Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Emu 1212m 1616M S pdif of optisch aansluiten?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 143

Geregistreerd: 17 maart 2011 14:18

Bericht 16 jan 2012 14:34

Emu 1212m 1616M S pdif of optisch aansluiten?

Ik heb een vraag over het aansluiten van S/pdif Emu 1616M

Als ik een S/pdif kabel aansluit op op mijn E-mu 1616M naar de versterker, worden dan zowel de Front en Rear samples beiden naar de S/Pdif versterker gestuurd en kan ik dan bij een versterker met S/pdif aansluiting de front en rearsamples weer gescheiden door diverse kanalen en speakers laten weergeven?
Ik lees nl. in de handleiding dat er maar twee kanalen via s/pdif uitgestuurd worden.

Nu nog een vraag: Als ik de optische uitgang gebruik E-mu 1212m of 1616m (volgens de handleiding kan die 8 kanalen verwerken) en die aansluit op mijn versterker met optische ingang (cd/DVD) kan ik het dan in Hauptwerk en Patchmix zo instellen dat de front en rear samples via de optische ingang van de versterker lopen en gescheiden worden weergegeven via de verschillende surround aansluitingen van de versterker en boxen?

Heeft iemand daar ervaringen mee?

Groet,

Muzieknoot
Laatst bijgewerkt door muzieknoot op 16 jan 2012 15:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 16 jan 2012 15:09

Re: Emu 1616M S pdif

Welke kanalen er naar de S/Pdif uitgang gestuurd worden, moet je instellen in Patchmix. Maar ik geloof dat het inderdaad mogelijk is om zowel front als rear via S/Pdif naar een surroundversterker te sturen en daar in surround weer te geven, omdat de S/Pdif-uitgang van de 1616M 2 stereo-kanalen tegelijk kan doorgeven.

Alleen: of het verstandig is, is iets anders. Je stuurt dan namelijk het digitale signaal door naar de versterker. De versterker moet dat dan omzetten naar analoog. En er zijn maar weinig versterkers die dat beter kunnen dan de 1616M. Dus voor de geluidskwaliteit is het waarschijnlijk beter om de versterker analoog aan te sluiten op de 1616M. Maar dan moet je versterker wel over een meerkanaals analoge ingang beschikken en dat is vaak niet het geval, zeker bij nieuwere modellen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 16 jan 2012 15:15

Re: Emu 1616M S pdif

Sorry, ik moet op mijn vorige antwoord terugkomen. Ik heb nog even naar de specificaties gekeken, maar S/Pdif geeft maar 2 kanalen door. Ik was even in de war met de ADAT-aansluiting, die tot 8 kanalen (dus 4x stereo) kan doorgeven. Daarvoor wordt dezelfde (optische) aansluiting gebruikt, maar een ander signaal. Maar als je een versterker hebt die een meerkanaals ADAT-signaal aan kan, dan moet het dus kunnen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com