenwood KA 770D. Lijkt mij mans genoeg om de Jamo's aan te sturen.
Laatst bijgewerkt door Jaap380 op 18 sep 2017 16:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 sep 2017 16:42

Re: Digital vs Tube

dat klinkt niet leuk Jaap

echt vervelend, maar jammer genoeg gebeuren die praktijken nog steeds.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 sep 2017 17:38

Re: Digital vs Tube

anco.marijs schreef:Misschien goedkope versterkertjes omdat Denon duurder gaat worden/geworden is...

Ik zie dat Denon gaat stoppen met de productie van de PMA-50. Hiervoor in de plaats komen een goedkopere PMA-30 en een duurdere PMA-60.

Bij 8 ohm hebben ze beiden 30W uitgangsvermogen (bij 4 ohm hebben ze 40 en 50W), en de PMA-30 heeft geen USB aansluiting..!
Misschien hebben ze het verzoek van Jan-Wim en Evert-Jan betreffende de Asio drivers wel doorgevoerd..? (waarschijnlijk denk ik dan iets te positief...)

Enfin, je betaalt nu 600 euro voor de PMA-60..
Vandaar dat de PMA-50 in de aanbieding was. Het magazijn van Denon is leegverkocht.
Ik denk niet dat de Asio drivers zijn aangepast. Daar is wel een langer traject voor nodig dan 2 maanden.
Maar we kunnen vooraf wel vragen bij de TD van Denon of 2 versterkers via USB en ASIO werkt. Dan weten zij zeker dat ze die niet aan HW zullen verkopen :lol: :lol:
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com