Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Speakers op 2 versterkers?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 23 feb 2013 15:44

Speakers op 2 versterkers?

Ha,

Ik heb een 7.1 set staan voor mijn cd's, hiervan wil ik 2 surround speakers gaan gebruiken voor Hauptwerk.
Is het mogelijk om dan voor 2 speakers (die hangen achter mijn orgel) om die op een andere versterker ook aan
te sluiten?

Je krijg dan speakers die op 2 versterkers zijn aangesloten, kan dit?

Groeten,

Reinier
Dordrecht

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 feb 2013 21:09

Re: Speakers op 2 versterkers?

kan wel maar met een grote MAAR.... je moet weten wat je doet

kijk wat de impedantie is, en je speakers vinden het niet fijn, als de 1e versterker 2/4 Ohm weg geeft en de ander 8 Ohm o.i.d.
je krijgt zo wie zo een verdubbeling/stapeling (denk maar aan een fietslampje dit werkt perfect op een 9 volt batterij, maar sluit dit zelfde lampje nu eens aan op 2 batterijen, lampje gaat even heel helder branden, en daarna is het vaak einde lampje)
kans dat het einde van je speakers snel in zicht is, en van je versterker ook

ik kan niet echt je bedoeling volgen, maar als je een pre-out op je versterker hebt zou je die kunnen door verbinden naar een ingang van je 2e versterker, dit kan wel veilig

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 23 feb 2013 22:46

Re: Speakers op 2 versterkers?

Bedankt voor je antwoord, maar ik zal proberen het iets duidelijker uit te leggen.
Tegenover mijn orgel hangen 2 speakers, deze wil ik gaan gebruiken voor de nagalm.
Deze zijn nu aangesloten op mijn versterker en cd speler, maar kun je een splitsing maken in de kabel naar een tweede versterker (Content digitale versterker) en dan de cd versterker uitzetten om problemen te voorkomen?
Boven mijn orgel wil ik actieve speakers hangen.

groet,
Reinier

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 feb 2013 23:11

Re: Speakers op 2 versterkers?

Zodra je signaal al versterkt is kan je dit niet invoeren in je 2e versterker,
hooguit kan je je 1e versterker als voorversterker gaan gebruiken, dan vanuit 1e met onversterkt signaal naar je 2e versterker, en dan naar je speakers.

dus als ik het goed begrijp je huidige speskers waar mee je nu een cd afspeelt wil je gebruiken voor surround van je orgel??

richt hauptwerk zo in dat je een apart surround kanaal maak, als voorbeeld neem ik even dat je nu kanaal 1+2 van je geluidskaart gebruikt voor je front weergaven van je orgel.
dan neem je kanaal 3+4 deze laat je via een audio kabel naar je versterker lopen en plug deze in een lege ingang meestal hebben versterkers meerdere ingangen.

dan moet het werken.

wel moet je uiteraard in hauptwerk alle rear samples toewijzen naar je surround kanaal.

succses

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 24 feb 2013 23:56

Re: Speakers op 2 versterkers?

Hoi JW,

Reinier wil de twee boxen die aan de muur hangen en onderdeel zijn van zijn audio installatie ook gebruiken voor hauptwerk. Hij wil deze boxen ook aansluiten op de versterker van hw.
Dus 2x links en 2x rechts op deze boxen vanuit 2 verschillende versterkers die om beurten gebruikt worden. Kan dat kwaad?

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 feb 2013 21:41

Re: Speakers op 2 versterkers?

in principe kan dat maar vergeet niet de switch tijdig te maken dat 1 van beide op tijd uit staat, anders gaat het niet goed.

en ik ben eerlijk gezegd bang dat dit vroeg of laat gebeurd!!!!!!!!!!!!

maar waarom ga je niet met een onversterkt signaal via een kabel, uit je geluidskaart, je versterker in???


je weergaven van je front gebeurd via een versterker met 2 boxen (dit audiosignaal komt uit kanaal 1+2)
en je surround wil je delen met je hifi speakers/versterker(dit audiosignaal komt uit kanaal 3+4)

heb je geen gerommel met verschillende versterkers voor 1 speakerpaar

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 26 feb 2013 21:58

Re: Speakers op 2 versterkers?

Bedankt voor je antwoord JW,

Het enige is dat ik op de cd versterker 7 speakers en een sub heb aangesloten, en ik wil
alleen de surroundspeaker rechtachter en midden rechts gaan gebruiken voor hauptwerk.
Miscchien is het nu nog meer duidelijk.

mvg,
Reinier

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 feb 2013 22:41

Re: Speakers op 2 versterkers?

is me duidelijk Reinier,

maar zeker met zo'n 7.1 set zou ik toch erg voorzichtig zijn, een eindtrap is zo naar de knoppen.

maar als tussen oplossing kan het wel

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com