Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

problemen met midi toewijzen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 28 okt 2017 18:53

problemen met midi toewijzen

Hallo,

Ik heb nu ineens problemen met het toewijzen van midi aan bv de zwelpedalen. Klavieren en pedaal gaat wel, maar bv. de volumeslider aan een zwelpedaal gaat niet. Bij het bewegen van het pedaal gebeurt er niets in het betreffende scherm. Geldt ook voor bv setzerknoppen. Wie kan helpen? Er is wel sinds kort een nieuwe Audio Interface ge-installeerd.

Mvg,

Gert W.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 okt 2017 19:09

Re: problemen met midi toewijzen

Je hebt geen geluk met je nieuwe Muto.
Maar m.i. kan dit niet aan de Muto liggen; die geeft de MIDI signalen transparant door en blokkeert deze ook niet selectief.

2 mogelijkheden:
- in je orgel is iets aangepast (ik weet niet wat voor orgel je hebt)
- in HW is iets gewijzigd in de instelling General settings --> General Preferences op tabblad Main bij "MIDI hardware/console". Als je een merk orgel hebt, moet hier ook dat merk zijn ingesteld en geen DIY / home made

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 28 okt 2017 20:09

Re: problemen met midi toewijzen

Mijn klavieren, pedaal en zwellen zijn van Mixtuur, ik zal de betreffende instelling even gaan checken.

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 28 okt 2017 20:19

Re: problemen met midi toewijzen

Hij staat inderdaad op de door jou genoemde instelling, maar Mixtuur staat er niet bij

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 okt 2017 20:36

Re: problemen met midi toewijzen

Dan moet hij staan op DIY / home made

Orgel al uitgezet, 10 sec. gewacht en dan weer aangezet? En dan opnieuw geprobeerd

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 28 okt 2017 21:08

Re: problemen met midi toewijzen

Evert-Jan,

Ik ben al een week bezig om het een en ander op de rails te krijgen. Op zich kan ik meestal spelen, maar te pas en te oppas gebeuren er dus vreemde dingen. Zo krijg ik ook bijna altijd bij start van HW een keuzescherm met drie opties waarvan niet altijd duidelijk is wat op dat moment de goede keus is. Ik heb het idee dat ik bij het installeren van de kaart iets niet goed heb gedaan.

Gert W.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 okt 2017 21:20

Re: problemen met midi toewijzen

Ik denk dat jij HW automatisch laat starten na aanzetten PC. En dan valt het kwartje met wat je nu meldt.

Door de nieuwe MUTO kaart (USB) is het beschikbaar komen van de dongle (denk ik) soms net te laat. Je krijgt dan het zwrate HW scherm voor: free edition, trial , of de gewone versie starten.
Dus even goed kijken of je dit scherm ziet.

Ga naar het menu General settings --> General Preferences en tabblad Advanced preferences
Tabblad main.

Er zijn 2 wachttijden die ingesteld kunnen worden.
1. De wachttijd op de USB dongel licentie-info
Met de optie 'Maximum time to wait for Hauptwerk USB key on start-up (seconds)' wordt de maximale tijd, dat Hauptwerk na het opstarten moet wachten op het beschikbaar komen van de licenties uit de USB dongel, ingesteld. Zijn de gegevens eerder beschikbaar, dan gaat Hauptwerk direct door met opstarten. Is de tijd te kort ingesteld, dan komt een scherm voor waarin een keuze gemaakt kan worden om verder te gaan met Hauptwerk als Free Edition of als volledige versie in evaluatie mode waardoor tijdens het spelen steeds een pingel hoorbaar is.
Normaal is de standaard ingestelde tijd van 30 sec. is een prima waarde. Maar bij jou weet ik niet waar daar ingesteld is. Je kunt het hoger zetten maar 40 sec. voor beschikbaar komen van die dongle info lijkt mij geen normale zaak.

2. De wachttijd op de geluidskaart- en MIDI-drivers
Met de optie 'Minimum time to wait on start-up (seconds)' wordt de minimale wachttijd na het starten van Hauptwerk ingesteld. Binnen deze tijd moeten de geluidskaart- en MIDI-drivers op de PC actief zijn. Als dat niet binnen de ingestelde tijd is geeft Hauptwerk een foutmelding en stopt met opstarten.
Deze instelling speelt vnl. een rol als de PC wordt aangezet en Hauptwerk dan automatisch wordt opgestart. Wordt Hauptwerk na het aanzetten van de PC handmatig gestart, dan is de kans dat de geluidskaart- en MIDI-drivers nog niet geladen zijn, nihil. Als wachttijd kan dan 0 ingesteld worden.
Bij automatisch starten van Hauptwerk moet geëxperimenteerd worden met de wachttijd. Misschien iets hoger instellen.

Bij alles geldt daarna: ga naar menu File --> Save any unsaved settings changes om deze instellingen van
Hauptwerk op te slaan.
Darana PC opnsiuw starten en kijken of het goed gaat.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com