Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Slecht geluid

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 nov 2017 18:59

Re: Slecht geluid

Jan79 schreef:Hij start bij mij automatisch gelijk de Utrechtse dom op. (Dit zou ik graag uitschakelen maar weet niet hoe dat moet).

Automatisch laden van een orgel nadat Hauptwerk gestart is kun je uitzetten via General settings --> General Preferences op tabblad Main. De eerste optie 'Load organ when Hauptwerk starts?'. Er kan gekozen worden voor 'No organ loaded': geen orgel laden. Nadat Hauptwerk opgestart is staat dan het zwarte startscherm voor. Ook kan gekozen worden voor 'Show 'Load organ' selection screen': het scherm uit menu Organ --> Load organ komt dan in beeld.
Hij staat denk ik nu op 'Load last-used organ' nl. laden van het orgel dat het laatst gebruikt is

Jan79 schreef:Nu heb ik sinds kort ook het probleem dat ik bij de eerste keer opstarten helemaal geen geluid heb. Ik moet dan Hauptwerk opnieuw opstarten en dan heb ik wel geluid. (Alleen krijg ik dan wel dat ik te weinig geheugen heb)..

Op te lossen via menu General settings --> General Preferences en tabblad Advanced preferences
Daar staat 'Minimum time to wait on start-up (seconds)' en waarschijnlijk 0 achter. Dit is de instelling voor de minimale wachttijd na het starten van Hauptwerk, waarbinnen de geluidskaart- en MIDI-drivers op de PC actief moeten zijn.
Dat getal moet groter. Probeer eerst met 10 (betekent 10 sec. wachten). Gaat het daarna nog fout, dan hoger.

Berichten: 39

Geregistreerd: 19 jan 2017 21:43

Woonplaats: Barendrecht

Bericht 04 nov 2017 20:49

Re: Slecht geluid

Het probleem is opgelost. Geweldig! Bedankt!!
Ik kan weer volop genieten van de laurens!
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com