Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Zeer vreemde speakers

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 20 mei 2021 21:15

Zeer vreemde speakers

https://syngspace.com/shop Dit is de Alpha cell. Als ze echt zo goed kunnen presteren van wat ze zeggen nu zou het dan ook geschikt kunnen zijn voor onze orgels. Ik zou het eigenlijk wel eens willen horen, alleen er hangt nogal een prijskaartje aan
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 20 mei 2021 21:41

Re: Zeer vreemde speakers

Ziet er inderdaad fascinerend uit. Alleen zie ik helemaal geen specs en geen uitleg van de technologie.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 mei 2021 00:07

Re: Zeer vreemde speakers

Moet me sterk vergissen als dit niet een soort variant van de omni speaker is met op elke hoek een tweeter/midrange en een woofer die zowiezo ook rondstalend is.
Met alle voor en nadelen van omnispeakers.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 21 mei 2021 06:52

Re: Zeer vreemde speakers

Loosman schreef:Moet me sterk vergissen als dit niet een soort variant van de omni speaker is met op elke hoek een tweeter/midrange en een woofer die zowiezo ook rondstalend is.
Met alle voor en nadelen van omnispeakers.

Groet Jan


Is wel wat van te vinden hoor. Het zijn 3D speakers. Maar ze zijn nog in ontwikkeling. Ik zou ze wel eens willen beluisteren
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 mei 2021 06:57

Re: Zeer vreemde speakers

het is feitelijk een speaker en roomcorrectie inAll

De speaker kan via 3 microfoons muren en obstakels detecteren, en waar nodig wat ruimtecorrectie uitvoeren.
zoals Jan al schreef het werkt omni, en je kan eigenlijk de "cellen" naar keuze toevoegen in je ruimte hoe meer cellen des te groter wordt het geluidsveld.
Waarbij in tegenstelling tot traditionele ontwerpen bij dit soort speaker een oneven aantal de voorkeur geniet.
Het gevaar bij dit soort ontwerpen is niet zozeer de kwaliteit of beleving, maar de pinpoint.
Meestal bij studio/mix opnames niet zo'n probleem, maar bij stereo opnames zoals HW ze maakt blijft dat wel een dingetje.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 21 mei 2021 20:29

Re: Zeer vreemde speakers

Jan Wim schreef:het is feitelijk een speaker en roomcorrectie inAll

De speaker kan via 3 microfoons muren en obstakels detecteren, en waar nodig wat ruimtecorrectie uitvoeren.
zoals Jan al schreef het werkt omni, en je kan eigenlijk de "cellen" naar keuze toevoegen in je ruimte hoe meer cellen des te groter wordt het geluidsveld.
Waarbij in tegenstelling tot traditionele ontwerpen bij dit soort speaker een oneven aantal de voorkeur geniet.
Het gevaar bij dit soort ontwerpen is niet zozeer de kwaliteit of beleving, maar de pinpoint.
Meestal bij studio/mix opnames niet zo'n probleem, maar bij stereo opnames zoals HW ze maakt blijft dat wel een dingetje.


Zo leer je nog wel eens wat. Ik had zo maar in mijn gedachten om deze te proberen als rear luidsprekers. Maar dat zal wel geen optie zijn of een appart kanaal voor in het midden
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com