Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Multi kanaals??

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 dec 2019 00:28

Re: Multi kanaals??

Als 1 en 2 links is en 3 en 4 rechts, dan is 1, 2 - 3, 4 de juiste opstelling. Met elke speaker een eigen audiokanaal (dus niet parallel aan 1 versterker ;) )
HW verdeelt de pijpen dan cyclisch over beide kanalen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 28 dec 2019 13:06

Re: Multi kanaals??

Dank je Evert Jan!
Dus toch, maar hoe kan ik nu zien, dat 1,2 links is, in de audio settings denk ik.
Ik vond het niet overtuigend nl. Ik heb alles op C/Cis gezet, dat komt mooi bij hoe ik het in de meeste kerken ervaar nl.
Ieder kanaal heeft inderdaad z'n eigen versterker kanaal.
Ik ga het straks es proberen.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 dec 2019 13:30

Re: Multi kanaals??

Kees

In General Settings | Audio Outputs Groups heb je Main of Front gedefinieerd voor het frontkanaal.
Je hebt dan in Audio outputs (General Settings | Audio Outputs) twee regels staan met groep Main of Front. De ene regel gaat naar bijv. kanaal 1 en 2 van je geluidskaart en de 2e regel naar 3 en 4.
Dan zit speaker 1 aan kanaal 1, speaker 2 aan kanaal 3 (beiden links) en speaker 3 aan kanaal 2 en speaker 4 aan kanaal 4 (beiden rechts).
Beter is het dan om de speakers 1, 3 (links) en 2, 4 (rechts) te nummeren, overeenkomend met de gebruikte kanalen van de geluidskaart / HW.

C/Cis zit als in de audio-opname van de sample set.
Bij een stereo laden van een sample set is deze C/Cis instelling in HW overbodig. Wel als je de set mono zou laden.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 28 dec 2019 13:45

Re: Multi kanaals??

Oké, da's helder!
Nu staat het inderdaad 1324, dus het C/Cis zet ik dan terug en dan moet het goed zijn.
Nu weet ik wat me stoorde, nu ja, wat me opviel.
Ik heb me al langer niet met zo bezig gehouden met het programma. Het stond goed en klaar, was al blij dat ik af en toe spelen kon. Heb nu een jaar lang weer niet kunnen spelen, sinds kort lukt het weer een beetje en ja, dan gaat het kriebelen hè ;-)
Hartstikke bedankt man!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 28 dec 2019 22:52

Re: Multi kanaals??

Fijn Kees, dat het spelen zo weer kan opgepakt worden. Het lijkt me verschrikkelijk om een prachtig orgel werkeloos in je kamer te moeten hebben. :(
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 30 dec 2019 15:30

Re: Multi kanaals??

Harm schreef:Fijn Kees, dat het spelen zo weer kan opgepakt worden. Het lijkt me verschrikkelijk om een prachtig orgel werkeloos in je kamer te moeten hebben. :(

Harm, een zegen is het!! En ik hoef niet meer zonodig mijn oude niveau, als het maar weer kan en ik nog weer es wat koraalmuziek en een kerkdienst kan spelen!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com