Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

streaming audio

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 19 feb 2013 22:03

streaming audio

Mijn ouders wonen 200 km bij mij vandaag, in de kop van Friesland. (Ik noem het wel eens gekscherend De Noordpool.) Ze zijn zeer geïnteresseerd in Hauptwerk. En daarom stuur ik ze wel eens een audio bestand.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is dat ze via internet rechtstreeks kunnen meeluisteren als ik de toetsen beroer.

Wie weet een manier om vanuit Hauptwerk rechtstreeks met streaming audio een verbinding op te zetten?

gr. hans

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 feb 2013 22:15

Re: streaming audio

zijn de wave bestanden die hauptwerk weergeeft niet te groot voor streaming 1 op 1??
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 feb 2013 23:54

Re: streaming audio

Inderdaad, de WAV files zijn te groot. Bij 16 bits is de benodigde (upload) ADSLbandbreedte ruim 1,4 Mb, bij 32 bits audio 2x zo groot. Je moet dus aan FLAC of MP3 denken
Ander probleem is de ASIO verbinding tussen HW en de audio driver. Dit is een 1 op 1 verbinding. je kunt geen "aftakking" maken om audio naar een andere applicatie te sturen. Misschien kan 't via Reaper wel (heb geen kennis van Reaper).
Nog een issue is, dat je ouders op het zelfde moment moeten luisteren als jij speelt.

Alternatieven:
Je zou een Dropboxshare op je PC moeten hebben. De betreffende PC moet wel aanblijven totdat de file vanuit de lokale Dropbox op de PC volledig op internet staat. En je ouders kunnen het downloaden op het moment dat zij dat wensen.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 20 feb 2013 00:32

Re: streaming audio

Ik heb het wel eens via MSN gedaan. De audio uit van de midi kaart op de microfoon ingang van de geluidskaart, verbinding met elkaar maken via MSN en het werkt. Het zou ook een ander programma kunnen zijn i.p.v. MSN. Denk aan skype, dan heb je zelfs nog beeld erbij.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com