Pagina 2 van 2

Re: RME Hammerfall DSP 9632 plus multiface en Reaper

BerichtGeplaatst: 01 feb 2019 19:51
door Evert-Jan

Re: RME Hammerfall DSP 9632 plus multiface en Reaper

BerichtGeplaatst: 01 feb 2019 20:16
door lub
Dank je , zeer duidelijk althans voor mij .
Als het gelukt is laat ik weten of ik nog steeds die rare uitval van geluid heb .

Re: RME Hammerfall DSP 9632 plus multiface en Reaper

BerichtGeplaatst: 02 feb 2019 11:33
door lub
Heb nu hauptwerk als vst in Reaper geïnstalleerd en was vrij eenvoudig om te doen.
Maar nog steeds hetzelfde probleem ,na een tijdje stoppen de kanalen 7 t/14 met het zenden naar de hardware outputs want in Reaper zie je wel het signaal binnenkomen maar in de total mix control niet.
Als ik in Reaper het menu perferences open en ok klik dan doet alles het weer normaal.
Zou het kunnen te maken hebben met de word clock ? , de beide geluidskaarten staan nu op internal want ik dacht om dat ze dezelfde driver gebruiken hoef je geen kabel in en out aan te sluiten omdat ze al intern geconnect zijn ,of heb ik dat mis?
Als ik blijf spelen dan stopt het geluid niet, dus alleen na een tijdje niet te spelen vallen de kanalen 7 t/14 weg.

Re: RME Hammerfall DSP 9632 plus multiface en Reaper

BerichtGeplaatst: 02 feb 2019 14:59
door Evert-Jan
Ik weet niet of onderstaande de oorzaak is, maar misschien het proberen waard.

Ik denk dat in de HW instructie een fout staat.
Zelf zet ik in het onderste plaatje op blz. 2 geen vinkje bij "Request sample rate", en wel 1 bij "Allow projects to override device sample rate".
Ga je naar Project settings op blz. 12, daar wordt ook weer de sample rate ingesteld.
Zelf doe ik het altijd hier en zet dat op 48000 en de rest op dat plaatje ongewijzigd.
Zo kun je 2 projecten maken: 1 voor 48 kHz en 1 voor 44,1 kHz.

In de HW manual beschijving gebeurt de sampel rate instelling op 2 verschillende plaatsen en dat kan mi nooit goed zijn.

Interne clock is mi juist. Als die onderling iets gaan afwijken, dan zou het geluid gaan driften.
Anders zou je 1 als master en de ander als slave moeten definieren. Dan heb je dat probleem niet meer.

De ene kaart is 4 kanalen en de andere 10. Is het zo dat die kaart met 4 als eerste staat en dat 2 kanalen van de 2e kaart wel blijven werken maar de rest niet? Of stoppen de eerste 6 kanalen van de 10 kanaalskaart als die als eerste staat?

Re: RME Hammerfall DSP 9632 plus multiface en Reaper

BerichtGeplaatst: 02 feb 2019 15:30
door lub
Dag Evert-Jan,

De multiface staan ale 1e en de HDSP9632 als 2e kaart.
Als het geluid stopt zijn dat meestal de kanalen van de multiface, maar ook wel eens van de HDSP9632 .

Moet de word clock nu wel of niet gebruikt worden? Nogmaals ik dacht zelf van niet omdat beide kaarten onder dezelde driver draaien dus een eenheid.

Heb nu jou aanbevelingen aangepast in het menu perferences.

Re: RME Hammerfall DSP 9632 plus multiface en Reaper

BerichtGeplaatst: 08 feb 2019 16:21
door lub
We zijn weer een stapje verder en nu valt het geluid niet meer weg , alleen gaat soms het geluid spetteren, de ene keer na 5 minuten en de andere keer na 2 uur ,het is echt onvoorspelbaar.
Nu denk is zelf dat de clock frequentie van de ene kaart soms afwijkt van de andere kaart.
Als ik Reaper afsluit en weer opstart is het weer goed of ik ga naar het menu pereferece en klik op OK dan is het ook weer goed.

Re: RME Hammerfall DSP 9632 plus multiface en Reaper

BerichtGeplaatst: 08 feb 2019 16:32
door Evert-Jan
Ik denk de ene kaart als master en de andere als slave zetten + kabeltje buitenom

Re: RME Hammerfall DSP 9632 plus multiface en Reaper

BerichtGeplaatst: 08 feb 2019 16:46
door lub
De 9632 kaart heeft geen word clock connector?!.
Je kan dus via de spif het signal sturen als uitgang maar die heb ik in gebruik.

Re: RME Hammerfall DSP 9632 plus multiface en Reaper

BerichtGeplaatst: 08 feb 2019 18:14
door Evert-Jan
SPDif levert geen masterclock.