Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geen MIDI signaal

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 8

Geregistreerd: 12 dec 2011 20:18

Bericht 12 dec 2011 22:54

Geen MIDI signaal

Beste forummers,

Enkele dagen geleden ben ik begonnen me te verdiepen in Hauptwerk en heb de benodigdheden aangeschaft. Er is echter een probleem waardoor ik nog niet kan gaan spelen en dat is dat mijn orgel geen MIDI signaal doorgeeft. Ik heb een Domus 827, die beschikt over een MIDI in en out, ik werk met een MIDI-USB kabel. Ik las ergens dat bij toetsaanslagen het lampje op de kabel zou moeten gaan knipperen, maar dat gebeurt niet. Weet iemand van jullie een oplossing? Ik hoor het graag.

Vriendelijke groet,
Ton

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 dec 2011 23:15

Re: Geen MIDI signaal

Hoi Ton,

Welkom op dit forum, heb je eerst de driver geinstalleerd? daarna de usb-midi aan gesloten.

out van het orgel, en in van de geluidskaart

met vriendelijke groet


Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 8

Geregistreerd: 12 dec 2011 20:18

Bericht 13 dec 2011 11:31

Re: Geen MIDI signaal

Dag Jan Wim,

Bedankt voor je reactie. Het eerste wat ik heb gecontroleerd is of de stekkers goed zitten, dat is het geval. Of bedoel je dat niet met in en out? Ik heb de drivers niet geinstalleerd, er zat geen software bij de kabel. Aangesloten op de computer en Windows ging wel het een en ander 'auto-installeren'. Ik weet niet of dat afdoende is?

Groet,
Ton

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 13 dec 2011 12:04

Re: Geen MIDI signaal

cadenhertog schreef:Het eerste wat ik heb gecontroleerd is of de stekkers goed zitten, dat is het geval. Of bedoel je dat niet met in en out?

Jan Wim heeft het niet heel duidelijk verwoord, maar ik denk dat hij bedoelde dat de 'in'-stekker van de kabel op de 'out'-aansluiting van het orgel moet en andersom. Weet je zeker dat je dat goed gedaan hebt?

cadenhertog schreef:Ik heb de drivers niet geinstalleerd, er zat geen software bij de kabel. Aangesloten op de computer en Windows ging wel het een en ander 'auto-installeren'. Ik weet niet of dat afdoende is?

Dat zou afdoende moeten zijn.

Ik heb geen ervaring met een Domus 827, maar zou het zo kunnen zijn dat je MIDI eerst aan moet zetten in je orgel? Ik heb zelf een Jubilate gehad en daarbij zaten voor beide klavieren en het pedaal aparte registerknoppen waarmee je MIDI kon activeren voor het betreffende klavier of het pedaal.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 8

Geregistreerd: 12 dec 2011 20:18

Bericht 13 dec 2011 12:09

Re: Geen MIDI signaal

De stekker zit goed aangesloten, daar ben ik voor 100% zeker van. Voor zover ik weet zitten er geen aparte registers voor MIDI op het orgel (staat ook niets over in de handleiding). Wellicht dat er ergens een knop verstopt zit?

Berichten: 8

Geregistreerd: 12 dec 2011 20:18

Bericht 13 dec 2011 12:11

Re: Geen MIDI signaal

Gerrit,

Ik lees je reactie nogmaals, maar momenteel zit de stekker met in op in en out op out. Dat zou dus andersom moeten? Dat ga ik eens proberen!

Groet,
Ton

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 13 dec 2011 13:17

Re: Geen MIDI signaal

Ja, dat moet andersom. Het is een veel voorkomende beginnersfout om in op in en out op out te doen. Dat deed ik de allereerste keer ook. Het lijkt heel logisch, maar als je er even over nadenkt is het dat natuurlijk niet. Echt logisch is het om de uitgang te verbinden met de ingang en de ingang met de uitgang.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 8

Geregistreerd: 12 dec 2011 20:18

Bericht 13 dec 2011 14:55

Re: Geen MIDI signaal

Bedankt voor de reacties! Ik ga vanavond proberen of het werk en laat het jullie weten.

Groet,
Ton

Berichten: 8

Geregistreerd: 12 dec 2011 20:18

Bericht 14 dec 2011 12:00

Re: Geen MIDI signaal

Het is gelukt, kwestie van omdraaien van kabels en werken! Hartelijk bedankt voor jullie adviezen!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com