Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

kanaal over

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 23 jan 2012 18:30

kanaal over

Ik heb op mijn midi kaart 6 kanalen. (3 keer stereo) Ik gebruik 2 keer voor de front en 2 keer voor de surround/rear speakers. Daarbij op heb ik twee actieve subwoofers voor zowel front als rear parallel op respectievelijk front en rear aangesloten. Nu heb ik dus twee kanalen ( 1x links en 1x rechts) over. nu zit ik te denken om hier wat mee te doen. Suggesties?
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 jan 2012 18:40

Re: kanaal over

hallo,

ik zou het kanaal nog gebruiken om een 3e stereopaar te maken, ik zelf heb in mijn nieuwbouw orgel, nu ook 3 stereoparen, en in surround paar.

en dit klinkt echt goed.
dus hoe meer kanalen je kan scheiden, des te rustiger komt het geluidsbeeld over.

als je auto ooit in de buurt van Zwijndrecht komt kan je komen luisteren :D


gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 23 jan 2012 18:49

Re: kanaal over

Heb je de registers dan ook verdeelt over de twee front kanalen? Of klinken ze als het ware twee keer tegelijk? Is het bij de eerste optie, die mij het beste lijkt, dan ook aan te raden om 4 identieke front speakers te hebben?

ps. ik kom regelmatig in de buurt van Zwijndrecht dus je uitnodiging zal ik onthouden.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 jan 2012 22:28

Re: kanaal over

de registers die worden verdeeld over 3 stereo paren in het front, middels het algoritme wat hauptwerk bedenkt.
"Cyclic within octave,octaves and ranks cycled"

van die drie stereo paren heb ik 1 mixdown kanaal gemaakt, en deze gaat naar de surround achter me, en kompleet naar de subwoofer.

zodat de sub alle informatie krijgt die het eventueel nodig heeft.

ik heb nu nog een kanaal over en zal in de toekomst er een 4e front kanaal bij proberen, weet nog niet of dit wat toevoegd, maar is te proberen.

2x een stereopaar het zelfde laten weergeven heb ik ook geprobeerd maar dat voegt niet veel toe, hooguit wordt het geluidsbeeld iets breder.

het wordt aangeraden om exact de zelfde speakers te gebruiken, maar ik heb het bewust niet gedaan, elk stereo paar valt net iets uit de pas ten opzichte van een ander kanaal, dit kan je met zelbouw makkelijk maken, eenvoudig het filter iets aanpassen, met een monitor speaker wordt dat moeilijk, omdat je dan alleen hoog en of laag kan tweaken.

het totaal beeld is 3x een net net indentiek stereo paar wat een sprankelend transparant beeld weergeeft.

zonder luistermoe te worden.

maar hier geld ook weer voorkeur is smaak gebonden.

ik zelf vindt het perfect klinken, maar ik heb nog geen hauptwerk keurmeesters over de vloer gehad :lol: :lol:



als je in de buurt bent dan hoor ik het wel

groeten

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 24 jan 2012 01:35

Re: kanaal over

mbouwheer schreef:Ik heb op mijn midi kaart 6 kanalen. (3 keer stereo) Ik gebruik 2 keer voor de front en 2 keer voor de surround/rear speakers. Daarbij op heb ik twee actieve subwoofers voor zowel front als rear parallel op respectievelijk front en rear aangesloten. Nu heb ik dus twee kanalen ( 1x links en 1x rechts) over. nu zit ik te denken om hier wat mee te doen. Suggesties?



Ik heb hier wat over geschreven in onderstaand topic:
viewtopic.php?f=4&t=289&p=2647#p2647

Groet, Pleun Doolaard

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com