Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi kabel op windows 7 alleen?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 71

Geregistreerd: 16 jan 2018 16:53

Bericht 19 jan 2019 23:31

Midi kabel op windows 7 alleen?

Hallo allemaal,

Krijg net mijn midikabel binnen. Snel aansluiten op Fatarklavieren.
Natuurlijk geen toetsjes die bewegen. Lees ik in de beschrijving:
USB to MIDI toetsenbord Interface Converter Kabel Adapter bij Bol.com
1. Sluit eenvoudigweg de USB-kabel aan op uw computer en uw MIDI-interface-verbinding is voltooid. Het is gemakkelijk om van uw pc een muziekstudio te maken. 2. Begin met het aansluiten van een muziektoetsenbord op uw computer met de meegeleverde USB MIDI-kabel. 3. HOT- seappable, u kunt verbinden en loskoppelen wanneer u maar wilt, zelfs als de computer is ingeschakeld. Trekt zijn kracht uit de USB-poort van de computer, geen AC-adapter nodig. 4. Ondersteunt Windows XP, Vista en Mac OS X-besturingssystemen. 5. Nieuwste versie met een ingebouwd stuurprogramma. 7. USB-gevoed en klasse compatibel voor echte plug & play. Gewoon aansluiten op een computer USB-aansluiting voor automatische installatie van stuurprogramma. 8. 1 input + 1put out MIDI-interface. 16 MIDI-ingangskanalen. 9. LED's duiden op inschakeling, MIDI in-signaal en MIDI-uitgangssignaal.

Punt 4 Windows 7, Ik heb windows 10. Nooit gedacht dat dit kon of heb ik ongelijk en heb ik een verkeerde instelling?
Het is een goedkope kabel maar dat zegt toch niet alles. Mijn oude kabel is 7 jaar oud maar die werkt ook met windows 10 maar die was toen €40 ongeveer. ook een midi 1x1.

Wie weet het? Mijn oude kabel ligt in de kerk en wordt nog 3 maanden gebruikt, dus wilde ik ff een noodoplossing.

Martin
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 19 jan 2019 23:34

Re: Midi kabel op windows 7 alleen?

Heb je wel in Hauptwerk bij general settings de juiste midi-uitvoer geselecteerd?
Je kunt dit ook doen door de snelle setup-wizzard te volgen.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 71

Geregistreerd: 16 jan 2018 16:53

Bericht 19 jan 2019 23:38

Re: Midi kabel op windows 7 alleen?

Ik heb deze op home made gezet, stond ook in Hauptwerkboek.

Bedankt voor het meedenken.

Martin
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 19 jan 2019 23:52

Re: Midi kabel op windows 7 alleen?

En bij midi in en midi out, waar staan de vinkjes?
Als je een andere midikabel gebruikt, moet dat ook veranderen.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 71

Geregistreerd: 16 jan 2018 16:53

Bericht 20 jan 2019 15:30

Re: Midi kabel op windows 7 alleen?

Hoi Jaap,

Dat was een goed idee, vandaag de computer opgestart met midi er in.
Onder de vinkjes staat nu ook midi20 erbij, Deze aangevinkt en de vst in de rechterkolom.
De geluidskaart heb ik eerst wel en later niet aangevinkt. Maakt niets uit. Blz 55 van het HB boek.
De wizard gestart 1 Div/homemade or modified. 2 Midi output heb ik nee beantwoord Disable Midi output
Dan krijg ik het blad met de vinkjes. Delta ap Midi (aan) USB20midi (aan) Hauptwerk VST link Rechts aan
Dan finish.

Oudio outputs op ok. Als ik op het beeldscherm een toets indruk dan heb ik geluid.

Dan organ setting keyboard: bij input: Direkt input from Midi enz
Eronder staat midi in USB20MIDI dat is de kabel idd.
Midi chan 01

Auto detect maar ik zie niets gebeuren. Ik snap het ff niet meer.

Wie helpt of denkt mee?

Berichten: 71

Geregistreerd: 16 jan 2018 16:53

Bericht 20 jan 2019 16:06

Re: Midi kabel op windows 7 alleen?

Het vreemde is als ik op een orgel de toetsen met de muis indruk krijg ik geluid en licht de midi kabel op. Ook het out lampje brand dan even.

Als ik de klavieren indruk dan licht ook het lampje van de midikabel op. Hij detecteerd dus wel wat.

Maar mijn lampje brand nog steeds niet :idea:

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2019 16:56

Re: Midi kabel op windows 7 alleen?

Martin

deze kabel zal nooit gaan werken. Dit is dezelfde kabel als de goedkope Marktplaats aanbiedingen.
En er zijn meerdere uitvoeringen (de print in de zwarte bobbel), maar allemaal komen ze uit dezelfde fabriek in China of zijn een iets gewijzigde kopie daarvan. Dit soort exemplaren dus:

Goedkope USB MIDI kabel.jpg


Deze persoon laat op zijn website zien waarom het niet werkt: http://www.frank-buss.de/midi/ (halverwege de webpagina en lager).
Er missen essentiële onderdelen en de afscherming zit verkeerd. En het exemplaar dat Frank test, heeft dan nog het voordeel dat er een kristal op de print zit voor een stabiele klokfrequentie, maar er zijn ook uitvoeringen zonder.
Dat lampjes oplichten als je een toets indrukt, is ook zichtbaar in de oscilloscoop beelden: veel ruis en timing niet in orde. Het buffer voor de Sysex berichten kan wel een te klein zijn als je ook nog de registers van je eigen orgel gebruikt voor registreren of een zwelpedaal gebruikt.

Hier zijn nog meer voorbeelden van de ombouw:
https://karusisemus.wordpress.com/2017/ ... modify-it/
http://www.arvydas.co.uk/2013/07/cheap- ... -required/

Zoek op internet maar op Cheap USB MIDI cable

Op ons forum zijn meer personen die deze kabel geprobeerd hebben en hem niet werkend kregen.

Terugsturen, geld terug vragen en een 'echte kabel' kopen: Roland um-one.
http://www.bax-shop.nl/midi-interface/r ... erface-mk2
Of wachten tot je eigen kabel weer terug komt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 71

Geregistreerd: 16 jan 2018 16:53

Bericht 20 jan 2019 21:34

Re: Midi kabel op windows 7 alleen?

Dankjewel.
Je bent goed duidelijk, daar hou ik van.
Ik heb op mijn geluidskaart ook midi in en uit.
Ik las vanmiddag een bericht uit okt 2015 hierover. Dan kan ik dus beter een midi midi kabel kopen. Is dan eigenlijk nog beter ook.
Als ik het goed begrepen heb natuurlijk.
Het is niet mijn vakgebied.

Bedankt voor het meedenken.

Martin

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2019 22:11

Re: Midi kabel op windows 7 alleen?

Als je geluidskaart ook MIDI heeft, moet je een MIDI kabel aanschaffen. De geluidskaartdriver heeft een veel groter buffer om data vanuit te orgel te ontvangen. Verder is MIDI out van je orgel professioneel qua electronica, en MIDI in van de geluidskaart ook; dit alles conform de MIDI specificaties/standaard.

Zie ook blz. 7 op de een na laatste alinea.

Kabels: https://www.allekabels.nl/audio_kabels/midi_kabel.html, de eerste 4 afhankelijk van de benodigde lengte (1-3 m)

Berichten: 71

Geregistreerd: 16 jan 2018 16:53

Bericht 21 jan 2019 17:19

Re: Midi kabel op windows 7 alleen?

Evert Jan,

Bedankt voor je hulp, kabel besteld komt morgen. Als het werkt dan meld ik dat even.
Dat is zo leuk van deze site. Een hoop mensen die even helpen als je het niet meer weet.
Top!

Martin

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com