Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

MIDI probleem

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 24 jul 2017 22:15

MIDI probleem

Hallo,

Omdat mijn Hauptwerk SSD te klein bleek heb ik een grotere gekocht en er als derde disk in de PC gebouwd. Met Acronis Truimage heb ik de Hauptwerk SSD gekloond naar de grotere SSD. Daarna had ik wel bootproblemen, maar tijdens het opstarten F11 intoetsen om het Bootmenu te openen en dan de nieuwe SSD te selecteren, start deze op. Zo heb ik inmiddels een paar weken gespeeld.

Maar vandaag wilde ik gaan spelen maar bij het starten van Hauptwerk kreeg ik het scherm dat alle MIDI devices waren verdwenen. Ik heb alle USB-connecties los en weer vast gemaakt, maar dat hielp niet. In de Device manager ziet alles er echter gezond uit. Geen driver problemen. Als ik Update driver selecteerde, kreeg ik de boodschap dat de beste driver al geinstalleerd is. Zie de Bijlagen.

Tenslotte heb ik de PC hetstart en via het "F11-Bootmenu" de oude Hauptwerk SSD geselecteerd en Hauptwerk gestart: niets aan de hand. Het startte gewoon op. Wat kan er loos gegaan zijn op de nieuwe grote Hauptwerk SSD met exact-kopie van de originele disk?
offline-devices.PNG
devices_look_ok.PNG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 jul 2017 22:52

Re: MIDI probleem

FredM schreef:Maar vandaag wilde ik gaan spelen maar bij het starten van Hauptwerk kreeg ik het scherm dat alle MIDI devices waren verdwenen. Ik heb alle USB-connecties los en weer vast gemaakt, maar dat hielp niet. In de Device manager ziet alles er echter gezond uit. Geen driver problemen. Als ik Update driver selecteerde, kreeg ik de boodschap dat de beste driver al geinstalleerd is. Zie de Bijlagen.

Hauptwerk kent geen plug and play
Dat betekent dat als je de USB connectors losmaakt en opnieuw aansluit, HW dit niet ziet. Je moet HW dan opnieuw starten.
Verder; ik zie meerdere USB aansluitingen. Zijn die allemaal rechtstreeks aangesloten op de PC of via een USB hub? Als dan niet met een voeding? Gebruik je ze ook allemaal (zo te zien wel; ze zijn allemaal afgevinkt)?
Welke Windows versie? W10 update ook de drivers en de drivers kunnen dus geupdate zijn. Ze krijgen dan (onder water) een andere naam/nummer. HW ziet ze dan niet. Maar in jou geval zie ik geen USB drivers zonder vinkje (dus een nieuwe USB device) dus dat is het niet
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 25 jul 2017 12:04

Re: MIDI probleem

Ik herken het probleem. Ook wel eens gehad, met GO is dat net zo.
Steek de USB van je midi device in andere USB poorten van je PC. Net zo vaak tot ze wel herkend worden. :D
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 25 jul 2017 13:07

Re: MIDI probleem

Marius55 schreef:Ik herken het probleem. Ook wel eens gehad, met GO is dat net zo.
Steek de USB van je midi device in andere USB poorten van je PC. Net zo vaak tot ze wel herkend worden. :D


Hoi Marius,

Het omsteken van USB kabels heb ik geprobeerd. Ik werk met twee in serie geschakelde USB-hubs wat al enige maanden zonder enig probleem gewerkt heeft. Ik heb ook geprobeerd om de seriegeschakelde HUB direct in de PC te steken. Alles zonder effect: all MIDI aansluitingen zijn volgens Hauptwerk van de ene dag op de andere "offline"
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 jul 2017 13:43

Re: MIDI probleem

Fred

van pc's heb ik niet veel kaas gegeten, maar kan het eventueel een voedings probleem naar je hub zijn?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 25 jul 2017 17:35

Re: MIDI probleem

Hallo Jan Wim,

Ik denk dat het geen hardware probleem is, want het probleem zit in een 250GB SSD dat gekloond is met een 128GB SSD die te klein gaat worden op termijn. De nieuwe 250GB SSD heeft probleemloss een aantal weken gedraaid tot gisteravond. Maar toen USB kabels verwisselen, etc niet hielp en ik teneinde raad via het bootmenu de oude 128GB startte, werkte alles zonder mankeren. Het moet dus SW gerelateerd zijn. Misschien door Windows update dat de MIDI devices andere naam of ID hebben gekregen zodat Hauptwerk ze niet meer ziet. Als dat zo mocht zijn, zou ik willen weten of Hauptwerk "gereset kan worden om de devices met nieuwe ID's/naam te accepteren.

Hartelijke Groeten, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2017 18:18

Re: MIDI probleem

Ik had al eerder de vraag gesteld: welke Windows versie gebruik je?

Aanvullende vragen:
1. Hangt de PC (continue) aan internet?
2. Dat er een update geweest is kun je zien in Control Panel \ All Control Panel Items \ Windows Update en dan history (sorry maar ik heb een Engelstalige Windows, dus zelf even kijken hoe je daar komt). Wanneer was de laatste update
3. Wanneer werkte de PC nog goed? 1 of 2 dagen geleden? Als dat zo is zou je ook terug kunnen naar een herstelpunt van voor die tijd.
4. Hebben die USB hubs een eigen voeding?
5. Als je in het 2e plaatje hierboven naar tabje 'drivers' gaat, staat er daar ook de knop "previous version" die niet grijs is maar waar je op zou kunnen klikken? Dat moet je dan in het de USB hub's bekijken en daar tabblad "driver".

HW kan qua MIDI-drivers niet gereset worden. HW krijgt zijn info uit Windows (het eerste plaatje hierboven) en handelt daar naar. Er is iets in Windows mis.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 25 jul 2017 22:56

Re: MIDI probleem

Dank Evert-Jan, voor je bericht. Ik wilde het oplossen door de originel SSD opnieuw te clonen met Acronis Trueimage. Maar dat is fout gegaan. Ik heb drie bootable disks. Op de programma disk staat Acronis en ik heb de 128GB Hauptwerk disk als source geselecteerd en de 250GB SSD als target. Ik kreeg waarschuwing dat alle partities verwijderd zouden worden. Het resultaat is echter een niet te booten disk die uit twee partities bestaat met een partitie gevuld met de inhoud van de source en de tweede partitie met alleen een bootmgr bestand.
Ik ben aan het nadenken voor de toekomst: misschien geen dual boot PC maar een tweede PC voor reguliere programma's (printen, etc) en de Hauptwerk PC zonder internet en zonder updates.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2017 23:22

Re: MIDI probleem

Ik zou op de 250GB SSD alle partities verwijderen en het klonen opnieuw doen.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 26 jul 2017 19:03

Re: MIDI probleem

Hallo Evert-Jan,

Dank voor je reactie. Vanavond hebben we bijbelkring, maar morgenavond ga ik dat doen. Ik ga eerst met behulp van EasyBCD, wat op de programma disk staat, instellen dat de programmadisk de default is voor het opstarten, zodat bij herstarten deze disk volle controle heeft. Dan de PC restarten om te kiojken of de programmadisk automatisch opstart. En dan in diskmanager de partities verwijderen. Zou ik dan ook moeten formatteren, of wordt dat door het clonen gedaan? Het is al heel lang geleden dat ik zo met partities bezig geweest ben.

Als het klonen gelukt is, heb ik besloten om internet helemaal van de PC af te sluiten en dus ook de programma disk. Als ik programma's bijvoorbeeld Reaper wil installleren dan download ik die wel van mijn reguliere PC beneden. Want ik wil zorgen dat ik geen Windows updates binnen krijg.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 jul 2017 19:49

Re: MIDI probleem

Als het bootmenu van Windows zelf is (dus geen Linux bootmanager), dan kun je dat gewoon in Windows verwijderen.
Instructies bijv. hier: https://neosmart.net/wiki/remove-dual-boot-menu/

Je kan de 250 GB SSD formatteren na het aanmaken van een nieuwe partitie, die de gehele SSD bestrijkt. Bij het overschrijven van de data van d ekleine naar deze SSD wordt de FAT tabelstructuur opnieuw aangemaakt zodat de volledige 250 GB SDD ruimte gebruikt wordt.

De nieuwe Samsung SSD is toch geen een uit de 840 serie? Want die verliest data na verloop van tijd als daar niet de juiste firmware op staat.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com