Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 18 jan 2013 14:39

Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Ik ben benieuwd of er 'collega's' zijn die 2 of meer Delta 1010LT in hun computer hebben zitten. Ik ben van plan om dit te gaan toepassen maar ik zou graag van 'Hauptwerkers' horen of dit werkt en wat hun mening hierover is.
Ik heb nl. wel eens gehoord dat dit bij Focusrite problemen gaf bij het opstarten, dat niet altijd de kaart werd gepakt waar de midi op aangesloten zit en dat werkt uiteraard niet lekker. Ook zou de Asio maar op 1 kaart werken dus allemaal 'enge' verhalen dus :?

Alvast bedankt

groeten Christian
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 18 jan 2013 18:48

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Hoi Christian,
Dat kan wel degelijk. Ook met de 2496 en 196 is dit het geval.
Lees ook op de site van M-Audio, ik meen dat je tot 4 kaarten kan plaatsen, moet je wel een grote pc kast hebben... :roll:
Ik heb van mensen gelezen, die dat hebben, maar weet helaas niet meer wie.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 jan 2013 19:34

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

ik heb ooit de 1010lt en de 196 bij elkaar gehad dit werkte niet goed, de kanalen werden wel netjes verdeeld, maar er was regelmatig een tik in de audio te horen.

volgens Martin Dyde kwam dit omdat de kaarten niet gelijk waren

dus ik denk als je 2x een 1010 er in stopt dit wel moet werken.

succses

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 18 jan 2013 19:45

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Ja, dat was ik vergeten, je moet twee of meer identieke kaarten hebben.
Je pc ziet die dan namelijk als één kaart.
Sorry dat ik dat vergat! :oops:

Wat ik interessant vind, is het mogelijk om vanuit Windows Mediaplayer in quadrofonie af te spelen.
Dat is mij nog nooit gelukt met de 1010, wel met de Emu.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 18 jan 2013 20:28

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Volgens het Delta 1010 user manual, kunnen tot maximaal 4 kaarten syncroniseren.
Op het MoBo moeten dan wel genoeg PCI sloten zitten.
Op MoBo's voor 2011 socket (3820) is meestal maar 1 PCI slot aanwezig.
Vraag: Zijn PCI-e sloten met een omvormer naar PCI dan geschikt voor de Delta 1010 ?

De tekst uit het user manual over meerdere kaarten:
• Hardware sample-accurate sync will allow linking of multiple Delta units via S/PDIF.
• Windows XP, 2000/ME and 95/98 multi-card, multi-client drivers with ASIO1 and ASIO2 multi-card, GSIF and EASI drivers included; Windows NT multi-card drivers also included.

• Hardware sample-accurate synchronisatie zal meerdere Delta eenheden koppelen via S / PDIF.
• Windows XP, 2000/Me en 95/98 multi-card, multi-client drivers met ASIO1 en ASIO2 multi-card, GSIF en EASI drivers inbegrepen; Windows NT multi-card drivers ook.

En:
The selection “Multi-card Sync” will remain grayed out until a second Delta PCI card (of which there are a variety) is installed in the system. When you wish to synchronize two (or more, up to four) Delta cards, select Multi-card Sync on the second and successive cards. Then, select S/PDIF as your master clock, and connect the S/PDIF output of the first card to the S/PDIF input of the second card, etc. This ensures that when the application goes into record or playback, it waits until all audio ports are open before it commences with recording or playback of audio.

De selectie "Multi-card Sync" blijft grijs totdat een tweede Delta PCI-kaart (waarvan er een aantal) is geïnstalleerd in het systeem. Wanneer u twee synchroniseren (of meer, maximaal vier) Delta-kaarten, selecteer Multi-card Sync op de tweede en opeenvolgende kaarten. Selecteer vervolgens S / PDIF als master klok, en sluit de S / PDIF-uitgang van de eerste kaart aan op de S / PDIF-ingang van de tweede kaart, enz. Dit zorgt ervoor dat wanneer de toepassing gaat in opnemen of afspelen, wacht het tot alle audio poorten open zijn, voordat het begint met opnemen of afspelen van audio.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 jan 2013 21:02

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Kees Hoekman schreef:Ja, dat was ik vergeten, je moet twee of meer identieke kaarten hebben.
Je pc ziet die dan namelijk als één kaart.
Sorry dat ik dat vergat! :oops:

Wat ik interessant vind, is het mogelijk om vanuit Windows Mediaplayer in quadrofonie af te spelen.
Dat is mij nog nooit gelukt met de 1010, wel met de Emu.


Hoi Kees,

ben er ook wel eens mee aan het stoeien geweest maar krijg alleen stereo via mediaplayer eruit.

delta zijn kwalitatief goede kaarten maar de software beperkt zich volgens mij tot het strikt nodige
maar misschien is er hier op het forum wel iemand die met de 1010 meerkanaals mediaplayer kan afspelen?

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 18 jan 2013 22:08

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Hoi Christian,

Waarom zou je dit willen proberen? wat is je doel ermee.
Kan je niet beter een geluidskaart met meerdere mogelijkheden nemen?

mvg

André

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 jan 2013 22:33

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Andre schreef:Hoi Christian,

Waarom zou je dit willen proberen? wat is je doel ermee.
Kan je niet beter een geluidskaart met meerdere mogelijkheden nemen?

mvg

André



Hoi Andre

als je 2x een 1010 koppelt hb je wel 20 kanalen ter beschikking!!!!!!
voor een redelijke prijs

ik denk als je een gelijkwaardig produkt met 20 kanalen gaat kopen dat je dan erg veel duurder uit bent?

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 jan 2013 00:26

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

er zit wel een beperking aan: het is een PCI kaart, stammend uit de Windows 98 tijd.
PCI is een uitstervend ras. Moederborden, bijv. met 2011 processorvoet, met 1 PCI zijn er op dit moment nog wel, maar 2 ?? In de W98 tijd was er alleen maar PCI, dus toen kon je 4 kaarten makkelijk op een moederbord kwijt.

Of een PCI-e extender, waar je de PCI kaart in kan zetten (als dat nog in de PC kast past boven op elkaar geplaatst), goed gaat werken ............
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 19 jan 2013 00:39

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Jongens, bedankt voor jullie reacties so far. Ik had op de M-Audio site ook wel gelezen dat het technisch kan maar ik ben eigenlijk benieuwd of het voor HW gebruik werkt. Met name voor de midi/Asio maar als ik de info van Gerrit zo lees, zou het moeten werken.
Het is overigens voor mijn 'oude' pc. Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoeveel PCI sloten ik daarin heb maar ik heb er een i7-950 processor in staan (socket 1366 geloof ik?) Moederbord is geloof ik Asus P6 De Luxe oid (kan het nu niet checken)
Deze computer gaat ergens anders naartoe waar op termijn meer kanalen wenselijk zijn. Ik begin gewoon met 1 kaart en kan er later dan nog wel meer in zetten. Overigens heeft de 1010LT 8 kanalen volgens mij toch? In plaats van 10..
Ook met 8 is het volgens mij de goedkoopste oplossing als je 16 of meer kanalen wilt gaan realiseren.

Gr. Christian

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 19 jan 2013 10:58

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Jan Wim schreef:
Andre schreef:Hoi Christian,

Waarom zou je dit willen proberen? wat is je doel ermee.
Kan je niet beter een geluidskaart met meerdere mogelijkheden nemen?

mvg

André



Hoi Andre

als je 2x een 1010 koppelt hb je wel 20 kanalen ter beschikking!!!!!!
voor een redelijke prijs



ik denk als je een gelijkwaardig produkt met 20 kanalen gaat kopen dat je dan erg veel duurder uit bent?

gr

JW


hallo Jan Wim,

daar heb je wel gelijk in, maar anderzijds als je de duurdere kaarten heb kan je het wel makkelijker aansluiten. En er zijn merken die aardig met de prijs van 2 delta's overeenkomen.
Vaak heb je als het een kaart zit een stabieler op elkaar afgestemd geheel.

mvg

André

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 jan 2013 11:32

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Cribo schreef:Jongens, bedankt voor jullie reacties so far. Ik had op de M-Audio site ook wel gelezen dat het technisch kan maar ik ben eigenlijk benieuwd of het voor HW gebruik werkt. Met name voor de midi/Asio maar als ik de info van Gerrit zo lees, zou het moeten werken.
Het is overigens voor mijn 'oude' pc. Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoeveel PCI sloten ik daarin heb maar ik heb er een i7-950 processor in staan (socket 1366 geloof ik?) Moederbord is geloof ik Asus P6 De Luxe oid (kan het nu niet checken)
Deze computer gaat ergens anders naartoe waar op termijn meer kanalen wenselijk zijn. Ik begin gewoon met 1 kaart en kan er later dan nog wel meer in zetten. Overigens heeft de 1010LT 8 kanalen volgens mij toch? In plaats van 10..
Ook met 8 is het volgens mij de goedkoopste oplossing als je 16 of meer kanalen wilt gaan realiseren.

Gr. Christian


Hoi Christian,

de 1010 heeft 8 analoog uitgangen, maar heeft ook nog een spdif uitgaan waarmee je via een omvormer, het 10e krijgt

gr
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 46

Geregistreerd: 19 maart 2011 09:52

Bericht 19 jan 2013 18:02

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Jan Wim schreef:
Cribo schreef:Jongens, bedankt voor jullie reacties so far. Ik had op de M-Audio site ook wel gelezen dat het technisch kan maar ik ben eigenlijk benieuwd of het voor HW gebruik werkt. Met name voor de midi/Asio maar als ik de info van Gerrit zo lees, zou het moeten werken.
Het is overigens voor mijn 'oude' pc. Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoeveel PCI sloten ik daarin heb maar ik heb er een i7-950 processor in staan (socket 1366 geloof ik?) Moederbord is geloof ik Asus P6 De Luxe oid (kan het nu niet checken)
Deze computer gaat ergens anders naartoe waar op termijn meer kanalen wenselijk zijn. Ik begin gewoon met 1 kaart en kan er later dan nog wel meer in zetten. Overigens heeft de 1010LT 8 kanalen volgens mij toch? In plaats van 10..
Ook met 8 is het volgens mij de goedkoopste oplossing als je 16 of meer kanalen wilt gaan realiseren.

Gr. Christian


Hoi Christian,

de 1010 heeft 8 analoog uitgangen, maar heeft ook nog een spdif uitgaan waarmee je via een omvormer, het 10e krijgt

gr
JW


Ik kan inmiddels beamen dat dit prima werkt. Ik heb onlangs op aangeven van Jan Wim een dergelijke omvormer geplaatst en werkt prima. 10 kanalen beschikbaar dus.

Gr. Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 31 okt 2014 13:18

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Ha even een oudje nieuw leven inblazen ;)

Moet je voor het gebruiken van de spdif, per se een omvormer gebruiken? Ik heb begrepen, dat je met gewoon een tulip kabel ook al het spul draaiend krijgt.
We hebben dat getest en dat lukte, behoudens dat de rear, die daarheen moet, niet lukte, doch het leek erop dat er gewoon extra frontgeluid uitkwam, ipv de gewenste rear. Maar dat heb ik zelf niet echt meer kunnen waarnemen.

We willen nl. de spdif gebruiken, om daarmee de rear te voeden.
Wat is het beste advies hiervoor?
En ook, hoe stel je dat nu goed in in Mixcontrol van Focusrite Pro 24 DSP?
Ik heb hem zelf niet, maar is voor een vriend dat ik het vraag.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 31 okt 2014 15:21

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Ha Kees,

spdif is een digitale out/input

dus zodra je van digitaal naar analoog gaat zal je een omvormer moeten gebruiken
van 1 spdif uitgang extract je dan een stereo kanaal analoog
wel moet de omvormer van een goede kwaliteit zijn anders word er aardig wat vervormd.

Focusrite de mix control is niet echt gebruiks vriendelijk, je moet het door hebben
het is in feite een groot schakelbord waarmee je veel kan doorlussen naar welk kanaal dan ook.

meestal is DAW en dan het kanaal toewijzen bij Input FX moet je dit goed zetten
dus bv
front speakers op DAW 1+2
rear op bv DAW 3+4
dit zet je dan voor de line outputs uiteraard.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 31 okt 2014 21:04

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Hadie Kees!

SonyPhilipsDigitalInterface ofwel SPDIF. Digitaal dus.

Als je goedkoop eens gebruik wilt maken van de SPDIF uitgang, kan je dus op een boedelmarkt of 2ehandswinkel vaak voor een habbekrats een MD-recorder op de kop tikken. Daarzit bijna altijd ( ff checken) een SPDIF ingang op.
Die sluit je dan met een simpel coaxkabeltje op je SPDIF uitgan aan, en vervolgens zet je de MD-recorder in de stand opname op pauze. Dan verschijnt het nanaloge stereo signaal gewoon op de analoge uitgangen van de MD-recorder.

https://www.conrad.nl/nl/speaka-audio-c ... 89149.html

overigens heeft bovenstaand kastje voor weinig geld ook alles al aan boord.

Het toepassen van de SPDIF uitgang is vooral interessant voor evt REAR kanalen, omdat je dus met een enkelvoudig coaxkabeltje zonder kwaliteitsverlies of stoorspanningsgevoeligheid een vrij grote afstand naar die speakers kunt overbruggen.

De SPDIF naar analoog converter moet je dan natuurlijk in de buurt van die speakers opstellen.

Wat tenslotte ook voor gebruik van SPDIF pleit, is het feit dat je dus totaal geen last hebt van stoorsignalen vanuit de PC, wat bij sommige analoge interfaces nogal eens wil voorkomen. Simpelweg omdat de digitale signalen daar ongevoelig voor zijn.

Zelf gebruik ik voor rear speakers een setje Behringer MS40 die heeft standaard al een SPDIF ingang. Makkelijk.

Doei.....en het allerbeste gewent!

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 31 okt 2014 21:20

Re: Meerdere M-Audio Delta 1010LT

Baye Dankie mannen!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 62 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com