Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Presonus geluidskaart spdif

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 16 dec 2019 08:44

Presonus geluidskaart spdif

Goedemorgen allemaal, ik ben niet zo’n trouwe forumlezer, maar heb nu toch even een korte vraag.

Mijn huidige kaart met 6 outputs (Presonus Firebox) heeft de geest gegevens. Nu kan ik van iemand een Presonus 1820 overnemen [url] https://www.presonus.com/products/Studio-1810, deze heeft ook 6 outputs.
Ik zou graag bij de nieuwe kaart de actieve subwoofer los aansluiten en niet meer via een split kabel op de Main output. Kun je tegelijk met de audio outputs ook spdif gebruiken als extra output voor de actieve subwoofer (deze is voorzien van tulip aansluitingen).
Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor de reactie!
Vriendelijke groet, Leendert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 dec 2019 09:47

Re: Presonus geluidskaart spdif

Goedemorgen Leendert,

Uiteraard kan je spdif gebruiken om een extra(sub) kanaal aan te sturen

Alleen ondanks dat de plug van spdif en tulip (rca) het zelfde ogen, kan je het niet direct verbinden met elkaar

Omdat jouw sub waarschijnlijk analoog is en de spdif is digitaal.

Je zult dus via een extern kastje het spdif signaal moeten omzetten naar analoog, vanuit dat extra kastje kan je wel direct je sub aansturen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 16 dec 2019 10:29

Re: Presonus geluidskaart spdif

Bedankt voor de snelle reactie!
Je kunt in Reaper voor de Spdif dus gewoon een aparte strip maken?
Ik lees online iets over masterclock enz. Zijn hier problemen mee te verwachten tussen outputs en spdif?
Of beter kiezen voor een nieuwe Presonus 1824c waar standaard al 8 outputs op zitten?
https://www.presonus.com/products/Studio-1824C.
Ik heb trouwens ook online zitten kijken naar Presonus vs Focusrite, maar dat ontloopt elkaar niet veel volgens mij...

Leendert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 dec 2019 11:34

Re: Presonus geluidskaart spdif

Leendert uiteraard kan je de spdif in reaper selecteren als output, maar vergeet niet de fysieke omvormer van digitaal naar analoog, zoals beschreven in mijn 1e antwoord, anders hoor je geen geluid n.l

Met Works clock heb je niet van doen omdat het signaal toch analoog wordt in jou toepassing
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 17 dec 2019 11:12

Re: Presonus geluidskaart spdif

Bedankt voor de reactie Jan Wim, ik heb uiteindelijk toch voor een nieuwe Presonus 1824c gekozen zodat ik alles in een keer kan aansluiten.

Groeten, Leendert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 17 dec 2019 14:50

Re: Presonus geluidskaart spdif

lootje schreef:Bedankt voor de reactie Jan Wim, ik heb uiteindelijk toch voor een nieuwe Presonus 1824c gekozen zodat ik alles in een keer kan aansluiten.

Groeten, Leendert


wijs Leendert hoe meer kastjes, toeters en bellen des te complexer wordt het als er iets kapot gaat
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 17 dec 2019 18:21

Re: Presonus geluidskaart spdif

Ik heb alleen even opnieuw de handleiding van hauptwerk 4 en Reaper nodig, want alles moet opnieuw worden ingesteld. Alleen verwijst op hauptwerk.com alles naar versie 5. Is hier op de Nederlandse site van beidden nog een download te vinden?

Leendert

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 19 dec 2019 13:52

Re: Presonus geluidskaart spdif

Leendert, via Wetransfer heb ik je een link gestuurd voor de HW4 gids.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 19 dec 2019 18:24

Re: Presonus geluidskaart spdif

Ik heb hem net binnen gehaald, bedankt!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com