Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geluidskaart laptop

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 11 nov 2011 13:12

Geluidskaart laptop

Ook ik ben inmiddels begonnen met Hauptwerk. Het is behoorlijk verslavend ...

Ik gebruik een laptop, namelijk een Dell http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/latitude-e6520/pd

Heeft iemand ervaring met een goede geluidskaart icm een laptop? Zoja, welke en hoe aan te sluiten? Gewoon usb of usb3.0 middels een express card, of iets dergelijks. geen idee wat het is. Maar het kan er in.

Iemand een advies?
Avatar gebruiker

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 feb 2011 12:11

Bericht 11 nov 2011 13:50

Re: Geluidskaart laptop

weet niet welke audio u gebruikt. Ik sluit mijn 2 actieve speakers, via een verloop van 2 x6.5mm naar 1x 3,5, gewoon aan op de audio uitgang van mijn laptop. Die zit volgens mij op alle laptops en ik heb er geen problemen mee. het enige punt is dat het een beetje zwak is, maar ben een beetje goede ondersteuning is het geen probleem en lekker mobiel en flexibel. Na het spelen laat ik de usb en audio kabels weer achter het orgel "zakken" en berg ik de laptop weer op.

gr
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 11 nov 2011 15:18

Re: Geluidskaart laptop

Ben jij Gert-Jan Schipper, organist te Veenendaal?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 11 nov 2011 15:28

Re: Geluidskaart laptop

Ik ben inderdaad organist in Veenendaal.

Ook mijn geluid is prima op m'n laptop. Maar ik moet er geen trio-sonate op spelen, want dan heb ik een te hoge latency. En ik hoop dat dit op te lossen is door een betere geluidskaart.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 11 nov 2011 15:38

Re: Geluidskaart laptop

Loop eens bij mijn schoonvader aan (Wim Eradus), die heeft mij destijds(okt. 2009) ook in het zadel geholpen, toen nog met een laptop dualcore, vier Gb werkgeh. Ging prima, hij had daar een Terratec zes kan. geluidskaart voor, een externe dus.
Overigens, je kan indien je quadrofonisch wilt spelen voor de rear wél gebruikmaken van je interne geluidskaart, mits die een beetje goed is. Een HDMI onboard moet er dan opzitten. Dan zou je ook met een eenvoudiger externe kaart vooruit kunnen. Ik gebruik dat i.c.m. een Dynavox versterkertje van 35 euro als rear. Gaat perfect, ook de trio's. Voor de rear is een latency van 2048 geen enkel probleem! Met die Terratec kan je sowieso met een latency van 1024 ontzettend goed weg, dan hoor ik tenminste geen vertragingen meer!
T.g.v. mijn handicap kan ik slechts met zeven vingers maar spelen, tja, dan kom je al gauw in de trio's en tenorzettingen verzeild..., moet beslist kunnen dus. USB 2 of 3 maakt voor HW geen verschil.

Proficiat trouwens met je mooie derde prijs daar in het Grüningse! Ga vooral zo door en laat die Veenendalers maar galmen op zondag... ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 11 nov 2011 16:49

Re: Geluidskaart laptop

Aha, nu weet ik denk ik wie ik voor me heb.

Ik gebruik momenteel alleen een hoofdtelefoon. En m'n sound delay zit op 2048 (46 ms @44.1 kHz, 43 ms @48 kHz, 21 ms @96 kHz)

Als ik hem lager zet krijg ik een rare brom. En met de ASIO drivers heb ik sowieso een rare brom en echo. Dus een beter geluidskaart lijkt me een vereiste. Overigens heb ik ook wel eens op een Noorlander orgel gespeeld, volgens de eigenaar stond de latency op 0ms, maar ik merkt nog steeds een miniscule vertraging. Mijn Johannus is dan sneller.

Dus ik wil een goede geluidskaart voor een laptop die me geen vertraging oplevert, anders is Hauptwerk wel leuk om te horen, maar niet leuk om te studeren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 11 nov 2011 16:55

Re: Geluidskaart laptop

Wij spraken elkaar kort, tijdens de presentatie van het Scrabl orgel, ca. 2jr. geleden.
Jacobiens pa werkte ooit bij de mijne, vroeger....

Gezien wat je mailt, moet zeker bij m'n schoonvader aangaan. Dan weet je precies waar je aan toe bent, hij kan ontzettend goed uitleggen en je kunt het resultaat meteen horen.

Verder, voor je met Noorlander of wie ook in zee gaat, laat je goed informeren, ik weet ook nog wel iemand.
Mail me via je PB je mailadres maar even, dan breng ik je met hem in contact, zodat je vrijblijvend gesprek kunt hebben. Doch ik denk dat je met wat advies van pa binnen de kortste keren op een prettige manier aan de slag kunt.
Je hebt zijn mailadres wel denk ik.
Ook ben je altijd welkom om bij mij te komen luisteren, wanneer je een keer in Zeeland bent.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com