Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Magnetische Registerplaatjes

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 26 apr 2011 15:18

Magnetische Registerplaatjes

Ik zat van de week te kijken op de site van Mixtuur en zag daar een foto van de Consolo speeltafels. Volgens mij gewoon een lege kast van Content Orgels. Wat ik wel handig vond waren de magnetische ( althans, dat denk ik...) registernaamplaatjes/-strips boven de registerknoppen. Mijn vraag is eigenlijk of deze strips ook los te verkrijgen zijn. Ik heb nml geen Consolo maar een DOMUS Prestige 80. Ik ben nu nog met de free versie van Hauptwerk 4 bezig. Ik volg deze website /dit forum al vanaf het begin. Omdat nu eindelijk geregeld is dmv Midi learning dat de registerknoppen op mijn eigen orgel simpel zijn toe te wijzen aan een bepaald registersample, overweeg ik binnenkort Advanced aan te schaffen. Lijkt me toch makkelijker registreren met 'hardware' die je gewend bent in je handen dan een touchscreen. Andere reden is ook dat ik het er bij vrouwlief niet doorheen krijg nu weer een nieuw orgel ( met touchscreens ) aan te schaffen aangezien mijn orgel 2,5 jaar oud is. :lol:

Ik heb de jongens van Mixtuur al een keer gemaild maar krijg geen reactie. Is er hier iemand die weet waar ik dit soort registernaamstrips met bevestigingsmateriaal kan aanschaffen. Het is niet de bedoeling dat ik iedere keer als ik van orgel wissel die strips vervang, maar wel handig om voor mijn meestgebruikte samplesets te gebruiken.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 26 apr 2011 18:51

Re: Magnetische Registerplaatjes

Dag Jos,
Welkom op dit forum.
Zoek eens via google of andere zoekmachine op 'magneetband'.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is dat ongeveer wat je bedoeld.
Groeten,
Gert
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 26 apr 2011 19:15

Re: Magnetische Registerplaatjes

Bedankt!

Heb ik zelf ook al geprobeerd. Vroeg me alleen af of misschien iemand op dit forum deze strips ook bij mixtuur heeft gekocht.... Of ze alleen geleverd worden bij een gehele orgelspeeltafel.
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 26 apr 2011 23:14

Re: Magnetische Registerplaatjes

DSCF0100a.JPG
Dag Jos,

De goedkoopste oplossing ( heb ik zelf ook toegepast) is: koop een aantal kleine ronde magneetjes en gebruik een stuk van een stalen verpakkingsband. ( 13mm x 0,5mm)
Koop vervolgens een rolletje 2 zijdig plakband 12mm breedt (3M)
Met behulp van Excel maak je exacte tekst vensters op de gewenste maat en print het geheel op fotopapier zwart met witte letters op een A4.
De stroken uitsnijden en met behulp van 2 zijdig plakband op de stalen verpakkingsband plakken. ( beide zijden zijn te gebruiken, dus geschikt voor twee orgels.
Boor voorzichtig een aantal kleine gatjes voor de magneten en druk deze hier in met de bovenkant gelijk ( eventueel een beetje lijm gebruiken)
Goedkope magneten zijn hier verkrijgbaar : http://www.supermagnete.nl/index.php
Als je niet aan stalen verpakkingsband kunt komen, laat het weten ik heb een hele rol (ongebruikt)

Groeten,

Jaco
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door JacoP op 27 apr 2011 23:30, in totaal 2 keer bewerkt.
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 27 apr 2011 07:58

Re: Magnetische Registerplaatjes

Dat is ook een oplossing zeg! Kan alleen en echte orgelbouwer verzinnen ;)
Dat metalen verpakkingsband: bedoel je dat spul wat ze om een volle pallet heen trekken met zo'n tang? Is een soort veerstaal toch?
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 27 apr 2011 16:09

Re: Magnetische Registerplaatjes

Dag Jos,

In een keer goed, ik gebruik dit verenstaal wat om een pallet wordt getrokken.
Prima spul hiervoor.

Groeten Jaco
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 27 apr 2011 21:29

Re: Magnetische Registerplaatjes

Dag Jaco,

Dat is inderdaad een goed idee, dat kan ik ook toepassen! :D
Heb even gegoogled, maar dit soort artikelen gaan per rol van 20-24kg.
Dat is wel iets te veel voor mij, ik heb ca 4m nodig.
Dus kan ik beter even rond kijken of ik ergens wat afvalstukken tegenkom.
Maar iig bedankt voor de tip.

Groeten,
Henri
Vr. groet,
Henri
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 28 apr 2011 08:32

Re: Magnetische Registerplaatjes

Jos Biesheuvel schreef:Bedankt!

Heb ik zelf ook al geprobeerd. Vroeg me alleen af of misschien iemand op dit forum deze strips ook bij mixtuur heeft gekocht.... Of ze alleen geleverd worden bij een gehele orgelspeeltafel.

Ik heb een Mixtuurspeeltafel, bij aankoop strips besteld voor twee sample sets, maar naderhand nog wel een set strips bijbesteld. Dat kan dus wel. Kost iets van 35 Euro voor een groot orgel ('t ging om Caen).
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 28 apr 2011 15:05

Re: Magnetische Registerplaatjes

Dick schreef:Ik heb een Mixtuurspeeltafel, bij aankoop strips besteld voor twee sample sets, maar naderhand nog wel een set strips bijbesteld. Dat kan dus wel. Kost iets van 35 Euro voor een groot orgel ('t ging om Caen).


Aha bedankt Dick!
Ziet er net iets netter uit dan zelf maken. Hoewel bovenstaand idee met die magneetjes er goed uitziet, wil ik mijn speeltafel als het even kan niet beschadigen door er boorgaten in te maken. Stel dat ik de speeltafel een keertje wil verkopen......

PS wanneer komt je deel 7 van Psalmen uit. :oops: :oops: Zijn voor mij altijd prima voorzetjes voor een langer voorspel oa voor de dienst
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 28 apr 2011 22:10

Re: Magnetische Registerplaatjes

Jos Biesheuvel schreef:PS wanneer komt je deel 7 van Psalmen uit. :oops: :oops: Zijn voor mij altijd prima voorzetjes voor een langer voorspel oa voor de dienst

Goeie vraag. Had er allang moeten zijn :oops:
Maar ik moet het vooral van de vakanties hebben. Hopelijk kan ik er deze zomer een tijd aan werken.
En als er dan ook nog Hauptwerk sample sets liggen te wachten waarvoor ik nog materiaal moet inspelen... en tussen de bedrijven door ook nog werken... ´t valt soms niet mee 8-)

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 29 apr 2011 07:45

Re: Magnetische Registerplaatjes

En als er dan ook nog Hauptwerk sample sets liggen te wachten waarvoor ik nog materiaal moet inspelen

ja, dan is het lastig prioriteren... ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 17 jun 2011 22:06

Re: Magnetische Registerplaatjes

Ja nou en dan nog mail van een 7-vingerproductie tussendoor, met verzoek om feedback en tips...
Doe maar rustig an, dan breekt het lijntje niet én, pas op voor de trap.... ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com