Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Installatie Cambridge audio dac

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 20 nov 2020 23:18

Installatie Cambridge audio dac

Installatie van de Cambridge Audio Dac Magic 100 lukt niet op hauptwerk en versterker.

De kabels zijn als volgt aangesloten:
Stereo-uitgangen aangesloten op een versterker
Usbkabel aan de pc
Stroomadapterstekker aangesloten.

Ingesteld op class twee.
Ik wil de driver installeren (CA USB Audio 2 Driver v1 67.0) en dan krijg ik de volgende melding met rode letters:
Setup requiers that the divice is plugged in. Please connect the device you want to install and make sure it is turned on. If your device is currently connected, please unplug and replug it.

Bij elke wijziging die ik probeer kom ik niet verder dan de bovenstaande melding.

Bij het instellen van Class 1 horen we geen verschil of we de Dac nu aan of uit hebben staan.

Als Dac aanstaat is deze wel terug te zien in de lijst met aangesloten aparaten.

Wij komen niet verder en we kunnen ook niks anders bedenken. Heeft iemand ideeen of oplossing voor ons probleem?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 nov 2020 00:16

Re: Installatie Cambridge audio dac

Bij apparaten met een eigen USB driver moet de het apparaat pas aansluiten als de driver geïnstalleerd is. Dit geldt voor bijv. een printer en ook voor dit apparaat. Als je het eerder aansluit gaat Windows een eigen plug and play driver installeren. Misschien is dat in dit geval ook gebeurd.

Ik zou het mbv Revo Uninstaller verwijderen
Download: https://www.revouninstaller.com/revo-un ... -download/ en kies daar de portable versie. Uitpakken en runnen. Na het verwijderen van de driver zelf Revo laten scannen en dan de restanten laten verwijderen.
Daarna de PC herstarten. Software opnieuw installeren en dan pas aansluiten of als daar om gevraagd wordt of als de installatie klaar is.

Tevens op de PC USB 2.0 gebruiken ivm compatibiliteit, eventueel een andere poort dan die je eerder gebruikte.

Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 21 nov 2020 15:53

Re: Installatie Cambridge audio dac

Bedankt Evert Jan. Ik ga het proberen.

Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 23 nov 2020 22:03

Re: Installatie Cambridge audio dac

Heb het geprobeerd hoe je het hebt neergeschreven. Is helaas niet gelukt. Zou de pc te oud zijn? Is van 2009 ongv.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 nov 2020 22:38

Re: Installatie Cambridge audio dac

Het gaat niet om de ouderdom van de PC maar welke versie van Windows draait daar op. En wordt die windowsversie ondersteunt door de fabrikant (CA in dit geval).
Ik denk dat in jouw geval het Windows 7 op die oude PC is ..... (?) Toch niet XP?

Waarom is de keuze gevallen op USB Audio 2 Driver v1 67.0 ?
Zie ook https://techsupport.cambridgeaudio.com/ ... I_need.pdf

Uit die PDF:
Earlier Cambridge Audio products (manufactured before 2014) are only compatible with driver
v1.43 and require a firmware update to work with v1.67 or v4.67.0.

Als het dus een oude Magic100 is (van voor 2014), moet eerst de firmware geupdate worden om te kunnen werken.
Dat kan een oorzaak zijn.

Anders:
Er is V4.86: https://techsupport.cambridgeaudio.com/ ... iver-v4-86 en die werkt onder Windows 7, 8.1 en 10 op de CacMagic100

In geval van Windows 7 moet je nog extra software van Microsoft installeren. Maar als die PC HW5 heeft icm iLok, dan heb je dat al gedaan. Bij HW gebruik dus nog niet.
Zie niet, dan het volgende doen:
Voor Windows 7 geldt dat update KB3125574 of update KB3033929 geïnstalleerd moet zijn.
Als KB3125574 of KB3033929 er niet op staan, dan moet de KB3125574 update vanaf de Microsoft website gedownload worden.
KB3125574 = "Convenience rollup update for Windows 7 SP1 and Windows Server 2008 R2 SP1"
http://download.windowsupdate.com/d/msd ... cd93b9.msu
Het bestand is 477 MB


Verder zal er ook ook een actuelere Visual C++ bibliotheek op de PC staan. Deze is uit 2015 en moest ook voor iLok op de PC staan.
Download deze https://www.microsoft.com/en-ie/downloa ... x?id=48145 en dan de 64 bits versie natuurlijk.

Als dat gebeurd is, opnieuw proberen. Werkt het dan nog niet, dan weer de driver verwijderen als hierboven staat en na een reset PC de nieuwe driver v4.86 (tenzij je bij de oude driver wilt blijven) installeren.

Berichten: 42

Geregistreerd: 15 dec 2017 21:27

Bericht 27 nov 2020 23:12

Re: Installatie Cambridge audio dac

Denk dat je gelijk hebt. Er is zijn in al die jaren weinig updates geweest. Bedankt ga de pc eens helemaal up to date laten maken

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com