Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Trekregisters gezocht

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 03 mei 2011 12:59

Trekregisters gezocht

Heeft iemand van jullie ideeën voor registertrekkers? :idea:
Ik ben nl. voor mijn console een kast aan het bouwen. Model positief.
Hoewel ik nu in de tijdelijke opstelling naar volle tevredenheid met een touchscreeen werk vind ik dit qua uitstraling minder elegant.
Ik ben van plan om 64 registerknoppen te maken (precies een diodematrix vol).
Nu heb ik wel leuke knoppen tegengekomen (bij Laukhuff), maar ben geschrokken van de prijs voor dit aantal. :(
Alternatief hiervoor is een lade knop (paddestoel model),
maar ik zou graag een knop hebben die wat langer is. Dan heb je wat meer in je hand :)
Ik heb niet de beschikking over een draaibank, dus zelf draaien is niet mogelijk.

Hebben jullie ideeën of tips waarmee ik verder kan komen?

Groet,
Henri Brandemann
Vr. groet,
Henri
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 03 mei 2011 13:18

Re: Trekregisters gezocht

Hoi Henri,

ik liep met hetzelfde probleem. Laukhuff is erg duur maar die knopjes van de Gamma zijn het toch ook niet.

Je moet eens even contact opnemen met Kees Noorlander http://www.orgelmakerij.com/Orgelmakerij
Bij hem ben ik uitstekend geslaagd. Ik wilde Cavaillé Coll knoppen dus met de naam er al op. Hij levert ze voor een schappelijke prijs Ik had een eigen autocad tekening voor het ontwerp dus je kunt ze ook zelf ontwerpen. Kijk even naar zijn eigen orgels want de trekkers die Kees zelf toepast zijn ook erg mooi.
Het is trouwens een stuk goedkoper als je ze zelf aflakt dus daar kun je ook om vragen. Je krijgt dan blanke knoppen en een pot hele speciale verf. 3 keer indompelen en je hebt prachtige knoppen. Ik heb ze onlangs vergeleken met houten trekkers van Johannus maar die waren veel ruwer. Je kunt bij Kees ook de stokken erbij bestellen en ik zou dat ook adviseren. Ik had die bij de Praxis (ronde stok) gekocht maar het probleem is daar dat er geen één hetzelfde is dus je bent ontzettend veel tijd kwijt om alles alsnog op maat te schuren. Als ik dit geweten had, had ik de registerknoppen compleet bij Kees besteld.

Succes!

gr. Christian

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 03 mei 2011 15:19

Re: Trekregisters gezocht

Bedankt Christian voor deze interessante tip.
Ik ga contact met Noorlander opnemen.

Groet,
Henri
Vr. groet,
Henri
Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 05 mei 2011 12:38

Re: Trekregisters gezocht

Of neem contact op met iemand als Ide Boogaard: http://www.orgelmakerijboogaard.nl/

hgr

Chiel Jan

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com