Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Asio4all

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 31 jan 2012 11:32

Asio4all

Hallo,
Ik heb afgelopen weekend een nieuwe orgel pc geinstalleerd.Alles werk perfect,behalve Asio4all.Al ik Asio toewijst in Hauptwerk komt er geen geluid.Ik heb Asio4all 2.10,in de huiskameropstelling werkt het wel,maar in het orgelhok boven niet.Wat zou dit kunnen zijn?Het moederboard is van Asus,met 8 GB 1333 mghz geheugen,Een HD audio kaart onboard en een Intel Core deul 3.000 processor met HW 3 Basic.

HG:Jan.

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 31 jan 2012 18:50

Re: Asio4all

Janv schreef:Hallo,
Ik heb afgelopen weekend een nieuwe orgel pc geinstalleerd.Alles werk perfect,behalve Asio4all.Al ik Asio toewijst in Hauptwerk komt er geen geluid.Ik heb Asio4all 2.10,in de huiskameropstelling werkt het wel,maar in het orgelhok boven niet.Wat zou dit kunnen zijn?Het moederboard is van Asus,met 8 GB 1333 mghz geheugen,Een HD audio kaart onboard en een Intel Core deul 3.000 processor met HW 3 Basic.

HG:Jan.


Hallo Jan,

Als je deze snelkoppeling opent http://www.hauptwerk.com/
krijg je de Engelstalige site. Als je hier het Forum opent en je
tikt bij zoeken Asio4all in dan zie je dat er veel overgeschreven is.
Soms lukt het met die moederboard driver maar soms ook niet.
Ik hoop dat je daar je antwoord vind.

Groet,Pleun Doolaard

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 04 feb 2012 21:08

Re: Asio4all

Als ik gewoon via mijn geluisdskaart speel,zie ik in HW gewoon dat het via mijn boxen gaat,stel ik Asio in in HW geeft HW aan dat het via de hoofdtelefoon gaat?????????Hier snap ik dus niks van.Wie wel?
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 feb 2012 22:34

Re: Asio4all

Ik vraag niet graag: waarom? maar kan het nu toch niet laten; HW aanschaffen, sampleset(s), goede weergavesystemen, en dan onboard audio gebruiken??

waar is het moederboard, dat speciaal voor audiofreaks is ontwikkeld, met onboard audio?? daar is gewoon geen markt voor. Dus dat bestaat niet. Al die kreten van de MB-producers, over HD-Audio etc, ja goed, dat slaat op de formele specificatie van het begrip HD Audio. Daar voldoet tegenwoordig bijna alle onboard audio aan. maar dan hebben we het toch nog niet over kwaliteit op het niveau van de gemiddelde geluidsstudio.

Als je goed zoekt, heb je zo via de bekende 2ehands kanalen op internet een multich audio device van een der gerenommeerde fabrikanten voor zeg E 150,-

Dan hoef je ook niet terug te vallen op non-specific audio drivers zoals ASIO4ALL......

Elke schakel in de keten dient van gelijke kwaliteit te zijn voor een goed en stabiel resultaat.

HG

Geert

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 04 feb 2012 23:49

Re: Asio4all

Geert schreef:Ik vraag niet graag: waarom? maar kan het nu toch niet laten; HW aanschaffen, sampleset(s), goede weergavesystemen, en dan onboard audio gebruiken??

waar is het moederboard, dat speciaal voor audiofreaks is ontwikkeld, met onboard audio?? daar is gewoon geen markt voor. Dus dat bestaat niet. Al die kreten van de MB-producers, over HD-Audio etc, ja goed, dat slaat op de formele specificatie van het begrip HD Audio. Daar voldoet tegenwoordig bijna alle onboard audio aan. maar dan hebben we het toch nog niet over kwaliteit op het niveau van de gemiddelde geluidsstudio.

Als je goed zoekt, heb je zo via de bekende 2ehands kanalen op internet een multich audio device van een der gerenommeerde fabrikanten voor zeg E 150,-

Dan hoef je ook niet terug te vallen op non-specific audio drivers zoals ASIO4ALL......

Elke schakel in de keten dient van gelijke kwaliteit te zijn voor een goed en stabiel resultaat.

HG

Geert

Geert,
Ik heb ooit eens geleerd van mijn ouders om tevreden te zijn met het geen je hebt,en niet altijd meer te willen dan je uit kan geven.Een wijze les denk ik in deze slechte tijden.Ik kan/wil niet in een ander zijn knip kijken,alleen die van ons zelf is belangrijk.Ik had in mijn oude pc nog een SB Audigy zs2,daar werkte het wel op,maar de geluidskaarten(onboard)zijn beter als de oude van SB.Ik ben over mijn onboard geluidskaart zeer tevreden,zeker in combinatie met mijn surroundsysteem.Ik vraag me alleen af waarom Asio niet werk.Ik heb al van alles geprobeerd maar geen oorzaak kunnen vinden.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 feb 2012 10:27

Re: Asio4all

Jan

Ik heb zelf een prof. geluidskaart dus kan niets nadoen, maar ik wil wel een poging wagen om naar je probleen te kijken.
Daarvoor heb ik iets meer gegevens nodig.

Wil jij Hauptwerk en een 16 bits / 44,1 khz sampleset laden?
In de systemtray (bij de klok) verschijnt nu een groen vierkantje van de Asio4all driver.
Klik hierop
Je moet dan onderstaand scherm zien; zo niet dan moet je op de steeksleutel rechtsonderin klikken (Avanced tool)
Wil jij een schermafdruk posten van een expanded view (dus even op alle plusjes klikken) van dit scherm?

Als je dit doet, moet je wel de line uitgang van je PC aangesloten hebben op je audio systeem.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 07 feb 2012 08:05

Re: Asio4all

Evert-Jan,
In de huiskamer heb ik Asio in HW weer aan de praat,maar in Grandorgue niet.Op het zelf bouw orgel heb ik het nog niet geprobeerd,maar dat gaat ook wel lukken denk ik.Zover bedankt voor je tip.

HG:Jan.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com