Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Audio speakers aanschakelen

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 15 jan 2019 21:13

Audio speakers aanschakelen

Heren,

ik heb mijn orgel thuis helemaal goed werkend, ik blijf alleen stoeien met aanschakelen van de speakers.
Ik heb een aparte schakelaar waarmee in de speakers aanzet, laat ik deze uit kan ik gewoon met de koptelefoon spelen.
Maar op het moment dat ik hem aanschakel, op dat moment schakelt de 230 op de speakers, hoor je een lichte plop.
Op dat moment schakelt er ook een timerrelais, 10 seconde nadat de speakers aan staan, deze schakelt het audiosignaal door, zowel Links en Rechts, de gnd en het signaal. Ook op dat moment klinkt er een tik.

Ik ben echt benieuwd of ik nou de enige ben die hier last van heb, en benieuwd hoe andere dit gemaakt hebben ?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jan 2019 21:51

Re: Audio speakers aanschakelen

Je moet het timer relais in de luidspreker leiding zetten en het audiosignaal doorschakelen hoeft dan niet. Dat schakel je direct door met aanzetten van de versterker en 5-10 sec. daarna kun je de luidsprekers via dat relais koppelen aan de uitgang van je versterker.

De plop die je hoort komt doordat op ment van aanzetten een stroom door de speaker gaat lopen.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com