Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi instructies van ForScore naar Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4

Geregistreerd: 02 sep 2018 15:09

Bericht 25 apr 2019 23:52

Midi instructies van ForScore naar Hauptwerk

Ik gebruik ForScore op mijn iPad als reader voor mijn muziek. ForScore kan ook midi-instructies uitsturen. Nu lijkt het me handig om bij het kiezen van een muziekstuk meteen de midi-instructies uit te laten sturen naar Hauptwerk zodat de juiste registratie wordt gekozen.
Ik weet alleen niet hoe mijn iPad hardwarematig aan mijn PC te koppelen waar Hauptwerk op staat. Of moet ik vanaf de iPad naar de midipoorten van mijn geluidskaart?
Heeft iemand hier ervaring mee, tips welkom!
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 26 apr 2019 07:40

Re: Midi instructies van ForScore naar Hauptwerk

Dag Hans,

Bij mij zit iConnectMIDI2+ tussen HauptwerkPC en de iPad dit werkt prima!
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 26 apr 2019 15:28

Re: Midi instructies van ForScore naar Hauptwerk

Dit is intressant!!?

Zelf lees ik mijn muziek vanaf een 27 " touchscreen gewoon met een pdf reader.
Zou het ook mogelijk zijn om dit te realiseren op een windows systeem? Dus pdf openen en hierbij ook gelijk de registratie naar hauptwerk sturen (via iConnectMIDI2+).

Ben heel benieuwd.

Vr. Groet Henk

Berichten: 4

Geregistreerd: 02 sep 2018 15:09

Bericht 28 apr 2019 14:39

Re: Midi instructies van ForScore naar Hauptwerk

JacoP schreef:Dag Hans,

Bij mij zit iConnectMIDI2+ tussen HauptwerkPC en de iPad dit werkt prima!


Maar als ik al een midi-soundcard heb (FireFace in dit geval) kan ik dan volstaan met zoiets:
https://www.bax-shop.nl/midi-interface/ ... -interface?
of loop ik dan tegen andere problemen aan?
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 28 apr 2019 17:39

Re: Midi instructies van ForScore naar Hauptwerk

Dag Hans,

Ik gebruik een E-MU 1212 PCIe Card uit 2009 (Midi en sound) dus behoorlijk gedateerd!
Werkt prima in combinatie met de iConnectMIDI2+ en ook met de iPad.
Op de meegestuurde link staat ook een review van iemand met een andere combinatie die ook geen problemen geeft.
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 4

Geregistreerd: 02 sep 2018 15:09

Bericht 07 sep 2019 13:51

Re: Midi instructies van ForScore naar Hauptwerk

Heb inmiddels een iRigMidi2 aangeschaft en hardwarematig aangesloten. Ik kom er alleen niet goed uit waar ik de codes kan vinden om e.e.a. aan te sturen. Een "program change" heeft naast channel ook codes nodig MSB en LSB... geen idee waar ik die in Hauptwerk kan vinden.
Als iemand hints heeft... graag!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 sep 2019 19:12

Re: Midi instructies van ForScore naar Hauptwerk

In menu Recording --> View ... MIDI implementation for this organ (=laatste optie in dat menu) kun je de MIDI codes van het betreffende orgel vinden. Een opmerking: bij een update van de ODF kunnen deze weer aangepast zijn; e.e.a. afhankelijk van wat er in die ODF is aangepast.

Ik weet niet of het handig is om de registratie door iRigMidi2 aan te laten sturen. Dit kan alleen bij de start van een muziekstuk. Daarna moet je tijdens het spelen denk ik alles toch handmatig doen. Een enkele register wil dan nog wel, maar als het grote wisselingen zijn, dan stopt het spelen even.
Beter is dan om de registratie in de HW setzer in te voeren en deze per muziekstuk/titel als combinatiset op te slaan op disk. Dan kun je met een + en - knop/piston vanuit de combinatieset ook de andere registraties in dat stuk invoeren en zo tijdens het spelen gebruiken.

En toevallig loopt er vandaag een discussie op het Engelstalig forum om een combinatieset te laden d.m.v. MIDI. Misschien is dat een betere optie om dit door iRigMidi2 te laten doen en de registraties in de combinatieset op te slaan.
Zie http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=3&t=17678

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com