Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi of USB

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 54

Geregistreerd: 25 sep 2011 19:41

Woonplaats: Hellevoetsluis

Bericht 28 nov 2011 12:19

Midi of USB

Een beginnersvraag.

Ik ga zelf een low budget orgel te bouwen en wil dit dit doen met klavieren van keyboard M-audio 61ES. Dit keyboard is goedkoop en heeft een fijne toetsaanslag.
Deze keyboards hebben een USB interface. Nu heb ik een los pedaal gekocht, moet hier nog contacten (reed) op maken en midificeren. Nu kan ik in plaats van de midi interface op het pedaal ook een USB interface maken door gebruik te maken van een printplaat van een oud keyboard. Dan heb ik in totaal 4 USB interfaces die ik rechtstreeks op de computer kan aansluiten. Klopt mijn redenatie of maak ik een denkfout. Zijn er redenen om bij voorkeur toch te gaan voor MIDI bus ipv USB?
De keyboards krijgen hun voeding via de USB bus. Het is echter ook mogelijk om aparte voeding te geven. Als je 4 USB gebruikers gaat voeden via de computer (USB) kan de computer dat aan of moet ik overgaan tot aparte voeding?
Ik ben een beginner maar dat haden jullie natuurlijk al gemerkt aan de vraagstelling :lol: Ik zal me snel voorstellen.
Wout

Berichten: 33

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:20

Bericht 29 nov 2011 09:58

Re: Midi of USB

Dag Wout,

Heb precies dezelfde vraag (met dezelfde situatie). Ben benieuwd of er mensen op dit forum zijn die hiermee ervaringen hebben en of een Midi-USB converter bestaat die latency tussen de USB aansluiten en de Midi verbinding tussen Pedaal en Computer (via een midi-merger vanwege het zwelpedaal) uitsluit.

Hoor graag de reacties,

mvg, Lieuwe

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 29 nov 2011 11:52

Re: Midi of USB

Heren,

Ik ben bang die dit niet goed gaat.
Hauptwerk kan 2 verschillende MIDI-interfaces aan, maar of het 4 USB aansluitingen ook ziet is de vraag.
Probeer het eerst eens uit voor je dingen gaat ombouwen.

HG,
Anton

Berichten: 54

Geregistreerd: 25 sep 2011 19:41

Woonplaats: Hellevoetsluis

Bericht 30 nov 2011 10:41

Re: Midi of USB

Hallo Anton, bedankt voor je reactie.
Ik heb op dit moment nog maar 1 keyboard in mijn bezit en wil pas de anderen aanschaffen als ik weet dat het gaat lukken, dus kan niet experimenteren. Wel heb ik elders gelezen dat men inderdaad problemen ondervond met de toewijzing van de klavieren. Toewijzing was mogelijk maar bij iedere nieuwe start van hauptwerk waren ze of gewijzigd of waren er twee keyboards toegewezen aan het zelfde klavier.

Nu hebben de keyboards van M-audio wel een midi out aansluiting, echter geen midi in of true, doorlussen zoals gebruikelijk is bij de duurdere losse klavieren kan dus niet. Is het een oplossing om de 4 midi aansluitingen (3 x keyboard en 1 x pedaal) aan te sluiten op een midi interface (soms ook merger genoemd?). Deze interface sluit je dan met een USB aansluiting weer aan op de computer.
Zou dit gaan werken? Wie heeft hier ervaring mee?

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 30 nov 2011 19:32

Re: Midi of USB

Ik zou kiezen voor MIDI.
Ben bang dat USB veel problemen gaat geven.
Als je het niet kunt uitproberen zou ik er zowiezo niet aan beginnen.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 30 nov 2011 20:14

Re: Midi of USB

Wout,

Onderstaande oplossing werkt:

http://www.bax-shop.nl/midi-interface/m ... tails.html

Succes!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com