Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

IPAD en TouchOSC vervolg

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4

Geregistreerd: 14 nov 2012 13:04

Bericht 14 nov 2012 23:43

IPAD en TouchOSC vervolg

Op het forum staat een prima beschrijving om via TouchOsc je IPAD als hauptwerk touch monitor te gebruiken. Zie http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=4&t=531&hilit=touchosc
Een van de problemen die ik daarbij ondervond was dat als je de Reset knop gebruikt, wel alle registers in hauptwerk worden gereset maar dat de buttons op de IPAD aan blijven staan.
Het probleem was hoe kan ik de status van de buttons in TouchOsc via een andere button in TouchOSc uitzetten. Met OSC alleen is dat niet mogelijk, maar met Pure data wel.
Zie http://hexler.net/docs/touchosc-getting-started-osc voor een basic handleiding. (zie ook een eenvoudige handleiding op Youtubehttp://www.youtube.com/watch?v=niQm3ifdtOE (ik heb bv de mrpeach library in de start gezet, weet niet zeker of dat echt nodig was)
Bijgaand een eenvoudig voorbeeld (uit de pd file) waarbij de drie registers toggle1, toggle2 en toggle3 op je ipad gereset worde en mijn layout van hetorgel met de rode reset knop.
Het werkt als volgt:
Als je op je Ipad op de reset button klikt gaat er een midi message naar Hauptwerk die het orgel reset
Tevens gaat er een OSC message naar je PC die een OSC message terrugstuurd naar je Ipad die de oplichtende registers weer uitzet.
Succes met het experimenteren
velesovopd.jpg

velesovo.PNG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 15 nov 2012 15:12

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Als je 'Send matching MIDI output tot control ....' aanvinkt in HW werkt dit gewoon standaard. De reset knop heb ik dan gekoppeld aan reset audio. Alle registers in hauptwerk gaan uit, en op mijn iPad ook. Ik gebruik dus geen puredata hiervoor.

groet,
Gert Jan

Berichten: 4

Geregistreerd: 14 nov 2012 13:04

Bericht 15 nov 2012 22:24

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Gert Jan
Dat is inderdaad veel eenvoudiger (had ik nog niet ontdekt), jammer van de twee avonden uitzoeken, hoewel puredata wel aardige mogelijkheden biedt.
Bedankt voor de tip

Berichten: 7

Geregistreerd: 10 nov 2012 00:00

Woonplaats: Maastricht

Bericht 27 nov 2012 21:31

Een andere manier...

Hallo,

Ik heb gisteren de app Air Display geïnstalleerd http://avatron.com/apps/air-display. Met deze app wordt je ipad een tweede display van je PC. Ik kan het hauptwerkvenster nu naar de ipad slepen en van daar af bedienen, dat werkt prima. De app kost maar 9 euro en is in tien minuten geinstalleerd.

Groet,

Jeroen

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 27 nov 2012 23:19

Re: Een andere manier...

Jeroen.donkers schreef:Hallo,

Ik heb gisteren de app Air Display geïnstalleerd http://avatron.com/apps/air-display. Met deze app wordt je ipad een tweede display van je PC. Ik kan het hauptwerkvenster nu naar de ipad slepen en van daar af bedienen, dat werkt prima. De app kost maar 9 euro en is in tien minuten geinstalleerd.

Groet,

Jeroen


Ik zag vandaag ergens voorbij komen dat er ook een gratis variant van deze app is/komt met reclameboodschappen. Ideaal om dit concept eens te testen.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 28 nov 2012 01:56

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

werkt dat ook met Android? Ik heb TochOS op mijn samsung en touchbridge op mijn PC, maar krijg ze niet aan het communiceren met elkaar! Hauptwerk ziet Bridge wel.
Ik draai nu nog de free versie van hauptwerk (ben aan het sparen voor een HW_PC en de betaalde versie).

Wie o wie kan mij helpen. Registreren dmv een muis is niet handig!!!!
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 28 nov 2012 14:09

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

TouchOSC werkt wel op Android, maar je kunt helaas nog geen layouts maken. Je bent dus gebonden aan de standaard layouts, en dat is lastig registreren.

Er is inmiddels wel een alternatief voor Android, maar ik heb hier verder geen ervaring mee.

Zie hier: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.burnsmod.oscpad

Berichten: 54

Geregistreerd: 25 sep 2011 19:41

Woonplaats: Hellevoetsluis

Bericht 11 jan 2013 23:02

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Dankzij de goede beschrijving van Gert Jan heb ik als digibeet ook mijn iPad aan de praat gekregen en het werkt uitstekend. Alleen op de iPad vindt geen verkleuring plaats van de registers die aan staan. Is dit mogelijk en hoe doe je dat?

Groeten,

Wout

Berichten: 4

Geregistreerd: 14 nov 2012 13:04

Bericht 11 jan 2013 23:45

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Zal er morgen even naar kijken.Is volgens mij eenvoudig.

Berichten: 4

Geregistreerd: 14 nov 2012 13:04

Bericht 11 jan 2013 23:56

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Heb even snel gekeken, on een button aan en uit te zetten gebruik je een toggel. In die toggle zet je een label met de naam van het register. Zie bijgevoegd een voorbeeld dat ik gebruik. Even uitpannen, (kan geen bestand emt de extensie touchosc uploaden).Te bewerken met touchOSCeditor.
Succes
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 54

Geregistreerd: 25 sep 2011 19:41

Woonplaats: Hellevoetsluis

Bericht 12 jan 2013 20:58

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Egnos

Bedankt, probleem opgelost


Wout
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 17 jan 2013 13:32

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Hallo is er iemand die mij (eventueel via teamvieuwer) kan helpen met de instellingen voor dit programma?
Ik kom er niet uit, heb Tochosc en touch oscpad beiden op mijn Samsung Tablet geinstalleerd, maar krijg de boel niet aan de praat, HELP!! :o
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 18 jan 2013 16:02

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Misschien een iPad van iemand lenen, kun je kijken of het daar aan ligt. Met de handleiding hier op het forum moet het lukken.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 18 jan 2013 16:40

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

ik heb op mijn laptop ook HW geinstalleerd, en het gekke is dat ik het daarop wel min of meer aan de praat krijg.
Kan iig knoppen toewijzen en dan daarmee in HW de registers bedienen. De layout is van vers 2
Kan dat te maken hebben met het feit dat de tablet en PC beiden via wifi communiceren met de router? of rechtstreeks met elkaar misschien wel? Mijn PC zit met een draadje vast aan mijn tele2-modem/router

Ik weet dat je dan iets met poorten doorverwijzen kan instellen, maar hoe dat precies gaat....??? de klok en de klepel ;)
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 18 jan 2013 17:40

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Je moet in elk geval in hetzelfde segment zitten. Allebei een ip-adress hebben iets als 192.168.1.x. Of dat nou via wifi of een draadje gaat moet niet uitmaken. Kun je vanaf je pc de iPad pingen en andersom?
Laatst bijgewerkt door gjschipper op 15 mei 2014 23:13, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 25 feb 2013 00:37

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Ik krijg Touch OS niet aan de praat, maar ik herrinderde mij vandaag ineens het programma/app phone my PC.
Hiermee kan je vanaf je mobiele telefoon/tablet contact maken met je PC en krijg je in realtime je scherm te zien.
Had ik werkend tot ik een nieuwe smartphone kreeg omdat ik van baan veranderde.
Inmiddels heb ik het op mijn tablet geinstalleerd, en het werkt, tablet naast de muziek op de lessenaar en tikken maar, sneller en handiger als een muis, alleen werkt het met een kleine vertraging.
Maar totdat ik genoeg sentjes heb voor een touchscreenmonitor is dit voorlopig prima.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 16

Geregistreerd: 18 jan 2012 10:47

Bericht 15 mei 2014 20:25

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Buitegewoon plezier van TouchOSC op een android tablet. Al enkele layouts gemaakt. Ik vroeg me af of ik mijn orgel pc ook via een tablet zou kunnen opstarten...
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 15 mei 2014 23:12

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Berichten: 70

Geregistreerd: 13 feb 2011 20:22

Bericht 16 mei 2014 10:03

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

De Wake On Lan (WOL) moet wel door je pc en netwerkkaart worden ondersteund en eventueel in de bios geactiveerd worden.

Berichten: 16

Geregistreerd: 18 jan 2012 10:47

Bericht 16 mei 2014 11:24

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Bedankt, ik ga het proberen. En als de netwerkkaart het niet ondersteunt is het niet anders.
Nog 3 andere vragen.

1) Erg leuk met je tablet registeren maar ik merk dat je behoefte hebt aan een meer compleet op elkaar afgestemd systeem (tabletfunctionaliteit en PC. Maar wellicht is dit niet mogelijk en moet je pc en tablet los van elkaar inschakelen en bedienen en de tablet puur zien als "tool"(overigens geen ramp). Ik denk aan volgende zaken, zijn die volgens jullie mogelijk?
- Bij het laden van het sampleset automatische koppeling naar de bijbehorende layout.
- Bij het starten van de PC (al dan niet via tablet) signaal naar tablet met opdracht om TouchOSC app te starten.
- Als bovenstaande niet mogelijk is vraag ik me af of je in de tablet automatisch een app kan laten opstarten bij het inschakelen, zoals dat op de pc met een programma kan

2) Ik wil toch een nieuwe tablet aanschaffen en alleen gebruikten voor Hauptwerk met TouchOSC + Muziekbibliotheek.
Ik wil de grootste maat tablet. Wat vinden jullie van onderstaande 4? Redelijk onbekend maar zoals ik het ga gebruiken hoeft het volgens mij niet erg bijzonder of krachtig te zijn omdat ik alleen 2 apps ga gebruiken puur als bediening van de PC.
http://www.tinydeal.com/colorfly-ct132- ... 93186.html
http://www.tinydeal.com/ployer-momo23-1 ... 03353.html
http://www.tinydeal.com/allfine-fine11- ... 98573.html
http://www.tinydeal.com/sosoon-x12-116- ... 24724.html

3) De PC wil ik inrichten met een muziekbibliotheek te bedienen vanuit de tablet. Het gaat me vooral om bedieningsgemak voor de tablet. Ik denk aan speciaal ingerichte app die gekoppeld is aan het pc programma. (Heb wel eens zoiets gezien op een sportschool dat met grote buttons op een tablet de muziek werd bediend) Heeft iemand een advies?

Heel wat vragen en mogelijk moet ik ze onder andere topics brengen maar ze zijn allemaal gerelateerd aan gebruik van je orgel icm de tablet.
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 16 mei 2014 11:49

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

1. Met 1 layout kun je meerder tabs bedienen. Op elke tab kun je een layout van een sampleset kwijt. Ik gebruik altijd 1 layout. Tenzij je +20 samplesets hebt, dan worden de tabs (paginas) wel erg klein. Het is mogelijk om MIDI signalen vanaf je tablet op te vangen in MIDIOX. Door middel van een script kun je daarna weer een OSC signaal versturen naar je tablet die vervolgens het bijpassende layout van je orgel laad. Ook kun je reaper bedienen met je tablet, en dus heel makkelijk andere audio configuraties laden. Front en rear anders mixen qua verhouding. Maar het is wat technisch om dit via een forum thread even uit te leggen, maar er is veel mogelijk.

2. Gaat met name om aantal pixels, dan worden de letters ook scherper. Onderscheid tussen ipad2 en ipad4 is goed te zien. Een galaxy 10" heeft weer meer pixels en kan meer buttons kwijt.

3. iTunes op je PC en de app remote gebruiken om je iTunes te bedienen: https://itunes.apple.com/nl/app/remote/id284417350?mt=8 of https://play.google.com/store/apps/deta ... ease&hl=nl

groet,
Gert Jan

Berichten: 16

Geregistreerd: 18 jan 2012 10:47

Bericht 16 mei 2014 12:24

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Hartelijk dank, ik ga weer klussen (en tijd kopen). Mag wel even gezegd worden dat ik elke keer verbaasd sta over de functionaliteit van dit forum. Enthousiaste antwoorden/forumleden en een groot kennisniveau. Prachtig.

Berichten: 16

Geregistreerd: 08 dec 2012 18:28

Woonplaats: Nijkerk

Bericht 14 jan 2015 22:49

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Ik heb een tablet gekocht om eenvoudiger te registreren, met de muis was het niet heel handig.
TouchOSC is daarbij en heel handig programma, werk perfect.
Ik heb bij TouchOSC op 1 pagina meerdere tabs aangemaakt voor de samplesets.
Nu heb ik nog wel het volgende probleem:
Op het tabje van het sampleset heb ik de editor de sample-naam geplaatst, deze wordt op het tablet niet getoond.
Hoe kan dat, moet ik hiervoor iets aan / uit zetten?

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2015 23:34

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Ik heb bij iemand geprobeerd TouchOSC i.c.m. HW aan de praat te krijgen, wat niet gelukt is.

HW draait op een iMac en werkt verder prima.
TouchOSC Bridge is geinstalleerd op die Mac
Eerst wordt handmatig TouchOSC Bridge opgestart, daarna HW.
Als ik in HW bij General Settings --> MIDI Ports kijk, zie ik daar geen TouchOSC Bridge staan, dus de Bridge kan geen verbinding met HW maken (de TouchOSC Bridge driver wordt op operatingsysteem niveau niet gezien, terwijl de Bridge wel draait).
De iPad kan met TouchOSC wel de Bridge op de Mac zien, dus die verbinding is wel goed.

Wie heeft een oplossing voor het verbindingsprobleem TouchOSC Bridge <<====>> HW? Waarom ziet HW de Bridge niet?
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 21 jan 2015 13:58

Re: IPAD en TouchOSC vervolg

Dit probleem heb ik vaker gehoord, ik heb alleen geen Mac, dus dit kan ik niet testen. Maar het zou kunnen liggen aan een combinatie van versies, IOS8 met HW4.1?

Je zou andere virtuele MIDI port kunnen maken: http://www.johanlooijenga.com/tools/12- ... ports.html
Als HW deze wel ziet ligt het dus mogelijk aan TouchOSC. De support is namelijk niet geweldig en ze lopen altijd behoorlijk achter op OS support.

Een beter alternatief voor TouchOSC is Lemur. Stabieler en een veel betere support.
Volgende

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com