Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Uitgangs signaal midi naar versterker

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 01 jun 2017 20:04

Uitgangs signaal midi naar versterker

Mijn eerste vraag op dit forum.. zullen er ongetwijfeld meer komen!

Ik heb Hauptwerk draaien op een goede pc met de standaard geluidskaart, die via optical SPDIF (onboard) weer op mijn Pionieer VST 1024 zit aangesloten.
Een Roland UM-2 verbind mijn Hammond CX2000 met de pc. Alles werkt naar behoren en beleef weer heel veel plezier in het orgelen en he luisteren van al het moois van alle sample sets.

Als de versterker op de ingang staat waarop ik orgel, moet ik de versterker altijd op -10 dB zetten wat geen probleem is.. maar als ik dan mijn ingang van der versterker weer op andere geluidsbron zet .. en niet het volume eers op -30 zet.. knallen de conussen van de speakers bijna om de oren.. Mijn vrouw begint dan gelijk al haar karate oefeningen in elke willekeurige richting ten toon te spreiden. (gelukkig komt ze tegenwoordig niet hoger dan de knieen).
Ik heb Hauptwerk standaard op audio output level, standaard op 0 gezet als ik hem op + 10 zet .. gaat te vervormen bij het aanslaan van meer dat 3 toetsen tegelijk.

Mijn vraag.. zou het plaatsen van externe audiokaart, bv. Focusrite Scarlet 2i4 of en Roland Rubix 4, mijn probleem oplossen daar je de gain via die externe kaart kan instellen?

Heb het hele forum uit gepluisd en heb deze vraag dacht ik niet gezien.( hoop ik)

Met vr. groet Henk van der Meijden
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 01 jun 2017 23:36

Re: Uitgangs signaal midi naar versterker

Beste Henk,

Kijk hier even: viewtopic.php?f=4&t=2627&p=30238&hilit=volume#p30238
Lijkt mij niet waarschijnlijk dat je voor dit probleem andere apparatuur moet aanschaffen....
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 02 jun 2017 09:15

Re: Uitgangs signaal midi naar versterker

Beste Jaap,

Dank voor je snelle antwoord.

Ik had dat topic ook gezien en nu net alles weer gecheckt en alles staat zoals beschreven en moet nog steeds de volume van de versterker (te) hard open draaien.

Vraag: is het niet zo dat je met eerder genoemde externe audio/midi kaart het volume / output van het midi signaal kan regelen?

Gr. Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 02 jun 2017 09:45

Re: Uitgangs signaal midi naar versterker

Die Roland is alleen voor midi en heeft dus niets met audio te maken.
Kun je in het configuratiescherm van je PC-audiokaart komen? Hoe hoog staat het volume van je PC-Audiokaart? Het lijkt me dat het daar in zit.
Vervolgens kun je kijken op welke input op de versterker je hem hebt aangesloten. Probeer eens een andere input (omdat de ingangsgevoeligheid van de verschillende input-aansluitingen kan afwijken).
Verder neem ik aan dat je gewoon stereo speelt of gebruik je de Surround-mode? Probeer eens in de "stereo"stand af te spelen en dan "pure of direct".
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 02 jun 2017 18:28

Re: Uitgangs signaal midi naar versterker

Audio kaart van pc staat op max dat van het wisselen van de input van de versterker gaat ik proberen en ik speel gewoon in stereo.

Ik laat het je weten.

In ieder geval bedankt


Gr. Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 jun 2017 20:41

Re: Uitgangs signaal midi naar versterker

Zet je audio output in HW eens op -10...dat is redelijk standaard om te beginnen...
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 05 jun 2017 21:19

Re: Uitgangs signaal midi naar versterker

Of het is gelukt, of Henk ligt nu met blauwe plekken in het ziekenhuis....
3 dagen geen reactie is wel zorgwekkend met een karateka in huis :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com