Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

iPad and TouchOSC

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 16 jun 2017 10:56

Re: iPad and TouchOSC

Evert-Jan schreef:Nee, dat kan niet.

Je hebt altijd een complete tablet of iPad nodig, incl. WiFi. Daarop zet je een App. Die communiceert met een programma op de PC (via je netwerk dus). Wat er gebeurt is dat als je een knop op de tablet/iPad indrukt, die door de software als een MIDI code doorgestuurd wordt naar HW als zijnde: er is een register/koppel oid open of dicht gezet.
De registers van een HW orgel worden dus via MIDI-learn gekoppeld aan een knop op het tablet/iPad scherm. De schermen met die knoppen moet je zelf maken (of van iemand anders krijgen die dit al gemaakt heeft). Daarover staat genoeg op het forum (zoals hier boven door Gert Jan of zelf even zoeken).

Dankjewel voor je snelle reactie.
Maar bijv. Domidi werkt toch op de pc en dan zou een usb-kabel toch moeten volstaan?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 jun 2017 12:40

Re: iPad and TouchOSC

Domidi is een Java programma, dat op de PC werkt (zie viewtopic.php?p=15524#p15524). Het werkt met USB schermen (zie viewtopic.php?f=7&t=1668&p=19385#p19385).
Wat op daarop moet komen aan een App weet ik niet. Staat ook niet in het manual (daar staat alleen hoe je e.e.a. bedient maar niet wat je waar installeert en wat er voor nodig is aan hardware.
Johan kan jouw vraag het beste beantwoorden.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 16 jun 2017 16:15

Re: iPad and TouchOSC

Een tweede touch-sensitive monitor van Ilyama vond ik veel goedkoper dan een ipad en dat werkt als een tierelier.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 16 jun 2017 16:58

Re: iPad and TouchOSC

Dat zal best, maar ik wil geen 15 inch. Liever 2 x 10 inch. M'n leesbril krijg ik toch van het ziekenfonds :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 30 sep 2017 20:06

Re: iPad and TouchOSC

FredM schreef:Een tweede touch-sensitive monitor van Ilyama vond ik veel goedkoper dan een ipad en dat werkt als een tierelier.

..ik moet toegeven: iiyama werkt gewoon met usb en een Ipad of Andoid touchscreen moet via wifi. En ik heb liever geen netwerken aktief op mijn HW-pc. Dus toch maar verder kijken naar 2 12 inch schermen met capacitieve touch die met usb aangesloten kunnen worden.
Heeft er iemand ideeën?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 sep 2017 15:24

Bericht 10 dec 2020 18:13

Re: iPad and TouchOSC

waarom installeren jullie niet gewoon vnc ,neemt gewoon de wondows pc over .via wifi

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 10 dec 2020 21:44

Re: iPad and TouchOSC

Ipad met lemur werkt prima.
Geen wifi nodig gaat met usb via (IconnectMidi2).

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 dec 2020 19:11

Re: iPad and TouchOSC

Ad.ritmeester schreef:waarom installeren jullie niet gewoon vnc ,neemt gewoon de windows pc over .via wifi

Er is een verschil tussen VNC en iPad en TouchOSC/Lemur oplossingen.
VNC laat het originele HW scherm elders zien (bijv. op een tablet). De knoppen e.d. worden dus kleiner, de menu's zou je ook nog kunnen bedienen als het moet.
Bij iPad en TouchOSC/Lemur oplossingen maakt de gebruiker zelf schermen en definieert wat er op komt en ook de vorm daarvan. De registerknoppen zijn daarbij groter en zijn onafhankelijk van het scherm in de sample set. Beiden worden via MIDI learn aan elkaar gekoppeld.
Bij VNC hoef je niets via MIDI learn te koppelen. Het zijn immers de originele knoppen op het originele sample set scherm maar dan in een kleiner formaat (afh. van de grootte van je tablet).

Berichten: 195

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 01 feb 2022 09:30

Re: iPad and TouchOSC

Ben aan het kijken wat de grenzen zijn met Touch OSC/Hauptwerk.

Is er een manier om de waardes van een Hauptwerk LCD display ook in Touch OSC te krijgen?

Ik gebruik voor de waardes bij sliders de optie "local" dat werkt prima.
Alle verdere tips op dit gebied zijn welkom.
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com