Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Multi kanaals??

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 aug 2017 10:16

Re: Multi kanaals??

Henk

als front en rear door elkaar staan moet je inderdaad de CTRL toets ingedrukt houden en dan eerst alle front registers stuk voor stuk met de muis selecteren en als ze allemaal blauw zijn dan de bijbehorende instellingen maken en alles naar audio groep front sturen.
Vervolgens moet je hetzelfde doen voor alle rear registers (CTRL ingedrukt houden, de rear registers stuk voor stuk selecteren) en die naar de audiogroep rear sturen.
Pas dan op OK klikken en niet eerder!!
Dat is de standaard installatieprocedure.

Je kunt achteraf makkelijk controleren hoe je de registers hebt ingesteld.
Ga naar menu 'organ' en kies 'load organ, adjusting rank audio/memory'. Selecteer het orgel dat je wilt controleren.
Als je nu links de bovenste regel met de muis selecteert, dan kun je met de pijltje omhoog en pijltje omlaag toetsen van het toetsenbord (↑ en ↓) door de lijst gelopen worden, waarbij dan rechts de bij dat register behorende instellingen staan. Dit gaat gemakkelijker en sneller dan links de regels steeds met de linkermuisknop stuk voor stuk aanklikken.
Dus zowel instellingen (24 bit, multiple loop/releases) als de toegewezen audiogroep per geselecteerd register goed controleren. En als je 64 GB RAM hebt, kan alles bij Rotterdam op 24 bit staan en lossless compression.
Als er iets fout staat bij die controle, dit corrigeren en dan verder gaan met de controle. Klik aan het einde als je alle registers gehad hebt op OK. Er wordt een nieuwe cache file aangemaakt (het lange laden) met daarin ook jouw correcties.
Als er NIETS fout stond tijdens de controle, klik dan op Cancel. Dit voorkomt het (onnodige) lange laden. Je kunt het orgel daarna op de gewone manier laden en bespelen.

Een register kan altijd maar naar 1 audiogroep gestuurd worden en nooit naar 2. Dus een geselecteerd register gaat of naar de front - of naar rear audiogroep maar dus nooit naar beiden.

Bij de vnl. oudere surround sets staan front en rear door elkaar. Voor Utrecht is er een update gekomen en daarin is dit gecorrigeerd.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 07 aug 2017 13:30

Re: Multi kanaals??

Beste Evert-jan,
bedankt voor deze uitleg, je hebt gelijk hoor hoe jij het uitlegt doe ik het ook.maar waarschijnlijk is er wat mis gegaan toen met inladen, ik heb het nu wel goed gekregen hoor, och ik moet nog zoveel leren over al deze instellingen. :geek:

ik ben meer een man van de praktijk, ik weet wel de basis van HW, maar de fijne kneepjes van al die instellingen, sorry maar daar begrijp ik af en toe niet veel van. En nu komt het leukste, ik heb een 4K scherm, dus de menu's die ik dan open om de instellingen te zien zijn zo ongelooflijk klein, dus die moet ik met een vergrootglas constant uitvergroten haha. :D

ik wou echt dat ik er echt wat meer van afwist, van hoe en wat en de leuke dingen die HW verbergt, maar het is en blijft een hobby, en het orgelspelen is toch het belangrijkste. Ik ben nu eigenlijk nog op zoek naar een paar mooie midifiles die op de laurenskerk zijn gespeeld, dan kan ik wat registraties bekijken over hoe de combonaties zijn samengesteld.
Want om dat orgel onder de knie te krijgen, dan zit ik volgend jaar nog te zoeken. voor een paar mooie registraties.

Dus als je suggesties hebt, of iemand anders die deze heeft zou ik daar heel blij mee zijn ;)

vriendelijke groeten
Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 aug 2017 13:59

Re: Multi kanaals??

MIDI files staan (o.a.) op CC concert hal.
Klik op http://www.contrebombarde.com/concerthall/home/advanced_search, selecteer "Laurenskerk - Main Organ - 1973 Marcussen & Son" en zet een vinkje bij MIDI.
Je krijgt 2 pagina's met muziek en bijbehorende MIDI file

4k scherm.
In Windows kun je de resolutie van je video kaart toch lager zetten zodat het wel leesbaar is? Rechtermuisknop op het bureaublad en dan kiezen voor schermresolutie. Even uittesten dus.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 07 aug 2017 14:15

Re: Multi kanaals??

super bedankt Evert-jan. voor je snelle reactie. :D

ik zal per direct alles binnen vissen.

en ik weet dat je de resolutie aan kan passen op die 4k schermen, maar ik werk nu even met het ingebouwde vergrootglas, dus dat kan ook.

Een hele fijne dag nog toegewenst, en bedankt ook jan wim vriendelijk bedankt, super hoor
groetjes
Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 19 sep 2019 11:31

Re: Multi kanaals??

Beste mensen,

Ik heb eindelijk mijn orgel gereed, opbouw, nieuwe versterkers en wát voor...

Van twee paar Behringer ms-40 in front i.c.m. Magnat 301A subwoofer en Sanyo versterker i.c.m. Jamo S3 in rear, nu naar de volgende situatie.

3 digitale versterkers van AliExpress. Frequentie 14-100.000 Hz, per stuk 2x 100 watt.
4x Magnat Monitor Supreme 200 (terug naar passief dus, maar nu wel ook 4 kanalen) Front
Jamo S3 stereo Rear.
Mixdown op ca. 80/85 Hz naar Subwoofer Magnat Monitor 301A.
Ik laat HW alles verdelen over die 4 front kanalen.
Het geluid klinkt stralend, ontspannen en ondanks de versterkers niet veel groter zijn dan een sigaretten doosje, is het geluid overompelend goed 8-) 8-)

Maar.... Vraag, zet ik mijn speakers bovenin nu als kanaal 1/2/3/4 of als tweemaal stereo en dan kom je op 1/3/4/2
Wat is wijsheid??
Alvast dank voor jullie antwoord!

In mijn voorstel topic, zal ik een foto van de nieuwe situatie plaatsen.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 19 sep 2019 19:03

Re: Multi kanaals??

Voorbeeld ...Eén register ingeschakeld en dan druk je op een willekeurige toets ....dan moet er uit de eerste en 3de speaker geluid komen.....volgende toets uit de 2de en de 4de speaker...

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 20 sep 2019 21:05

Re: Multi kanaals??

Hoi Kees,

Hoe sluit je deze versterkers op je computer aan.


groet, peter

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 20 sep 2019 21:41

Re: Multi kanaals??

Kees Hoekman schreef:Beste mensen,

3 digitale versterkers van AliExpress. Frequentie 14-100.000 Hz, per stuk 2x 100 watt.


Ik dacht dat gisteren al op de foto te zien. AliExpress heeft ontzettend veel van dergelijke versterkers te koop en daar zullen ook vast slechte bij zijn. Wil je specificeren welke je precies hebt gekocht? (Merk, type, bestelnummer?

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 20 sep 2019 22:52

Re: Multi kanaals??

Jan schreef:
Kees Hoekman schreef:Beste mensen,

3 digitale versterkers van AliExpress. Frequentie 14-100.000 Hz, per stuk 2x 100 watt.


Ik dacht dat gisteren al op de foto te zien. AliExpress heeft ontzettend veel van dergelijke versterkers te koop en daar zullen ook vast slechte bij zijn. Wil je specificeren welke je precies hebt gekocht? (Merk, type, bestelnummer?

Groet Jan


https://s.click.aliexpress.com/e/dvTBCp6o

https://s.click.aliexpress.com/e/sUrDmMnQ

https://s.click.aliexpress.com/e/cIHig35A
Hierin stop je de getwiste uiteinden van je speaker kabel

Aansluiten op geluidskaart, 3,5 Jack naar aansluiting op je geluidskaart, bv tulip of grote Jack
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 20 sep 2019 23:01

Re: Multi kanaals??

Ik ben echt tot de keuze gekomen, door zes modellen te vergelijken, waarbij ik moet zeggen dat ik gezegend ben met een extreem goed gehoor, ik heb ze steeds afwisselend beluisterd, met opnames van mezelf via hw, steeds meer de sets van Ste. Max, Freiberg, Caen en Tholen.
Iedere keer kwam ik toch op deze uit. Minste ruis bij geen afspelen, minste warmte ontwikkeling en geen vervorming van hoog, laag of midden.
Twee anderen luisterden mee en waren evenals ikzelf zeer onder de indruk.
Ik heb zelden zo'n vreugdevolle update uitgevoerd!
Het is belangrijk dat je bij zoeken op nog goedkopere, die zijn er nog wel, maar da's dubbeltjes werk, deze chip hebt! De tda3116d2. Da's de allernieuwste!
De aansluiting op het lichtnet kan met bv oude scherm of pc kabels, anders gewoon even opzoeken via kringloop of ook bij Ali.
Echt, je gelooft je oren niet!


Sorry dat ik zo laat reageer, ik ben nogal ziek en de laatste jaren erg achteruit gegaan. Ik kan niet altijd meer meteen reageren.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 20 sep 2019 23:32

Re: Multi kanaals??

Dank je Kees. Ze kosten niet veel.
Ik ga ze ook bestellen.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 21 sep 2019 09:56

Re: Multi kanaals??

Succes man en mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel en je mag altijd hier komen luisteren hoor, mocht je twijfelen. Maar werkelijk, het is ongelooflijk mooi en dan voor dát geld!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 21 sep 2019 11:10

Re: Multi kanaals??

Onthutsende cijfers......

http://www.ti.com/lit/ds/slos708/slos708.pdf

Bij 8 Ohm wordt het kwa vermogen natuurlijk nog minder....kan ook niet anders met een maximale voedingsspanning van 24 volt, dan leert de wet van Ohm al waar de vermogensgrens ligt......

Maar wel lekker goedkoop voorals je multikanaals weergave wilt.....
HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 21 sep 2019 12:03

Re: Multi kanaals??

Och Geert, ik heb niet veel vermogen nodig en het klinkt werkelijk heel best hier, echt.
Ik zou zeggen, kom es luisteren, het valt best mee.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 21 sep 2019 13:18

Re: Multi kanaals??

Ja Kees, dat zou ik altijd nog eens doen.......

Alleen hoor ik op luidsprekerniveau niet meer goed; mijn oren zijn erg verschillend geworden. Gelukkig kan ik het op koptelefoon nog goed aanpassen.

Apropos, ik hoorde gisteren een stukje van jou op Soundcloud...geweldig man, dat je dat nog op zo,n niveau kunt doen, al begrijp ik best hoeveel pijn en moeite het je kost. Maar het resultaat mag gehoord worden......

En fraai, dat je nog de energie hebt om je console eens flink onderhanden te nemen....

Het allerbeste gewenst,

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 22 sep 2019 13:47

Re: Multi kanaals??

Dank je Geert!
Maar..., dat moet een oude opname geweest zijn. Sinds kerst afgelopen jaar, heb ik niet meer kunnen spelen. Na m'n operatie 8 mei, leuk het dat ik m'n rechterhand weer kon gaan revalideren en gebruiken, 17 juni kreeg ik een nieuwe aanval van de Neuralgische amyotrofie in m'n rechterhand, dermate hevig ook nog, dat de schade zéér groot is en het maar zeer de vraag is of dit ooit nog goedkomt...

Van je gehoor is heel erg vervelend, want ook dat zal niet meer opknappen, vrees ik...
Toch denk ik dat het rapport wel erg negatief is, gezien het minimale volume wat nodig is, is het voor in de huiskamer om zes kanalen aan te sturen een fantastische manier van goedkoop genieten.
En werkelijk, bij maximaal een derde van het vermogen, heb je een resultaat waarvan je versteld staat, je huiskamer is dan meer dan vol van geluid en ik hoorde alle details.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 22 sep 2019 22:47

Re: Multi kanaals??

Leuk hoor Kees, als je met zo'n kleine investereing weer veel gelukkiger bent.
Met zulke prijzen voor die versterkers loont het wellicht de moeite om akoustisch te gaan filteren, als je je een keer verveelt...
Het mooiste orgel maak je zelf.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 13 nov 2019 19:37

Re: Multi kanaals??

Kees Hoekman schreef:Succes man en mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel en je mag altijd hier komen luisteren hoor, mocht je twijfelen. Maar werkelijk, het is ongelooflijk mooi en dan voor dát geld!


Ik heb de versterker binnen. Op de print staan aansluitgegevens in het Chinees. Helaas ben ik die taal niet machtig.
Kan jij aangeven wat de voeding is? De andere aansluitingen zijn dan automatisch speakers.

Groet JAn

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 14 nov 2019 12:20

Re: Multi kanaals??

Jan schreef:
Kees Hoekman schreef:Succes man en mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel en je mag altijd hier komen luisteren hoor, mocht je twijfelen. Maar werkelijk, het is ongelooflijk mooi en dan voor dát geld!


Ik heb de versterker binnen. Op de print staan aansluitgegevens in het Chinees. Helaas ben ik die taal niet machtig.
Kan jij aangeven wat de voeding is? De andere aansluitingen zijn dan automatisch speakers.

Groet JAn


Ben er al uit intussen, was af te leiden van de opbouw print.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 14 nov 2019 12:51

Re: Multi kanaals??

Ha Jan, oké, ben benieuwd wat jij ervan vindt man!
Ik kan eventueel nog een foto maken vanavond.

Mijn ervaring is wel, dat de jack-aansl. een zwak punt is. Eventueel kun je die afknippen en op de twee buitenste van het witte blokje aansluiten, da's ook voor het ingangssignaal bedoeld!
Bij mij staat het volume amper op één derde van het vermogen en ik ben er echt zéér content over. Zeker wanneer je beseft hoe weinig het spul gekost heeft....
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 14 nov 2019 22:51

Re: Multi kanaals??

Kees Hoekman schreef:Ha Jan, oké, ben benieuwd wat jij ervan vindt man!
Ik kan eventueel nog een foto maken vanavond.

Mijn ervaring is wel, dat de jack-aansl. een zwak punt is. Eventueel kun je die afknippen en op de twee buitenste van het witte blokje aansluiten, da's ook voor het ingangssignaal bedoeld!
Bij mij staat het volume amper op één derde van het vermogen en ik ben er echt zéér content over. Zeker wanneer je beseft hoe weinig het spul gekost heeft....


Ik heb de versterker vandaag op de zaak aangesloten. Daar staat een Rotel receiver met KEF speakers.
Van de Rotel heb ik enige tijd geleden een speakerkanaal opgeblazen (volume iets te hoog, moet je niet doen zonder nieuwe koelpasta en afregelen ruststroom). Als input gebruik ik mijn PC.

De nieuwe versterker aangesloten met een 12 V (4A) adapter bij gebrek aan een 24 V voeding en de beide KEF speakers aangesloten. De 3,5 mm jack heb ik voorzien van een verloopplug (ook bij Ali) van 2 x cinch naar 3,5 mm.

Het geluid vind ik verrassend goed. Wel blijft voor mijn gevoel het laag wat achter vergeleken bij de Rotel. Dat kan natuurlijk ook aan de Rotel liggen. Voor mijn kantoor is het volume ruimschoots voldoende.
Ik ga er nog 3 bij bestellen voor mijn Hauptwerkt orgel. Daarin staat nu een NAD 6-kanaals en die ik weer verkopen.

Groet jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 15 nov 2019 00:58

Re: Multi kanaals??

Kijk da's mooi! En wanneer je de NAD ervoor durft wegdoen, geeft dat toch wel wat aan.
Wat het laag betreft, zowel zonder als met subwoofer heb ik persoonlijk geen gemis aan laag, maar dat kan ook nog weer aan de speakers liggen.
Veel plezier ermee!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 15 nov 2019 01:17

Re: Multi kanaals??

Kees Hoekman schreef:Kijk da's mooi! En wanneer je de NAD ervoor durft wegdoen, geeft dat toch wel wat aan.

Dat is niet direct de reden. De NAD heeft ook een 'opknapbeurt' nodig. Heeft al wel een recap gehad, maar er moet toch nog meer aan gebeuren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 15 nov 2019 04:35

Re: Multi kanaals??

Ah, oké.
Maar je gaat er niet nu nog drie bestellen, zonder dat het je naar de zin is he.
Succes ermee!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 28 dec 2019 00:17

Re: Multi kanaals??

Ik stelde de vraag al eerder, maar heb toch nog steeds niet een overduidelijk antwoord op m'n vraag gehad.
Ik heb sinds een aantal maanden nieuwe versterkers via Ali, en ben van twee naar vier speakers in het front gegaan.
Hoe plaats ik nu het beste m'n speakers?
1,2,3,4 qua speaker en kanaal naast elkaar? Of 1,3,2,4?
Wie helpt me uit de droom?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
VorigeVolgende

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com