Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

M-Audio Delta 1010LT en PCI-e

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 59

Geregistreerd: 21 jan 2012 19:11

Bericht 26 dec 2017 17:14

M-Audio Delta 1010LT en PCI-e

Beste mensen,
momenteel werk ik met een PC met 2 M-Audio Delta 1010LT geluidskaarten. Omdat ik van tijd tot tijd vervorming krijg (al van alles geprobeerd met de instellingen) overweeg ik een modernere PC met uiteraard als nadeel dat daar geen PCI-slot meer in zal zitten. Ik zag daarvoor twee mogelijke oplossingen, namelijk een PCI-e naar PCI adapter, en zelfs een PCI-e naar 2x PCI. Links: voor de enkelvoudige klik
en de meervoudige (flink stuk goedkoper ook): klik.

Vraag is alleen... gaat dit werken? Heeft iemand hier ervaring mee?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 dec 2017 17:38

Re: M-Audio Delta 1010LT en PCI-e

Ik heb met geen van beiden ervaring.
De kaart van Azerty past niet in je PC. De 1010LT is een hoge geluidskaart. Daar past de extender niet meer onder tenzij je de kast open laat ;) . Werkt alleen onder Windows 8 en lager
De extender van AliExpress vereist een apart kastje buiten de PC. De PCI bus wordt via USB3 naar de extender geleid. Of de driver voor de geluidskaart dit "snapt" weet ik niet. Er staat niet bij welke Windows ondersteund wordt.

Wat betreft vervorming: is dit vervorming in het audio of hoor je tikken en klikken?
In het eerste geval moet je de audio-instellingen nader bekijken op de diverse punten in HW. De PC zelf vervormt je audio nooit. Dit zit of in HW (instellingen) of in de geluidskaart (hardware kapot) of in de software mixer instelling.
In het tweede geval moet je de PC optimaliseren voor HW.

Berichten: 59

Geregistreerd: 21 jan 2012 19:11

Bericht 27 dec 2017 16:44

Re: M-Audio Delta 1010LT en PCI-e

Dank voor het antwoord. De vervorming treedt telkens na een klein poosje op (alsof er een buffer overloopt??), en maakt het geheel gewoon onbruikbaar. In het begin trad het alleen maar soms op, maar wel sinds ik er een tweede 1010LT bij in had geplaatst. Ik weet het niet meer zeker, maar denk dat windows 10 het er niet beter op heeft gemaakt (wellicht ook na grotere updates). Punt is dat ik een flinke tijd alleen nog met koptelefoon speel (mixdown, zonder enige vervorming). Ik heb wel van alles met de instellingen geprobeerd, maar niets helpt. Ook wanneer ik terug ga na weergave via twee kanalen. Natuurlijk is het mogelijk dat één van de twee kaarten een hardware probleem heeft (de tweede had ik tweedehands via Markplaats).

Maar... ik ga nu eerst experimenteren met een tweede pc die dan alleen voor HW gebruikt gaat worden. Ik kon van mijn dochter een niet al te oude PC overnemen waar tot mijn verbazing nog twee PCI aansluitingen in zitten (dat ontdekte ik net).
Nog wel even een vraag: stel ik wil iets anders dan twee keer een 1010LT, wat zijn dan de mogelijkheden? Ik zou dan iets willen met 10 kanalen (waarvan twee voor de koptelefoon). Is er daarvoor iets betaalbaars te vinden?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 dec 2017 19:55

Re: M-Audio Delta 1010LT en PCI-e

10 kanalen. Waarvoor allemaal?
Er loopt geen buffer vol na verloop van tijd maar de kaart wordt warmer. Waarschijnlijk is er een condensator die niet 100% is.
Is er genoeg koeling in de PC?

Kun je die kanalen, dus per kanaal, afzonderlijk via een mixdown naar je koptelefoon leiden? Dan kun je er achter komen welk kanaal / welke geluidskaart de boosdoener is.
De kanalen die je nu gebruikt voor de koptelefoon zijn niet de veroorzaker. Dus gewoon even het volgende kanaal proberen. Dat zal misschien niet altijd om aan te horen zijn, maar als je via de boxen speelt heb je alle kanalen. Gaat het vervormen, dan even de koptelefoon opzetten of dat kanaal daar ook vervormt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 dec 2017 20:18

Re: M-Audio Delta 1010LT en PCI-e

Lucas

dit klinkt ook als een clock synchronisatie probleem

heb je wel Multi-card Sync toegepast??


je kan het volgende even checken beide kaarten synchroon laten clocken door
spdif/O van kaart1 te verbinden met spdif/I van kaart 2
via de software clock instellen
kaart 1 wordt dan de Master ("hoofd clock") en kaart 2 synchroniseert zich aan kaart 1
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 59

Geregistreerd: 21 jan 2012 19:11

Bericht 28 dec 2017 00:12

Re: M-Audio Delta 1010LT en PCI-e

Interessant! Ik ga ermee aan de gang en meld me wel weer.

Berichten: 59

Geregistreerd: 21 jan 2012 19:11

Bericht 28 dec 2017 14:23

Re: M-Audio Delta 1010LT en PCI-e

Oke, flink aan het stoeien geweest (waar je zo'n vrije dag al niet voor kunt gebruiken... :) ), maar ik ben er achter dat de problemen niet in de pc zaten, maar in de boxen zelf. Ik gebruik MFB boxen die ik een paar jaar geleden heb gereviseerd (met name nieuwe elco's en opnieuw afgeregeld), maar heb daarbij de din-bussen en de links/rechts schakelaars niet vervangen. Daar blijken nu de problemen te zitten die voor uitval en/of vervorming zorg(d)en (naast een paar onbetrouwbare kabels). Goed, ik weet nu waar ik aan kan gaan werken. Maar nu het even weer werkt (na ze allemaal bij langs te zijn geweest), blijkt het toch wel weer erg goed te klinken met de 8 kanalen (cyclic within octaves, octaves and ranks cycled). Bedankt voor het meedenken! (al had ikzelf iets beter moeten kijken...)
Toch uit nieuwsgierigheid een vraag: waar stel je multi card sync in? In de software van M-audio, tab hardware, staan bij sync source deze mogelijkheden: internal, external-spdif, en external world clock. Internal staat aangevinkt, en het is niet te veranderen (locked; zolang hauptwerk geopend is).

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 dec 2017 14:29

Re: M-Audio Delta 1010LT en PCI-e

je moet de 2 kaarten verbinden via spdif daarna kan je pas synchroon instellen
multi card synch is via een externe driver , als windows10 deze niet bezit
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 59

Geregistreerd: 21 jan 2012 19:11

Bericht 28 dec 2017 23:04

Re: M-Audio Delta 1010LT en PCI-e

Oke, hoe dan ook werkt het nu gelukkig goed, al is het wel zo dat ik de 8 kanalen voor de boxen via kaart 1 laat lopen, en de mixdown via box 2. Wellicht dat het dan sowieso wel goed gaat? Heel af en toe is wel een reset nodig, maar daar is mee te leven (de pc wordt voor veel meer dingen gebruikt, misschien ligt het daaraan).

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com