Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Welke hoofdtelefoon voor Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 21 feb 2019 14:07

Welke hoofdtelefoon voor Hauptwerk

Ik zou graag een kwaliteit hoofdtelefoon willen kopen voor mijn Hauptwerk orgel (Mixtuur Kabinet). Ik heb al op het forum rondgekeken wat de (persoonlijke) meningen hierover zijn/waren, maar kom er niet echt uit. Het gaat ook soms om modellen die nu in 2019 niet meer zomaar te koop zijn (bv. AKG K550), of alweer verouderd zijn? Mijn vraag is dan ook wat voor een Hauptwerk orgel, NU top modellen zouden zijn om aan te schaffen (prijs < 500 euro). Kwaliteit van het orgelgeluid staat voorop.
Een ander punt waar ik mee zit is of het een open of gesloten model moet zijn. Mijn orgel staat in de woonkamer (10 bij 3 meter), waar ik dus niet altijd alleen ben. Ik doe hem op bij aanwezigheid van andere familieleden die iets anders willen doen en geen hinder van mij willen hebben, en andersom. Ik heb het idee dat een open type een mooier/ruimtelijker resultaat kan geven (bv. Sennheisser HD650), maar ben bang dat ik daarmee toch anderen stoor en ik ook word gestoord door omgevingsgeluid van bijvoorbeeld een tv of praten. En dat ik dus moet gaan voor een gesloten type. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat zou jullie advies zijn?
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 21 feb 2019 15:47

Re: Welke hoofdtelefoon voor Hauptwerk

SUPERLUX HD-681 EVO, kun je de rest van je geld gebruiken voor een leuk sampleset ;) HD330 is ook erg goed voor z'n geld.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 21 feb 2019 18:00

Re: Welke hoofdtelefoon voor Hauptwerk

Jaap, ze kunnen wel superlux heten maar voor HW wil toch wel een wat betere, dan iets van een paar tientjes.

Rob, ik heb de Sennheisser HD650 dat is al een flink verschil met de fraaie HD595 die daarvoor in gebruik was.
Dicht?, nee, je hoort goed de omgeving. De omgeving hoort jou vrijwel niet bij normaal nivo.
Je mag komen luisteren hoor!
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 21 feb 2019 18:42

Re: Welke hoofdtelefoon voor Hauptwerk

Hoi,

Aangezien supergoede hoofdtelefoons toch veel goedkoper zijn dan een goede geluidsinstallatie heb ik rondgekeken, reviews gezien (youtube: https://youtu.be/ZL3fcqekVUc en bij Mediamarkt en locale HIFI winkel heb ik testgeluisterd met mijn iPod met flac files orgelmuziek. En Focal Classic is uiteindelijk mijn keuze geworden en ik heb er absoluut geen spijt van. Eigenlijk speel ik standaard met hoofdtelefoon.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 21 feb 2019 23:22

Re: Welke hoofdtelefoon voor Hauptwerk

GerrGouw schreef:Jaap, ze kunnen wel superlux heten maar voor HW wil toch wel een wat betere, dan iets van een paar tientjes.

Niet met je eens Gerrit. Duurder is niet altijd beter. Het is een cloon van de Beyerdynamic DT-770. Ook niet de minste.
Lees de reviews maar eens. Het is echt een audiofiele koptelefoon. De oorkussens kunnen beter, maar het geluid is niet slechter dan de Beyerdynamic.
En we hebben Sonarworks nog, daar staat hij ook in het rijtje. (niet dat Sonarworks veel verschil maakt met deze koptelefoon).
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 22 feb 2019 09:18

Re: Welke hoofdtelefoon voor Hauptwerk

Rob, Ik zou toch proberen om verschillende koptelefoons te proberen bv bij audio winkels.
Mijn persoonlijke bevindingen:
De schelp moet helemaal over de oren vallen, anders krijg ik pijnlijke oren na een poosje dragen.
De koptelefoon moet 'luchtig' zijn, anders krijg ik zweetoren na een poosje dragen.
De koptelefoon moet niet te zwaar zijn anders krijg ik 'hoofdpijn'' op de plek waar de hoofdband zit.

Persoonlijk vind ik het niet erg om met een open koptelefoon te spelen. Andere mensen in de kamer horen wel wat muziek zeker als je hard speelt. Maar niet zo luid dat het vervelend wordt.
Als de anderen in de kamer niet te luid praten, en de tv op normaal niveau staat, heb je daar ook niet echt last van.
(Ik zelf teminste niet.)
Het wordt pas irritant als er gestofzuigd wordt bijvoorbeeld, of als onze kleine een flinke keel opzet (en er komt een stevig volume uit zo'n kleintje) Maar die geluiden zijn ook hinderlijk als ik mijn dichte gaming-headset draag.
Het omgevingsgeluid werd pas echt goed gedempt toen ik een tweedehands grote groene David Clark headset droeg.
Heerlijk om ongestoord een filmpje te kijken, maar ontzettend warm. (En je moet hem zelf nog stereo maken)

Zelf vind ik de Beyerdynamic dt770 pro al te zwaar en te warm.(vooral merkbaar na een uurtje of langer spelen)

Ik heb nu de akg712pro.
Dit is wel een open design, voor jou misschien een nadeel, maar voor mij een voordeel: Ik hoor de telefoon, deurbel, baby etc..
Deze koptelefoon draagt heel erg licht, zit toch stevig en heeft een hele goede geluidskwaliteit.
Gaat ook na een lange tijd dragen niet irriteren.

De superlux heb nooit geprobeerd, maar mijn ervaring met goedkope headsets is niet positief.

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 25 feb 2019 09:49

Re: Welke hoofdtelefoon voor Hauptwerk

Allen bedankt voor jullie reacties. Ik kan er wel wat mee.
Gouda is me net iets te ver... (maar bedankt voor het aanbod). Ik denk dat ik er een paar, die jullie aanbevelen, tegelijk bestel (bij winkels met recht van retour) en ze in mijn thuissituatie uitprobeer en vergelijk. Dan moet het toch wel lukken om er een geschikte uit te kiezen lijkt me :D

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 25 feb 2019 21:22

Re: Welke hoofdtelefoon voor Hauptwerk

JA, de AKG 712 kan ik ook aanbevelen, is mijn standaard koptel. Maar eerlijk gezegd maakt het niet veel verschil met de Sennheiser modellen zoals de HD 650 etc; zelfs de HD 598 vind ik ook gewoon goed.
Om af en toe eens wat meer bass response te krijgen, gebruik ik dan gewoon een Audio Technica M 50 X...

Wat ik persoonlijk WEL zou willen adviseren, is, om ze op een goede versterker aan te sluiten ipv de koptel uitgang van je audio device, EN: een crossfeed filter of app te gebruiken voor een meer natuurlijk stereobeeld. Zelf gebruik ik daarvoor Toonebooster Isone.

En als je dan toch bezig bent, is van dezelfde fabrikant Toonebooster Morphit ook zeer aan te bevelen voor een vlekkeloze egalisatie....

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 26 feb 2019 00:05

Re: Welke hoofdtelefoon voor Hauptwerk

Ha Geert,

ia dat freeware of de betaalde versie? En waar kun je die downloaden?
Kun je die als vst-plugin in Reaper zetten?
En watr maakt het volgens jou voor verschil?

vr groet, jaap
Het mooiste orgel maak je zelf.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com