Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Speakers actief/passief

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 nov 2019 23:46

Re: Speakers actief/passief

Prestantt, ik ben niet in de buurt van mijn hw pc, dus kan geen plaatjes posten

Maar de makkelijkste manier is om via asio4all multi denons werkend te krijgen, je moet ervoor zorgen dat ze in reaper geselecteerd zijn
bij de outputs.
Het steeksleuteltje rechts onderin mag niet rood zijn , dan sta je n.l in de werkmodus.
In asio4all selecteer je al je Denon's aan de linker kant, en zorg dat ze een blauw driehoekje krijgen
Vervolgens is e.e.a afhankelijk van je pc configuratie, maar hiks duiden op een buffer probleem, je kan ik meen aan de rechterkant ergens halverwege , de optie Hardware buffer aanvinken, probeer dat eens en het aantal milliseconden dusdanig verhogen dat de hiks verdwijnen, maar meestal kan je de milliseconden gewoon op nul zetten

even kijken of dat werkt bij jou
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 nov 2019 09:44

Re: Speakers actief/passief

Wat me nog te binnen schiet, rechts onderin naast je Windows klokje, kan je de asio4all ook zien via een Klein icoontje.
Als dat rood/groen knipperd is er een conflict, dat moet je eerst oplossen, het icoontje moet permanent groen zijn.
Dan heb je wellicht het hardware buffer niet eens nodig


Ik denk dat ik vanavond thuis ben Dan kan ik je iets gerichter helpen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 nov 2019 13:03

Re: Speakers actief/passief

multi Denon kan geen probleem geven, je moet het dus dieper gaan zoeken in je audio setup

Kan het geen conflict zijn tussen 2 verschillende merken / type devices??

wat heb je naast de 2 Denons nog actief aan audio in je setup?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 nov 2019 13:36

Re: Speakers actief/passief

oke dan moeten we terug naar af

wis alles van asio4all en Denon via Revo uninstaller https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/ en laat zet dit programma ook op "grondig" zodat alle restanten verwijderd zijn van je pc
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 nov 2019 18:43

Re: Speakers actief/passief

eerst asio4all install. en daarna de denon usb-dac windows 10 driver erop zetten
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 nov 2019 13:52

Re: Speakers actief/passief

prestantt schreef:
Jan Wim schreef:eerst asio4all install. en daarna de denon usb-dac windows 10 driver erop zetten

Uitgevoerd. Eerst 1 denon aangesloten -> Geen problemen.
De tweede denon aangesloten -> gelijk weer rood en groen knipperend icoontje van Asio4all.

Wat overigens ook merkwaardig is, ik kan niet de 2 denons op 1 USB slot aansluiten.
Ik bedoel hiermee, je heb op je mobo aan de achterkant gestapelde usb poorten, dus 2 usb poorten 'op elkaar'.
Ik kan de 2 denons niet op 1 gestapelde aansluiten. Anders herkent hij maar 1 denon, en de andere is gewoon niet zichtbaar. Ook niet in apparaatbeheer.


Heel vreemd is het dan geen MoBo probleem?
Bij maakt het niet uit waar ik de Denon inprikt, usb2.0/3.0 ik neem aan dat je wel eerst de driver installeert, en daarna de Denon er pas actief aanhangt?

asio4all 3x denon.jpg


denon pma60 app beheer.jpg


zelfs als ik de Denon opeens aan een andere poort hang, dan wordt deze uit eindelijk zelfs weer gevonden, wel krijg ik dan een opvolgend cijfer te zien, maar goed normaal laat je ze ook zitten op de usb poort

deze opstelling heeft bij mij altijd gewerkt, terwijl mijn MB toch echt al een senior is in zijn soort.

Werkt er wel een ander app. op die gestapelde USB poort?
heeft je MB/windows een driver nodig? voor de USB?

je kan nog kijken voor een bios update, maar als je daar niet in thuis ben niet uitvoeren aub.


Ik kan het zo op afstand niet zo snel verzinnen waar en waarom het fout gaat.


Ik zelf werk nu nog steeds met 3 Denons, via een rme digiface usb, maar dat heeft puur te maken omdat ik anders digitale ingangen tekort kom. Maar dat is puur meer voor eigen gebruik buiten HW om zeg maar.

er zijn meer forumleden dia multi Denon gebruiken volgens mij, ik neem aan dat het bij hun normaal werkt via asio4all, als ik jou was zou ik het eerst zoeken in je MB, driver, update's enz
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 nov 2019 07:33

Re: Speakers actief/passief

Loosman schreef:Ik heb een pma50 samen met een Pma60 aangesloten en alleen de driver van de Pma60 gebruikt .
Asio4all zag ze beiden, dus denk dat het dezelfde driver is. Alleen ziet asio4all de digitale uitgangen van mijn Motu niet, alleen de analoge, helaas.

Gr Jan


Morge Jan,
Vreemd dat asio4all alleen analoog ziet, ze staan wel aangevinkt als je het tabje uitklapt bij asio4all?
Als je ooit overweegt om de digiface te nemen is dat zeker geen desinvestering , je hebt eigenlijk een standalone 4x optische uitgang module, eveneens gevoed door USB
feitelijk kan je de gehele Motu er tussen uit halen na het meten
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 25 nov 2019 09:46

Re: Speakers actief/passief

Morge Jan Wim

Hoe ik het ook probeerde ik kon geen digitale uitgangen zien alleen analoog.
Ik heb zowiezo de motu nodig omdat ik de subwoofers en sounds( klein pc speaker setje in mijn orgel voor de register en toetsgeluiden) analoog zijn aangesloten. En natuurlijk zoals je aangaf voor mijn microfoon.

Gr Jan

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 21 jan 2020 20:44

Re: Speakers actief/passief

Goedenavond,

Heeft iemand ervaring met JBL lsr 308?
Actieve monitors

Groet, Mario
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 21 jan 2020 21:03

Re: Speakers actief/passief

mario schreef:Goedenavond,

Heeft iemand ervaring met JBL lsr 308?
Actieve monitors

Groet, Mario


Ik ken wel iemand met de JBL lsr 305 ;)
Die is dik tevreden!

Berichten: 18

Geregistreerd: 24 okt 2017 17:40

Bericht 21 jan 2020 21:39

Re: Speakers actief/passief

mario schreef:Goedenavond,

Heeft iemand ervaring met JBL lsr 308?
Actieve monitors

Groet, Mario

Hoi Mario,
Ik heb goede ervaring met de Presonus Eris e8.

Groet, Wouter

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 21 jan 2020 23:33

Re: Speakers actief/passief

David Peekstok schreef:
mario schreef:Goedenavond,

Heeft iemand ervaring met JBL lsr 308?
Actieve monitors

Groet, Mario


Ik ken wel iemand met de JBL lsr 305 ;)
Die is dik tevreden!


:lol: :lol:
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 16 apr 2016 11:44

Bericht 15 feb 2020 11:30

Re: Speakers actief/passief

Jaap380 schreef:Je kunt het ook omdraaien en een budget vaststellen en kijken wat je daarvoor kunt krijgen. Zo heb ik voor 250,- 2 moboblock versterkers van Marantz gekocht, en daar ben ik zeer tevreden mee...
Met speakers heb ik van alles geprobeerd tot 500,- per set en ben nu uitgekomen op 1 paar B&W. Dat is na veel proberen het meest bevredigend. Het zal vast nog beter kunnen, maar ik ben er zeker van dat voor mijn budget dit de hoogst haalbare oplossing is.
Speakers inbouwen ben ik geen voorstander van, om de redenen die JanWim aangeeft.



Goed bezig Jaap
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com