Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Toon actieve onderwerpen


HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 18 apr 2019 21:45

Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Beste mede hauptwerkers,

Ik had het idee om mijn nieuwste bouwsel te tonen omdat dat na zoveel tijd eindelijk toonbaar is.
Tijdens de bouw was alles speelbaar. Op dit moment werkt, zover ik zien kan, alles behalve mijn audio. Het orgel is zo dood als een pier. Tijdens de bouwfase is het steeds bespeelbaar geweest. Toen ik gisteren de apparatuur weer heb geïnstalleerd heb ik in eerste instantie de usb kabel van de pc naar de geluidskaart , een focusrite, in een verkeerde usb poort geplugd. Dit gaf een foutmelding waarna ik de kabel in de juiste usb poort heb geplugd en daarna alles nagelopen. Op dit moment zie ik de toetsen bewegen op het scherm. Zie ik de polyfonie balk vol lopen als ik veel registers inschakel en veel toetsen bedien maar de audiobalk blijft dood en ook zie ik geen cpu activiteit. Ook de hoofdtelefoon doet het niet. De geluidskaart is ook zichtbaar in de instellingen. Wie o wie weet raad?
Bij voorbaat mijn dank.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 apr 2019 21:56

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Vervelend , om een indruk te krijgen moet er wat meer info komen.
Maak je gebruik van reaper in je setup?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 apr 2019 23:04

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Het probleem zit al in HW. Als de Audiometer niet uit slaat, kan daar achter ook niets gebeuren met het geluid.
De vertaalslag van inkomend MIDI signaal naar het afspelen van de betreffende WAV file gaat mis.

- Is dit met al je orgels of met 1 orgel?
- Is de audio output nog juist ingesteld? het General settings | Audio outputs scherm.
- Zijn registers zijn bij het laden van het orgel nog goed geconfigureerd met de 'Audio output group' (in het scherm Organ settings | Load organ, adjusting rank audio/memory .......;
- staat de volume slider op het View | Large floating control panels | Audio, MIDI and performance schermpje staat op -10 dB en niet op een te lage waarde (bijv. -100)?
- motor uit of staat ventiel dicht (dus geen wind aanwezig) :lol: ?
- Heb je meer HW config omgevingen actief? Zo ja, is de fout dan ook aanwezig in die andere HW config omgeving?

Misschien staat er een foutmelding in de activity log file. Misschien kun je, als dat zo is, het laatste stukje op het forum zetten (als je er zelf niet uit komt)

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 18 apr 2019 23:09

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Ik maak geen gebruik van reaper. Welke info zou je verder nog meer moeten hebben Jan Wim?
Volgens mij wel Evert Jan maar ik zal dat morgen allemaal nog weer nalopen en ook iets proberen met een ander sampleset. Ik heb maar één HW config omgeving in gebruik. Ook zal ik dat activity logfile proberen te vinden en kijken wat daar instaat. Daarna laat ik wel weer van mij horen. Nu al vast dank.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 apr 2019 23:11

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

De activity logfile staat in menu help --> activity log
Op blz 95/96 staat een heel rijtje van mogelijke fouten als iets niet werkt.

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 19 apr 2019 12:21

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Ben verder gaan zoeken.
In de activitie logfile staan voor zo ver ik ik lees geen foutmeldingen.
De geluidskaart werkt met een muziekfile goed.
De instellingen in Hauptwerk staan goed.
De toetsen bewegen op het scherm.
De registers zijn te bedienen op het scherm.
Wie heeft nog meer ideeën of kan mij thuis helpen?
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 19 apr 2019 12:23

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Als aanvulling met beide orgels komt het probleem voor.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 apr 2019 12:28

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Henk-Jan je schrijft met een muziek file werkt de kaart wel, bedoel je daar een geluidsbestand vanaf je pc windowskant mee, of een midi file in hw?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 19 apr 2019 12:42

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Ik bedoel een muziekbestand via windows, geen midi bestand.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 apr 2019 13:31

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Blijft dit nog over:

- Is de audio output nog juist ingesteld? het General settings | Audio outputs scherm.
- Zijn registers zijn bij het laden van het orgel nog goed geconfigureerd met de 'Audio output group' (in het scherm Organ settings | Load organ, adjusting rank audio/memory .......;
- staat de volume slider op het View | Large floating control panels | Audio, MIDI and performance schermpje staat op -10 dB en niet op een te lage waarde (bijv. -100)?

Nog een aanvullende test: speel eens een eigen MIDI opname af in HW. Heb je dan wel geluid?

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 19 apr 2019 14:01

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

De instellingen zijn allemaal goed. Ik ga een midibestand downloaden en dat proberen af te spelen. Eigen midi bestanden heb ik niet want daar schrikt iedereen van ;)
Daarna laat ik weer wat van mij horen.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 apr 2019 16:23

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Zit de dongle er wel in?

Gr Jan

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 19 apr 2019 21:13

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Ja die zit er in. Anders kan advant ook niet opstarten
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 20 apr 2019 12:01

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Ik dacht even snel een midi file te downloaden maar dat ging vanwege de verschillende uitvoeringen helemaal mis.
Wie heeft voor mij een midi file die ik in hauptwerk kan afspelen. Ik houd mij aanbevolen. Stuur even een pb en je krijgt mijn mailadres.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 apr 2019 13:30

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Henk-Jan

het zou handig zijn als jij de orgels op geeft waar je mee test. Want dan kan ook een passende MIDI file gestuurd worden. Aantal klavieren en registratie klopt dan.

En bij http://www.contrebombarde.com/concerthall/home/advanced_search kun je het orgel opgeven en MIDI file aankruisen. Misschien zit daar al iets bij.

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 20 apr 2019 16:39

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Ik maak gebruik van Friesach en de demo van de Laurenskerk.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 20 apr 2019 16:42

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Mijn Hauptwerk pc zit niet aan internet. Hoe kun je dan midifiles downloaden om op een niet gekoppelde pc te spelen?
Op contrabombe kan ik tenminste geen download mogelijkheid vinden.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 apr 2019 17:56

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Ik hoop dat je wel een USB stick hebt om deze MIDI file van Friesach van de PC, die aan internet zit, naar je HW PC over te zetten ;) .
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 20 apr 2019 21:40

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Dag Evert Jan,

Die stick heb ik en kan in de pc. Dank voor het toezenden. Ik ga weer verder met het uitzoeken maar dat zal wel maandag worden.Nogmaals dank en fijne paasdagen.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 30 apr 2019 14:47

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Dag Evert Jan,

Vorige week moest, wilde, ik eerst een kast maken voor mijn kleindochter, dat ging even voor. Vandaar de geluidsstop.
Ik heb nu de midi file geladen die jij mij gestuurd hebt. Ook dan heb geen geluid maar zie wel alles bewegen.
Ik speel met een stereo systeem dus geavanceerde audio instellingen zijn eigenlijk niet van toepassing.
Doordat de midi file wel bewegingen laat zien zal het, denk ik als leek, iets in Hauptwerk moeten zijn maar ik kom er niet uit. Heb jij, of andere forumleden, nog meer ideeën voor mij dan houd ik mij van harte aanbevolen.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 apr 2019 18:10

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Zodra de midi speelt en je ziet de toetsen bewegen, zie je dan in de software van je geluidskaart wel activiteit bij het betreffende kanaal?
Heb je de software van je geluidskaart al eens opnieuw geinstalleerd ?
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 30 apr 2019 18:13, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 apr 2019 18:11

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Henk-Jan

Door een MIDI bestand af te spelen met hetzelfde resultaat, is je eigen orgel en het koppelen van manuaal/pedaal aan HW uitgesloten als veroorzaker.

Op blz. 98 van het boek worden 8 punten genoemd waar je audio kan afregelen. Misschien kun je die instellingen allemaal nalopen (alleen 7 en 8 niet, want bij afspelen van een audiobestand heb je wel geluid). E.e.a. wordt beschreven op blz. 98 e.v.

Wat als je de MIDI file van Friesach afspeelt en direct audio opneemt. En je speelt, als HW afgesloten is, dat audiobestand af. Heb je dan wel geluid?

Misschien kun je een klein orgel downloaden en installeren, bijv. http://www.piotrgrabowski.pl/green-positiv.html . Dat is zo gebeurd.
Als je dan gaat spelen, heb je dan wel geluid.
Als je geen geluid hebt, wil ik toch de activity logfile zien vanaf het punt dat HW gestart is, topt het einde, dus incl. installeren en bespelen van deze set. Misschien kun je dat deel in Notepad.exe plakken en dan opslaan. Vervolgens met dat bestand op de USB stick naar de internet PC en dat bestand weer openen. Vervolgens die tekst uit Notepad.exe in je forumbericht plakken.

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 30 apr 2019 18:59

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Ga ik proberen
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 01 mei 2019 23:28

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Heb je al geluid, HenkJan?
Lijkt me vreselijk...geen geluid.
Het mooiste orgel maak je zelf.

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 01 mei 2019 23:37

Re: Geluid van mijn orgel is verdwenen.

Nog niet. Ik ga morgen weer verder.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze
Volgende

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com