Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

ARC system 2.5 met MEMS-microfoon

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 20 jul 2017 06:54

ARC system 2.5 met MEMS-microfoon

Het veelbesproken ruimtecorrectiesysteem ARC2 krijgt een upgrade. ARC system 2.5 zou vanaf deze maand beschikbaar zijn. De software blijft hetzelfde, maar je krijgt er een andere meetmicrofoon bij, die gebaseerd is op MEMS-technologie (micro-elektromechanisch systeem). Een dergelijke microfoon zou veel stabieler zijn en veel beter bestand tegen variaties in temperatuur en luchtvochtigheid. Zie http://www.ikmultimedia.com/products/arc2/. Upgraden vanaf ARC2 kost een kleine EUR 85, nieuw ruim EUR 240.

Voor wie er niet mee bekend is: met ARC kun je de negatieve effecten compenseren die de luisterruimte heeft op het geluid dat uit je speakers komt (zoals dreunende basnoten).
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 jul 2017 09:16

Re: ARC system 2.5 met MEMS-microfoon

Ik hoop wel dat ze ook de vervelende bug aangepakt hebben als je een tweede Arc2. vst in de rears zet.
Zeker als je alleen stereo speelt is Arc2 nog steeds qua prijs/kwaliteit de beste keus.
Ga jij upgraden Jos?

Groet Jan

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 20 jul 2017 09:32

Re: ARC system 2.5 met MEMS-microfoon

Ja, ik denk dat ik ga upgraden, mijn oude microfoon is nu echt beschadigd dankzij mijn zoontje, dus eigenlijk komt het me goed uit dat ze nu met deze upgrade komen.

Ik heb de support gecontacteerd over die bug, benieuwd wat ze zeggen. Overigens denk ik dat de bijbehorende software-upgrade vooral de calibratiebestanden betreft.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 21 jul 2017 16:42

Re: ARC system 2.5 met MEMS-microfoon

Support zegt dat het geen bug is maar een bewuste keuze. Maar mijn verzoek hebben ze wel doorgegeven.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 22 jul 2017 20:00

Re: ARC system 2.5 met MEMS-microfoon

Behalve de microfoon zie ik dan geen reden om de upgrade aan te schaffen, zeker nu de onhebbelijkheid niet verholpen is (it's not a bug, it's a feature).

hans

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 22 jul 2017 21:06

Re: ARC system 2.5 met MEMS-microfoon

Zo heb ik het ook tegen ze gezegd: ik denk dat het voor sommige mensen een "deal breaker" gaat zijn (je wilt immers dat alles automatisch met de juiste instellingen opstart).

Gewoon maar afwachten hoe het zich ontwikkelt. Ik krijg de indruk dat ze een tic-tacstrategie volgen: dan weer een upgrade van de software, dan weer van de hardware. Misschien blijven ze de concurrentie voor, zeker als het klopt dat een MEMS-microfoon zoveel beter is.

Sowieso krijg ik de indruk dat het een nieuwigheidje is om een MEMS-mic als meetmicrofoon te gebruiken.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 jul 2017 21:38

Re: ARC system 2.5 met MEMS-microfoon

Bij Ikmultimedia luisteren ze heel slecht naar de wensen van klanten. Ik heb zelf toendertijd ook al aangegeven op hun gebruikers forum dat er een bug inzit en nog veel meer medegebruikers ook!
Er wordt dan gezegd dat je een ticket aan moet maken voor een update maar daar wordt niets mee gedaan.
In versie 1 van Arc kon je perfect saven ook voor de rears en nu je niet kan saven is het ineens een feature!
Belachelijk gewoon!
Zo verliezen ze geheid klanten.

Groet Jan

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 22 jul 2017 23:42

Re: ARC system 2.5 met MEMS-microfoon

Zou je die MEMS-microfoon met REW kunnen gebruiken?
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 jul 2017 10:57

Re: ARC system 2.5 met MEMS-microfoon

hans schreef:Zou je die MEMS-microfoon met REW kunnen gebruiken?


als het net zo is als arc2 dan lukt dat niet omdat de calibratie file ingebed is in het programma.
Ikmultimedia geeft de calibratie file niet vrij.

Ik heb ook wel mijn twijfels of die mems mic. zoveel voordelen geeft! Ook met de huidige microfoons kan je ze met een calibratie file vrijwel recht krijgen, dus wat zijn de voordelen?

Groet Jan

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 23 jul 2017 16:39

Re: ARC system 2.5 met MEMS-microfoon

Ik heb niet zoveel problemen met de " bug " en zie ook niet in waarom het een "dealbreaker" zou moeten zijn.
Het is ook geen bug - de software werkt naar behoren.
Het zou wel een prettig kunnen zijn als je de instelling van je keuze kan opslaan en by default kan oproepen.
Kwestie van inrichting van de software. Misschien zijn we iets te verwend geraakt :o
Arc 2 werkt goed en is functioneel. Ik ga vooralsnog niet updaten.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 24 jul 2017 17:34

Re: ARC system 2.5 met MEMS-microfoon

Voor mij geen dealbreaker maar toch, stel ik heb een gast, dan maakt het nogal verschil of je kunt zeggen: "start de pc en na 2 min kun je spelen", of "start de pc,wacht tot ie opgestart is, ga naar reaper, selecteer een meetbestand en target curve in de ARC2 plugin, pas dan werkt het optimaal"

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com