Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

keuze geluidskaart

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 15 nov 2018 19:44

keuze geluidskaart

Hallo allen,

Is er wat betreft het weergeven van samplesets verschil in geluidskwaliteit tussen De Motu ultralite MK3 en bv een Focusrite 6i6? Oftewel, is een Motu kaart beter dan een Focurite?
En zo ja, hoe groot is dat verschil?

Wie hebben hier ervaringen mee?

Gert W.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 16 nov 2018 12:34

Re: keuze geluidskaart

Ha Gert, je blijft wel zeuren hoor... ;)
Ik denk dat Motu beter klinkt dan Focusrite. Heb ik er ervaring mee? Ja, maar dan met een oudere Focusrite. Ik heb de vergelijking tussen de door jou genoemde geluidskaarten nooit gemaakt.
De enige oplossing is: aanschaffen en luisteren. Tweedehands kun je je geen buil vallen. Als je toch een andere wilt proberen, zet je hem gewoon weer te koop en koop je de andere.
Of luisteren bij iemand die een van beide heeft. Al is de vergelijking natuurlijk lastig te maken omdat vaak de hele audioketen anders is dan bij jou thuis.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 nov 2018 12:41

Re: keuze geluidskaart

thofje schreef:Hallo allen,

Is er wat betreft het weergeven van samplesets verschil in geluidskwaliteit tussen De Motu ultralite MK3 en bv een Focusrite 6i6? Oftewel, is een Motu kaart beter dan een Focurite?
En zo ja, hoe groot is dat verschil?

Wie hebben hier ervaringen mee?

Gert W.


Gert, grofweg hebben Motu en Rme een zelfde kwaliteit chip aan boord, mits je in de zelfde prijs categorie zoekt
dus Motu rond de 600 euro klinkt gelijkwaardig aan een focusrite van 600 euro enz.
er zijn misschien wel 150 verschillende audiogeluidskaarten te koop, maar de chipsets zijn er maar een paar

maar er is wel degelijk verschil
een motu of rme van 1.000,- euro klinkt veel beter dan een focusrite van 300 euro.
dit is bij iedere setup hoorbaar, echter de vraag is en daar stuurt Jaap ook al op aan, benut je de kwaliteiten van een dure geluidskaart?
oftewel het is zonde als je een dure geluidskaart details laat versturen die vernietigd worden door een habiwabi tweeter, enz.

audio is uit eindelijk een kwestie van budget en daar zal een ieder voor zichzelf een balans in moeten zien te vinden
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 16 nov 2018 16:08

Re: keuze geluidskaart

Hallo allen,

Ik vraag het niet voor mezelf, maar ken iemand die denkt beter een nieuwe F 6i6 te kopen, dan een gebruikte Motu MK 3 of 4. Ik heb zelf een MK4 en dat klinkt erg goed. Mijn audioketen is dik in orde en de bewuste persoon heeft dezelfde audioconfiguratie.

In ieder geval tot dusver dank voor de reacties.

Gert W.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com