Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Eerst automatisch Reaper starten en dan Hauptwerk?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 28 okt 2017 12:26

Eerst automatisch Reaper starten en dan Hauptwerk?

En als ik dan de computer ook nog zo zou kunnen instellen dat eerst Reaper opstart (en Sir 2 netjes aanpast, dus front op front en rear op rear -)) en daarna Hauptwerk opstart zou top zijn. Suggesties, of is dit teveel gevraagd?
Met vriendelijke groet,
Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 okt 2017 19:32

Re: Afsluitproblemen audio

Alho schreef:En als ik dan de computer ook nog zo zou kunnen instellen dat eerst Reaper opstart (en Sir 2 netjes aanpast, dus front op front en rear op rear -)) en daarna Hauptwerk opstart zou top zijn. Suggesties, of is dit teveel gevraagd?

Ja dat kan. Dan moet je eerst een snelkoppeling naar Reaper maken en die in de opstartfolder zetten. Hij kan op 2 locaties staan: Even gekopieerd van EvertJan:

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp
C:\Users\<je gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Daarnaast moet je Reaper de tijd geven om eerst op te starten door HW vertraagd te laten opstarten:
Je kunt in HW de vertraging instellen (HW wacht dan langer)
Ga in HW naar general settings en dan het tab "Advanced preferences "
Wijzig de tijd "Adjust time delay to wait for the Hauptwerk USB key" naar een hogere waarde. (Ook gekopieerd van EJ).

Wat bedoel je met Sir2 aanpassen?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 okt 2017 20:13

Re: Afsluitproblemen audio

Dit is bij de Engeltalige Windows:
C:\Users\<naam gebruiker>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Dit is bij de Nederlandstalige Windows:
C:\Gebruikers\<naam gebruiker>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Ik zou C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp niet gebruiken.
Dit is een algemene Windows start-up map. De andere is specifiek alleen voor die gebruiker.

De HW snelkoppeling staat in de eerder genoemde, dus in
C:\Gebruikers\<naam gebruiker>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Jaap380 schreef:Daarnaast moet je Reaper de tijd geven om eerst op te starten door HW vertraagd te laten opstarten:
Je kunt in HW de vertraging instellen (HW wacht dan langer)
Ga in HW naar general settings en dan het tab "Advanced preferences "
Wijzig de tijd "Adjust time delay to wait for the Hauptwerk USB key" naar een hogere waarde. (Ook gekopieerd van EJ).

Zo gaat het niet werken omdat de Dongle nagenoeg direct beschikbaar is en HW dus direct daarna doorgaat met opstarten. Dit is nl. de MAX. wachttijd. Is de dongle eerder beschikbaar, dan gaat HW dus door met opstarten

Een vertraging inbouwen dat toch iets anders. Daarvoor is een batchcommando nodig.

Maak een batchfiletje, bijv. reaperHW.bat en zet daar het volgende in:
  Code:
@echo off
start C:\"Program Files"\Reaper\reaper.exe
timeout /T 2 > NUL
start C:\"Program Files"\"Hauptwerk Virtual Pipe Organ"\Hauptwerk.exe
pause
exit


Met /T 2 wordt 2 sec. gewacht. Dit kun je zelf aanpassen.
De "" zijn nodig tbv de spaties in de betreffende directory.
Voor de reaper directory moet je dit zelf even checken of het goed is wat ik geschreven heb.
Je kunt dit testen en als het werkt moet de regel met 'pause' weg.
Daarna kun je het in
C:\Users\<naam gebruiker>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
zetten en als daar een HW icoontje staat, dit weggooien. Anders start HW 2x op en dat gaat helemaal niet werken.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 okt 2017 20:17

Re: Afsluitproblemen audio

Evert-Jan schreef:
Jaap380 schreef:Daarnaast moet je Reaper de tijd geven om eerst op te starten door HW vertraagd te laten opstarten:
Je kunt in HW de vertraging instellen (HW wacht dan langer)
Ga in HW naar general settings en dan het tab "Advanced preferences "
Wijzig de tijd "Adjust time delay to wait for the Hauptwerk USB key" naar een hogere waarde. (Ook gekopieerd van EJ).

Zo gaat het niet werken omdat de Dongle nagenoeg direct beschikbaar is en HW dus direct daarna doorgaat met opstarten. Dit is nl. de MAX. wachttijd. Is de dongle eerder beschikbaar, dan gaat HW dus door..

Dat is vreemd, bij mijn PC heeft dat wel lange tijd zo gewerkt. Ik heb zeker geen batchfile gebruikt.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 okt 2017 20:21

Re: Afsluitproblemen audio

Het is toch echt de MAX. wachttijd. Dit staat erover in de manual: Adjust time delay to wait for the Hauptwerk USB key en dit op het betreffende scherm: 'Maximum time to wait for Hauptwerk USB key on start-up (seconds)'

Zet het voor de grap maar op een lage waarde, bijv. 1. Wordt er dan 1 sec gewacht?
En daarna op 30, wordt er dan 30 seconcde gewacht (dus opstarten HW duurt dan 30 sec. langer?
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 okt 2017 20:54

Re: Afsluitproblemen audio

Evert-Jan schreef:Het is toch echt de MAX. wachttijd. Dit staat erover in de manual: Adjust time delay to wait for the Hauptwerk USB key en dit op het betreffende scherm: 'Maximum time to wait for Hauptwerk USB key on start-up (seconds)'

Zet het voor de grap maar op een lage waarde, bijv. 1. Wordt er dan 1 sec gewacht?
En daarna op 30, wordt er dan 30 seconcde gewacht (dus opstarten HW duurt dan 30 sec. langer?

Ik kan het helaas nu niet uitproberen, maar is er dan nog een andere manier om HW vertraagd op te starten? Ik kan mij niet herinneren dat ik een ooit batchfile heb aangemaakt.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 okt 2017 21:02

Re: Afsluitproblemen audio

'Minimum time to wait on start-up (seconds)', dat is de wachttijd op de geluidskaart- en MIDI-drivers
Dan wacht HW echt.
Wordt Hauptwerk na het aanzetten van de PC handmatig gestart, dan kan als wachttijd 0 ingesteld worden.

Dit item wordt ook alleen gebruikt als je HW automatisch laat opstarten na starten van de PC

Dus ik denk dat jij deze gebruikt hebt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 okt 2017 21:17

Re: Afsluitproblemen audio

Evert-Jan schreef:'Minimum time to wait on start-up (seconds)', dat is de wachttijd op de geluidskaart- en MIDI-drivers
Dan wacht HW echt.
Wordt Hauptwerk na het aanzetten van de PC handmatig gestart, dan kan als wachttijd 0 ingesteld worden.

Dit item wordt ook alleen gebruikt als je HW automatisch laat opstarten na starten van de PC

Dus ik denk dat jij deze gebruikt hebt.

Jaaaa. Zeker weten! :) Ik liet HW ooki vertraagd opstarten omm Reaper de tijd te geven op te starten.
Ik snap nu alleen nog niet wat Hofje bedoelt met "SIR2 netjes aanpast"?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 okt 2017 21:22

Re: Eerst automatisch Reaper starten en dan Hauptwerk?

De SIR2 vraag is van Albert (Alho) en niet van Gert ('thofje)
Ik snap die vraag ook niet.

Ik ga het topic ook splitsen want het heeft niets meer met afsluitproblemen audio te maken.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 29 okt 2017 12:03

Re: Eerst automatisch Reaper starten en dan Hauptwerk?

Evert-Jan schreef:De SIR2 vraag is van Albert (Alho) en niet van Gert ('thofje)
Ik snap die vraag ook niet.

Ik ga het topic ook splitsen want het heeft niets meer met afsluitproblemen audio te maken.



Goedemorgen mannen,

Even toelichten, Jan Loosman had het er eerder al over. Als je met Sir2 met front en rear werkt en je hebt twee verschillende metingen gedaan voor elk kanaal 1, dan zet Reaper elke keer als je het programma opnieuw opstart 1 van de kanalen fout; dus of op het front kanaal staat de meting rear of andersom, dat moet je dan handmatig terugzetten.

Groet
Albert
Laatst bijgewerkt door Alho op 29 okt 2017 12:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 29 okt 2017 12:13

Re: Afsluitproblemen audio

Evert-Jan schreef:Dit is bij de Engeltalige Windows:
C:\Users\<naam gebruiker>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Dit is bij de Nederlandstalige Windows:
C:\Gebruikers\<naam gebruiker>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Ik zou C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp niet gebruiken.
Dit is een algemene Windows start-up map. De andere is specifiek alleen voor die gebruiker.

De HW snelkoppeling staat in de eerder genoemde, dus in
C:\Gebruikers\<naam gebruiker>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Jaap380 schreef:Daarnaast moet je Reaper de tijd geven om eerst op te starten door HW vertraagd te laten opstarten:
Je kunt in HW de vertraging instellen (HW wacht dan langer)
Ga in HW naar general settings en dan het tab "Advanced preferences "
Wijzig de tijd "Adjust time delay to wait for the Hauptwerk USB key" naar een hogere waarde. (Ook gekopieerd van EJ).

Zo gaat het niet werken omdat de Dongle nagenoeg direct beschikbaar is en HW dus direct daarna doorgaat met opstarten. Dit is nl. de MAX. wachttijd. Is de dongle eerder beschikbaar, dan gaat HW dus door met opstarten

Een vertraging inbouwen dat toch iets anders. Daarvoor is een batchcommando nodig.

Maak een batchfiletje, bijv. reaperHW.bat en zet daar het volgende in:
  Code:
@echo off
start C:\"Program Files"\Reaper\reaper.exe
timeout /T 2 > NUL
start C:\"Program Files"\"Hauptwerk Virtual Pipe Organ"\Hauptwerk.exe
pause
exit


Met /T 2 wordt 2 sec. gewacht. Dit kun je zelf aanpassen.
De "" zijn nodig tbv de spaties in de betreffende directory.
Voor de reaper directory moet je dit zelf even checken of het goed is wat ik geschreven heb.
Je kunt dit testen en als het werkt moet de regel met 'pause' weg.
Daarna kun je het in
C:\Users\<naam gebruiker>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
zetten en als daar een HW icoontje staat, dit weggooien. Anders start HW 2x op en dat gaat helemaal niet werken.


Evert-Jan,

Net even te snel voor mij_) ik maak dat filetje bv in word, benoem het en waar zet ik het dan? om te proberen, voordat ik het definitief wegzet?

groet
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 29 okt 2017 12:24

Re: Eerst automatisch Reaper starten en dan Hauptwerk?

Alho schreef:
Evert-Jan schreef:De SIR2 vraag is van Albert (Alho) en niet van Gert ('thofje)
Ik snap die vraag ook niet.

Ik ga het topic ook splitsen want het heeft niets meer met afsluitproblemen audio te maken.



Goedemorgen mannen,

Even toelichten, Jan Loosman had het er eerder al over. Als je met Sir2 met front en rear werkt en je hebt twee verschillende metingen gedaan voor elk kanaal 1, dan zet Reaper elke keer als je het programma opnieuw opstart 1 van de kanalen fout; dus of op het front kanaal staat de meting rear of andersom, dat moet je dan handmatig terugzetten.

Groet
Albert


Ach , helaas soms niet zo helder! Het gaat helemaal niet om Sir 2 natuurlijk, maar om ARC2 !!, geen wonder dat jullie me niet begrijpen..............
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 okt 2017 23:08

Re: Eerst automatisch Reaper starten en dan Hauptwerk?

Niet met Word maar met bijv. Notepad. Alleen geen .txt bestand maar een .bat bestand
In de bijlage heb ik het voor je gemaakt. Uitpakken en even testen of het werkt (wel eerst HW en Reaper afsluiten natuurlijk). Als dit werkt, pause verwijderen en dan in de startup folder plaatsen

Wil je het wijzigen (dus bijv tijd of pause weg), dan rechtermuisknop en dan edit kiezen!!!

En de rear setting van ARC2 moet je handmatig na laden; dat gaat vanwege een softwarefout in ARC2 niet automatisch bij opstarten ARC2.
Ik stel voor dat je dat probleem ook hier meldt: http://www.ikmultimedia.com/contact-support/mi/
Hoe meer klagers er zijn, des te beter dringt het bij de heren door dat ze dit moeten oplossen. Je hebt per slotte voor het product betaald.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 12 nov 2017 13:48

Re: Eerst automatisch Reaper starten en dan Hauptwerk?

Evert-Jan schreef:Niet met Word maar met bijv. Notepad. Alleen geen .txt bestand maar een .bat bestand
In de bijlage heb ik het voor je gemaakt. Uitpakken en even testen of het werkt (wel eerst HW en Reaper afsluiten natuurlijk). Als dit werkt, pause verwijderen en dan in de startup folder plaatsen

Wil je het wijzigen (dus bijv tijd of pause weg), dan rechtermuisknop en dan edit kiezen!!!

En de rear setting van ARC2 moet je handmatig na laden; dat gaat vanwege een softwarefout in ARC2 niet automatisch bij opstarten ARC2.
Ik stel voor dat je dat probleem ook hier meldt: http://www.ikmultimedia.com/contact-support/mi/
Hoe meer klagers er zijn, des te beter dringt het bij de heren door dat ze dit moeten oplossen. Je hebt per slotte voor het product betaald.


Goedemiddag,

Eindelijk hieraan toegekomen. Ennn na een aantal pogingen (juiste gebruiker/juiste link reaper) gelukt! Bedankt voor de hulp weer zover! Die melding ga ik zeker nog even maken bij ikmultimedia.

Met de programmeerbare contactdoos en dit duurt het nu na een druk op de knop 2,2 minuut om alles incl "Zwolle" surr. op te starten, geen slecht resultaat, vind ik zelf :|

groet
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com