Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Jamo zuilen en welke versterker

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 09 jun 2017 17:03

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Hoi Jaap

Dat is eigenlijk vergelijkbaar met geluidskaarten. Ik heb jarenlang een focusrite geluidskaart gehad en met plezier op gespeeld maar op een gegeven moment kriebelt het weer en denk dat het toch wel beter kan en dan koop je een Rme en dan hoor je toch echtwel dat het beter klinkt. Met de Rme viel het op dat alles makkelijker klinkt, analoger, de scherpere digitale randjes zijn er af.
De Qls qa100 is een uitstekende versterker en ook die heb ik jarenlang met plezier beluisterd, maar als ik het vergelijk met de Denon dan wint de Denon het toch wel. Iets meer detailering, luistergemak, ruimtelijkheid.
Maar nogmaals de qls is een prima versterker die heel wat duurdere versterkers wegspeelt.

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jun 2017 17:44

Re: Jamo zuilen en welke versterker

@Jan, inderdaad zo ervaar ik het hier thuis ook

@Jaap, als ik nog wat mag aanreiken?
Als je beide versterkers nieuw gaat kopen, dan is de Denon niet eens zoveel duurder, op de qls100 moet je tax. Enz. Ook afdragen.

De Denon staat nu al voor 399,- in de winkel, op marktplaats worden ze soms te koop aangeboden, alleen moet je daarmee oppassen, deze hebben vaak nog het binnenwerk van de eerste generatie.
Denon heeft kort na de introductie, wat problemen gehad met protect beveiliging, de versterker ging dan op zwart, en kon alleen via een reperateur gereset worden.
Dus hebben ze een ander beter mainboad geplaatst in de nieuwere modellen, in de winkel weet je zeker dat je de nieuwe krijgt, 2e hands is het lastig om de juiste versie te bepalen, dan moet je hem uitlezen.
Vanaf januari 2015 is er een andere versie, voor die datum waren er problemen mogelijk
Hoop dat je iets hebt aan deze aanvullende info.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jun 2017 18:02

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Jan Wim

heb jij ooit nog eens 2x de Denon, beiden via USB gekoppeld, aan jouw PC voor surround icm ASIO driver?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jun 2017 19:02

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Evert-Jan schreef:Jan Wim

heb jij ooit nog eens 2x de Denon, beiden via USB gekoppeld, aan jouw PC voor surround icm ASIO driver?



nee nog niet getest Evert-Jan, zodra ik mijn orgel openmaak ( binnenkort) zal ik de 2e en 3e denon aansluiten, kijken of HW hier mee uit de voeten kan.
het mooiste zou zijn als HW door gaat tellen dus niet voor elke versterker via de DAC dezelfde kanalen gaat aanhouden

gr

jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jun 2017 19:05

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Ik ben benieuwd. Want dan heb je geen RME meer nodig :D
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 09 jun 2017 20:09

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Jan Wim schreef:...
Vanaf januari 2015 is er een andere versie, voor die datum waren er problemen mogelijk
Hoop dat je iets hebt aan deze aanvullende info.

Nou, goed dat je het zegt, want ik ben net bezig met eentje van marktplaats.... :shock: :shock: :?
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 09 jun 2017 20:11

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Evert-Jan schreef:Ik ben benieuwd. Want dan heb je geen RME meer nodig :D

Ik ben ook zeeeer benieuwd :)

Jan Wim schreef:...nee nog niet getest Evert-Jan, zodra ik mijn orgel openmaak ( binnenkort) zal ik de 2e en 3e denon aansluiten, kijken of HW hier mee uit de voeten kan.
Heb jij gewoon een paar digitale versterkers werkeloos liggen? Nouja, beter zij dan jij :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jun 2017 21:58

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Evert-Jan schreef:Ik ben benieuwd. Want dan heb je geen RME meer nodig :D




inderdaad Evert-Jan want als je dan de RME kan uitsluiten dan wordt het opeens heel goedkoop dan is het puur een win-win situatie

ik ga dit echt binnen kort uit testen, hier is denk ik het forum toch wel bij gebaat.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jun 2017 22:00

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Jaap380 schreef:
Evert-Jan schreef:Ik ben benieuwd. Want dan heb je geen RME meer nodig :D

Ik ben ook zeeeer benieuwd :)

Jan Wim schreef:...nee nog niet getest Evert-Jan, zodra ik mijn orgel openmaak ( binnenkort) zal ik de 2e en 3e denon aansluiten, kijken of HW hier mee uit de voeten kan.
Heb jij gewoon een paar digitale versterkers werkeloos liggen? Nouja, beter zij dan jij :lol:


@jaap ik heb inderdaad een x aantal versterkers gekocht, waarvan er al 3 aan een 3-weg hangen, heb er nog 2 op de plank liggen die ik wil gaan inzetten voor biamping op de fronts
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jun 2017 22:09

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Jaap380 schreef:
Jan Wim schreef:...
Vanaf januari 2015 is er een andere versie, voor die datum waren er problemen mogelijk
Hoop dat je iets hebt aan deze aanvullende info.

Nou, goed dat je het zegt, want ik ben net bezig met eentje van marktplaats.... :shock: :shock: :?



de versterkers zijn uit te lezen, zo kan je bv zien of de versterker overbelast is geweest, of er kortsluiting via de LS heeft plaats gevonden, wat ooit de max. temperatuur geweest is, of de protection mode ooit ingeschakeld is geweest enz. een soort logboek, de versie staat erin beschreven
natuurlijk is dit alles vakkundig te omzeilen, en te resetten , maar dat is een beetje als terug draaien van de km-stand van een auto. dan is de verkopende partij niet echt betrouwbaar.

natuurlijk zijn er over het algemeen goed willende verkopers die niet eens van deze verborgen functie af weten, maar een beetje info in de diepte kan nooit geen kwaad toch? ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 09 jun 2017 22:13

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Nu kan ik deze kopen. Weet iemand van welk jaar deze versterker is?
PMA50SPE2
Premium silver E2
a/No. 5023501790.
Made in China.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jun 2017 22:27

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Jaap380 schreef:Nu kan ik deze kopen. Weet iemand van welk jaar deze versterker is?
PMA50SPE2
Premium silver E2
a/No. 5023501790.
Made in China.


een serie nummer is alleen bij de fabrikant gekoppeld aan het bouwjaar

je moet echt de info van de versterker zelf hebben, wat middels een zogenoemde e-prom beschikbaar is/

deze info geeft weer :
system info
FPGA info
USB DSP versie
Region info
NFC Detect test

dat is de footprint van de machine en daaruit kan ik voor jouw het bouwjaar wel extracten
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 09 jun 2017 23:08

Re: Jamo zuilen en welke versterker

je moet echt de info van de versterker zelf hebben, wat middels een zogenoemde e-prom beschikbaar is/

deze info geeft weer :
system info
FPGA info
USB DSP versie
Region info
NFC Detect test

dat is de footprint van de machine en daaruit kan ik voor jouw het bouwjaar wel extracten

Hoe kom je bij zo'n e-prom?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jun 2017 23:21

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Je kan de versie uitlezen met de volgende stappen

Zet de versterker uit dus niet op standby

Druk zowel de source als de bluetooth in

Druk daarna op de power knop


Dan komt er op het scherm informatie te staan die je moet noteren, elke keer als je opnieuw de source knop indrukt, krijg je andere info te zien,
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 10 jun 2017 00:06

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Betekend SPE2. niet specificatie 2 dus 2de produktie ronde! Oftewel de nieuwste versie!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 jun 2017 00:59

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Loosman schreef:Betekend SPE2. niet specificatie 2 dus 2de produktie ronde! Oftewel de nieuwste versie!


de firmware en versie zijn alleen uit leesbaar

op de achterzijde van de versterker staat puur alleen een serie nummer

de info moet echt van inside komen, ook de assemblage inwendig is iets gewijzigd, t.o.v 2014

de laatste versie is ook uit gerust met Elna Cerafine 4x 2 op de AMP PCB en 2 op de SMPS PCB
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 10 jun 2017 09:44

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Sjonge, we gaan weer lekker diep in de materie :lol:
Ik zal de verkoper vragen om deze truc uit te halen.

Overigens: wanneer is de PMA 50 op de markt gekomen? Dat is toch nog maar sinds begin 2015?

Is dit overigens ook een geschikte versterker voor HW?
De FX-Audio X6 DAC.
Laatst bijgewerkt door Jaap380 op 10 jun 2017 12:22, in totaal 3 keer bewerkt.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 460

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 10 jun 2017 11:59

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Als ik even mag inhaken op het Denon-KEF verhaal. Is er iemand die een Denon PMA50 heeft in combinatie met de KEF ls50?
Dit omdat ik pas ergens een review van de KEF las waarin werd geschreven dat de speaker toch wel een wat krachtiger versterker nodig zou hebben dan de minimale 25W die KEF opgeeft. En aangezien de Denon en maar 30W heeft?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 jun 2017 13:01

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Jaap380 schreef:Sjonge, we gaan weer lekker diep in de materie :lol:
Ik zal de verkoper vragen om deze truc uit te halen.

Overigens: wanneer is de PMA 50 op de markt gekomen? Dat is toch nog maar sinds begin 2015?




Jaap de versterker draait al wat langer mee in het circuit sinds 2013 is de ontwikkeling en productie begonnen.
echter voordat dit product Europa aandoet zit er een periode tussen
maart 2014 heb ik deze versterker al gespot op de beurs, maar het dealerschap is feitelijk pas begin 2015 op stoom gaan draaien voor de particuliere verkoop.

maar vandaar mijn hint pas op wat je koopt op internet, vaak zijn dit de partijen die via de tussenhandel op MP verschijnen
dit product is absoluut geen diefstal o.i.d, maar het gaat 9van10 keer om de 1e gen. met de kinderziektes

vaak worden ze aangeboden als test /demo exemplaar in de regel gaan ze ook maar enkele tientjes onder de originele verkoopprijs weg
ik zou dat risico totaal niet willen lopen, voor 399,- heb je een splinternieuw model
24 maanden garantie, en gegarandeerd de nieuwste versie en firmware


let op onderstaande advertentie is volledig legaal, absoluut geen diefstal o.i.d maar ik zou er niet in trappen :!:
kijk hier typisch zo'n geval, volledige garantie , nieuwstaat,
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... ma-50.html

mag weg voor 329,- voor 70,- euro ben je safe en up to date
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 10 jun 2017 16:17

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Aha, het gaat om deze: https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... nberichten
Ook een demo-model. Ga ik niet doen dus....

Maar Anco Marijs had hier een goeie vraag gesteld -meen ik mij te herinneren: Heeft iemand de combinatie Denon - Kef LS50 in gebruik? Omdat in reviews toch aangeraden wordt een versterker met flink vermogen de Kefs te laten aansturen (wellicht vanwege de lage gevoeligheid van 85 db) Hij kan 200 Watt hebben, dus is 35 W dan niet wat weinig?

Zelf even gegoogeld en zag dat de combinatie vaker voor komt: http://petertyson.co.uk/index.php/denon ... akers.html Nog voordelig ook....
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 jun 2017 16:48

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Jaap380 schreef:Aha, het gaat om deze: https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... nberichten
Ook een demo-model. Niet doen dus....

Maar Anco Marijs had hier een goeie vraag gesteld -meen ik mij te herinneren: Heeft iemand de combinatie Denon - Kef LS50 in gebruik? Omdat in reviews toch aangeraden wordt een versterker met flink vermogen de Kefs te laten aansturen (wellicht vanwege de lage gevoeligheid van 85 db) Hij kan 200 Watt hebben, dus is 35 W dan niet wat weinig?



Ja jouw MP link zal van het zelfde sop overgoten zijn, uiteraard ligt de beslissing geheel bij jouw, maar ik persoonlijk zou het niet doen, gewoon nieuw kopen dan heb je zekerheid, en anders moet je echt op onderzoek uit.

Ik thuis heb de Kefls50 niet, maar als ik 1 denon aan mijn 3weg hang 89db dan kan ik power genoeg maken in mijn huiskamer.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 22 dec 2017 15:57

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Marantz.jpg
Er is inmiddels weer eea veranderd. Ik heb toch maar geinvesteerd in een goede geluidskaart; de Motu 828 Mk3. Volgens Jan kan ik daar leuk mee expirementeren... :D
Verder heb ik 2 Marantz Monoblock versterkers gekocht van 125W RMS bij 8Ohm en 2 B&W Speakers, de CDM7NT. Er moesten wat drivers vervangen worden, dus ze hebben nog niet gespeeld (-nog afgezien van het feit dat ik nu even geen HW orgel heb, maar die is in aanbouw. Stel je er niet te veel van voor, want hij wordt weer minimalistisch.

cdm7nt.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 dec 2017 16:08

Re: Jamo zuilen en welke versterker

Ha Jaap

Dat lijkt me genoeg om je voorlopig weer even van de straat te houden :lol: :lol:
Veel plezier met het experimenteren!

Gr. Jan
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com