Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Steinberg ur44

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 41

Geregistreerd: 09 nov 2017 17:59

Bericht 23 dec 2019 11:55

Steinberg ur44

Vraagje over Steinberg ur44 geluidskaart.
De subwoofer staat op de main uitgang. Daarnaast zijn er 4 lijnuitgangen.
1. Waarom spreekt de handleiding toch van 4 uitgangen en niet van 6?
2. Ik kan wel het volume vd ingangen regelen maar niet vd uitgangen. Maar HW maakt geen gebruik vd analoge ingangen. Kan ik het volume vd uitgangen afzondelijk regelen, weet iemand dat?
3. Op de main uitgang staat de subwoofer. Die wil ik vanuit de geluidskaart uitzetten als in de koptelefoon gebruik. Kan dat? De koptelefoon zit in de versterker die de front speakers bedient. Met een schakelaar kan ik de front en rear speakers uitzetten, maar de subwoofer niet. Met koptelefoon blijft de subwoofer dus klinken. Vandaar mijn vraag. Of kan ik beter de koptelefoon aan de geluidskaart koppelen?
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 23 dec 2019 16:54

Re: Steinberg ur44

Er zijn 6 uitgang pluggen, namelijk L - R - L - 1 - 2 - 3 - 4.
De uitgangen R en L zijn dezelfde als 1 en 2, Totaal zijn er dus 4 analoge uitgangen.
Maar let op !! Ik gebruik de Steinberg UR44 ook, maar benut 2 uitgangen, 1 en 2. De uitgangen 3 en 4 kun je alleen aansturen vanuit een software pakket Cubase. Dat is een bijgeleverd audio pakket, maar omdat te veel ruimte van mijn schijf in beslag neemt heb ik dat niet geïnstalleerd. Ik heb me erbij neergelegd om slechts 2 kanalen te gebruiken, helaas. Als jij me kunt aangeven hoe ik kanalen 3 en 4 kan gebruiken zonder Cubase, dan houd ik me aanbevolen !! Of heb jij wel Cubase draaien ?
Ik kon de Steinberg UR44 terugzenden, maar heb besloten deze toch te houden omdat het geluidskwaliteit erg heel goed is. Zeker vergelijkbaar met de veel duurdere RME kaart.
In het regelpaneel dspMixFx - dat wordt mee geïnstalleerd met de driver - kun de de volumes instellen. Er is een volume knop op de UR44 kast (meest rechts op de voorzijde) die output R en L bedient. De andere 2 volumeknoppen zijn voor de hoofdtelefoon uitgangen.
Verder denk ik dat je beter de koptelefoon aan de geluidskaart kan aansluiten, en daarop bedienen.
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 41

Geregistreerd: 09 nov 2017 17:59

Bericht 23 dec 2019 20:33

Re: Steinberg ur44

Ik draai volgens mij geen Cubase, maar uitgang 3 en 4 doen het wel gewoon. Daar staan de rear speakers op. In het regelpaneel kan ik geen volumeregeling vinden voor de uitgangen afzonderlijk.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 23 dec 2019 21:14

Re: Steinberg ur44

Het is een class compliant device; toch verdient het aanbeveling om de driver te installeren voor meer functionaliteit.

Dan moet je even op de Steinberg site kijken, en Tools for UR44 version 2.2.0 installeren. daar zit de nieuwste driver ook in.

HG

Geert

Berichten: 41

Geregistreerd: 09 nov 2017 17:59

Bericht 23 dec 2019 21:20

Re: Steinberg ur44

Ga ik doen. Dank je.
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 24 dec 2019 00:15

Re: Steinberg ur44

Ha Geert,

Je schreef:
Het is een class compliant device

Kun je dat uitleggen? Ik heb inderdaad een schakelaar aan de achterkant ontdekt, met "CC mode" aangeduid, d.w.z. Class Compliant. Wat doe je daarmee ??
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 dec 2019 00:40

Re: Steinberg ur44

Marius

Class Compliant betekent in andere bewoording dat het min of meer plug and play is
je komt soms ook deze benaming ervoor tegen "Core Audio compatibel"

dit soort benamingen geeft aan dat er geen extra drivers nodig zijn om het app. te laten functioneren
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com