Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Combinatie 4 kanalen/RME UC/Dirac?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 37

Geregistreerd: 21 sep 2015 11:03

Bericht 24 aug 2017 20:51

Combinatie 4 kanalen/RME UC/Dirac?

Zijn er ook Hauptwerkers die ervaring hebben met het configureren van Hauptwerk over 4-kanalen in combinatie met Dirac?

Ik heb Hauptwerk 4.x, een RME UC Soundmodule en ik maak gebruik van Dirac. Tot op heden heb ik het met stereo over twee speakers gedaan maar ik heb ook al maanden nog twee extra speakertjes op de plank staan om 4-kanalen uit te proberen. Dat valt echter tegen vind ik.

Ik begrijp dat je audio output groepen aan moet maken, in mijn geval wil ik dus Front en Rear of Main en Reverb. Voor Dirac heb ik een driver gemaakt voor 4 kanalen. Maar hoe ga ik deze 4 kanalen nu "aanspreken" als er maar een Dirac Asio driver is. Of probeer ik nu iets wat helemaal niet mogelijk is?
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 25 aug 2017 22:55

Re: Combinatie 4 kanalen/RME UC/Dirac?

Ik heb Dirac wel draaiend als 4 kanaals maar dan als vst versie in Reaper.
Je moet dan wel Hauptwerk ook als vst gebruiken.
Ik moest wel een beetje moeite doen na de trial periode om de vst versie te mogen blijven gebruiken omdat het nog steeds een beta versie is en niet officieel is uitgegeven.
Als je hulp nodig hebt stuur me dan een pb.

Groet Jan

Berichten: 37

Geregistreerd: 21 sep 2015 11:03

Bericht 28 dec 2017 21:13

Re: Combinatie 4 kanalen/RME UC/Dirac?

Ik wil nogmaals vragen of er forumleden zijn die ervaring hebben met het meer (4) kanalen weergeven met behulp van de RME UC en dan ook nog in combinatie met Dirac.

Jan heeft mij afgelopen zomer een aantal schermafdrukken gestuurd van zijn configuratie maar omdat dit geen 1-op-1 vergelijk is kom ik er toch niet uit.

Ik heb twee audio groepen aangemaakt, main output en rear, maar heb geen idee hoe je 4 kanalen naar de ene Dirac output kan koppelen.

Hoop dat iemand mij toch verder opw eg kan helpen om dit te verwezelijken.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 dec 2017 22:27

Re: Combinatie 4 kanalen/RME UC/Dirac?

je moet via Reaper Dirac gebruiken als VST

via het knopje FX add je Dirac



althans heb je Dirac VST wel eerst als dll. ingeladen in reaper? anders vind FX het niet
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 37

Geregistreerd: 21 sep 2015 11:03

Bericht 03 jan 2018 21:31

Re: Combinatie 4 kanalen/RME UC/Dirac?

Jan Wim schreef:je moet via Reaper Dirac gebruiken als VST

via het knopje FX add je Dirac



althans heb je Dirac VST wel eerst als dll. ingeladen in reaper? anders vind FX het niet


Dag Jan-Wim,

Ik maak geen gebruik van Reaper, dus ik weet niet of je nog andere oplossingen hebt?

Mvg.,
Willem.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com