Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

problemen met spdif audio aansluiting

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 03 okt 2020 21:05

problemen met spdif audio aansluiting

Ik heb 2 versterkers aangesloten via spdif naar de computer via een spdifkaartje waar een optische en coax aansluiting zit
nu zie ik in hauptwerk bij asioall alleen deze spdif aansluiting maar niet de 2 versterkers ( denon pma50 en een chinees kaartje). bij de audiokanalen staan er maar 2 ingevuld spdif 1 en spdif 2
dus het lijkt dat het stereo beeld is geknipt naar de 2 versterkers.

Het lukt niet om 2 keer stereo te krijgen en de registers te verdelen. al het geluid gaat naar al de vier speakers

Ik zie wel 2 versterkers als ik ze op de usb aan sluit alleen dan krijg ik bij 1 versterker van die glitch

is er een oplossing zodat ik wel 4 kanalen krijg met de spdif


groetjes , peter

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 okt 2020 21:28

Re: problemen met spdif audio aansluiting

Peter

SPDIF (Sony/Philips Digital Interface Format(
Is een digitale vorm van audiotransport zeg maar, dit moet uiteindelijk ergens in de audioketen omgezet worden naar analoog signaal (AD/DA-converter)
Een S/PDIF-aansluiting maakt het mogelijk om twee audiokanalen (stereo-geluid dus) in ongecomprimeerde digitale vorm (PCM) over te brengen.
In gecomprimeerde vorm is op bepaalde apparaten ook digitaal surround-geluid mogelijk (5.1/7.1 DTS).
Eén S/PDIF-connector is altijd alleen maar bedoeld als in- of uitgang

De optische (toslink) variant en de coax(SPDIF) die jij op het kaartje hebt zitten, zullen het zelfde signaal versturen
als gebruiker heb je dus de keuze of SPDIF, of Toslink gebruiken.

anders even het type converter vermelden voor een gericht antwoord
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 03 okt 2020 22:01

Re: problemen met spdif audio aansluiting

Hoi jan Wim,

dank je wel

wat ik nu heb gedaan is de Denon op usb gezet en het Chinese kaartje op coax.
Nu zie ik wel 4 kanalen.. ga nu kijken of ik nu ook geen glitters hoor en of ik roer en front kan scheiden.

Groetjes peter

Jan Wim schreef:Peter

SPDIF (Sony/Philips Digital Interface Format(
Is een digitale vorm van audiotransport zeg maar, dit moet uiteindelijk ergens in de audioketen omgezet worden naar analoog signaal (AD/DA-converter)
Een S/PDIF-aansluiting maakt het mogelijk om twee audiokanalen (stereo-geluid dus) in ongecomprimeerde digitale vorm (PCM) over te brengen.
In gecomprimeerde vorm is op bepaalde apparaten ook digitaal surround-geluid mogelijk (5.1/7.1 DTS).
Eén S/PDIF-connector is altijd alleen maar bedoeld als in- of uitgang

De optische (toslink) variant en de coax(SPDIF) die jij op het kaartje hebt zitten, zullen het zelfde signaal versturen
als gebruiker heb je dus de keuze of SPDIF, of Toslink gebruiken.

anders even het type converter vermelden voor een gericht antwoord

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com