Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Pijporgel gezocht

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 feb 2018 20:04

Re: Pijporgel gezocht

de balustrade past er goed bij het totaal, mooi..........Andre
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 01 maart 2018 09:19

Re: Pijporgel gezocht

Hoi Jan Wim,

Het word inderdaad een fraai geheel. Alsof het er voor gemaakt is.
Moet nog wel e.e.a. gebeuren, schilderen en een nieuw plafond onder de galerij, maar het begint op te schieten.
Het gaat nu ineens weer hard. Jij weet als geen ander dat je een hoop kan doen, maar dat je er weinig van ziet, en ineens gaat het heel erg hard.

In april word de 7 jaar durende verbouwing feestelijk afgesloten. Op die avond zal ook het orgel officieel in gebruik worden genomen.
We spelen er tijdens de diensten al sinds november 2017 op, maar een officieel moment moet je er wel van maken om het heugelijk feit te vieren.
Officiële overdracht van orgelbouwer aan de kerkrentmeester en een concert waarin de mogelijkheden van het orgel gedemonstreerd word.

Mocht je een keer willen komen spelen, jij ( en ook overige forumleden) zijn van harte welkom in Ottoland.
Stuur maar een PB, maken we een afspraak.

m.vr.gr.

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 maart 2018 10:07

Re: Pijporgel gezocht

Bedankt voor de uitnodiging André , ik ga je t.z.t wel een PM sturen .Succes met de laatste loodjes.
Blijft mooi dat dit orgel een nieuw onderkomen heeft gekregen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 23 apr 2018 08:09

Re: Pijporgel gezocht

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag is tijdens een feestelijke bijeenkomst de verbouwing van 7 jaar afgesloten.
Tijdens deze gelegenheid werd het orgel bespeeld door Gerben Budding. Hij speelt improvisaties en werk van Bach, Festing en Gigout.
Jos Biesheuvel was zijn registrant. Gerben heeft de mogelijkheden/klankkleuren van het orgel mooi laten horen.
U kunt e.e.a. terugkijken op facebook of Youtube. https://youtu.be/oIU10ctRIKw

Ik ben erg blij met het eindresultaat!! Jaco Weij, nogmaals dank voor je gouden tip, leuk dat je er was!!
Wil je een keer komen spelen? van Harte Welkom in Ottoland!! Stuur me maar een PB/appje

André
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 23 apr 2018 22:42

Re: Pijporgel gezocht

Andre_Kaptein schreef:Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag is tijdens een feestelijke bijeenkomst de verbouwing van 7 jaar afgesloten.
Tijdens deze gelegenheid werd het orgel bespeeld door Gerben Budding. Hij speelt improvisaties en werk van Bach, Festing en Gigout.
Jos Biesheuvel was zijn registrant. Gerben heeft de mogelijkheden/klankkleuren van het orgel mooi laten horen.
U kunt e.e.a. terugkijken op facebook of Youtube. https://youtu.be/oIU10ctRIKw

Ik ben erg blij met het eindresultaat!! Jaco Weij, nogmaals dank voor je gouden tip, leuk dat je er was!!
Wil je een keer komen spelen? van Harte Welkom in Ottoland!! Stuur me maar een PB/appje

André


Wat een mooi orgel is dat geworden zeg. Ik heb geboeid naar de klanken zitten luisteren. Schitterend. Een inspirerend instrument volgens mij. Gefeliciteerd met jullie mooie orgel en veel speelplezier André. Jullie zijn er gezegend mee.

Groeten,
Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 24 apr 2018 08:16

Re: Pijporgel gezocht

Jan Leendert schreef:
Andre_Kaptein schreef:Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag is tijdens een feestelijke bijeenkomst de verbouwing van 7 jaar afgesloten.
Tijdens deze gelegenheid werd het orgel bespeeld door Gerben Budding. Hij speelt improvisaties en werk van Bach, Festing en Gigout.
Jos Biesheuvel was zijn registrant. Gerben heeft de mogelijkheden/klankkleuren van het orgel mooi laten horen.
U kunt e.e.a. terugkijken op facebook of Youtube. https://youtu.be/oIU10ctRIKw

Ik ben erg blij met het eindresultaat!! Jaco Weij, nogmaals dank voor je gouden tip, leuk dat je er was!!
Wil je een keer komen spelen? van Harte Welkom in Ottoland!! Stuur me maar een PB/appje

André


Wat een mooi orgel is dat geworden zeg. Ik heb geboeid naar de klanken zitten luisteren. Schitterend. Een inspirerend instrument volgens mij. Gefeliciteerd met jullie mooie orgel en veel speelplezier André. Jullie zijn er gezegend mee.

Groeten,
Jan


Dank je wel! Ja het is heel erg fraai. Een bescheiden orgel, maar klinkt als een klok, zeker live in de kerk. De opname is erg direct, maar kon helaas niet anders ivm microfoon posities.
Ik (en collega organisten) ga tegenwoordig graag studeren op dit orgel, is een zeer inspirerend instrument!!
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 24 apr 2018 20:48

Re: Pijporgel gezocht

Andre,

fraai. Hoewel de opname direct was, was die niet storend direct.
Gaaf ook om te zien dat Gods Werk is stad en ommeland -oeps- Kerk in Ottoland gewoon doorgaat.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 25 apr 2018 20:10

Re: Pijporgel gezocht

De combinatie Flentrop-orgel en Ottoland is een heel geslaagde combinatie geworden: optisch en qua klank past het instrument prachtig.
Dit project laat zien dat met enthousiasme, overtuiging en doorzettingsvermogen ook binnen een beperkt budget een goed pijporgel mogelijk is.
Het verdient niets dan lof dat de betrokken in Ottoland qua geluid kwaliteit voor kwantiteit ('knopjes') hebben laten gaan.
André en collega's in Ottoland: proficiat en nog jaren speelgenoegen gewenst!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 26 apr 2018 15:27

Re: Pijporgel gezocht

Dank je Jaco,

Het was een leuk, spannend en soms ook best een moeizaam project. Lastig om mensen die niet veel met orgel hebben of niet muzikaal zijn uit te leggen waarom ze de buidel moeten trekken.
Je hebt ook te maken met gemeenteleden die het oude orgel een emotionele waarde toekennen, ze zijn er bij gedoopt/getrouwd/enz..., of hun vader/opa heeft getekend voor de opdracht indertijd.
Maar na 100 jaar trouwe dienst was het beestje toch echt op. Tot op de draad versleten, en met 1 klavier en aangehangen pedaal was het altijd een uitdaging om de moderne liederen op een fatsoenlijke manier te begeleiden. Maar als dat dan toch elke zondag weer redelijk lukt zien de kerkgangers niet echt de noodzaak van een ander orgel. Het speelt toch nog prima?

Het was af en toe echt op eieren lopen en politiek bedrijven, maar het is gelukt om de meerderheid te overtuigen.
Nu het eindresultaat dermate fraai is geworden, en het uiteindelijk minder heeft gekost dan wat de revisie van het oude orgel zou zijn gaan kosten, is iedereen er toch wel heel blij mee.

Probleem is heel vaak (en dat was hier ook het geval) dat in verbouwingsplannen bij wijze van spreken het aantal suikerklontjes dat zal worden gebruikt tijdens de verbouwing meegenomen word in de begroting, maar dat de post orgel vaak schittert door afwezigheid. Als er dan iemand begint te roepen dat je het orgel niet zomaar even opkrikt en verplaatst, en dat het nodig aan revisie toe is, ben niet meteen populair...daar begint het al mee. Als je dan ook nog begint over een ander orgel gaan mensen ook nog eens fronsen :-) En dan ben je nog niet eens begonnen.... :D :D
Maar de gemeente in Ottoland heeft de ruimte geboden, binnen bepaalde grenzen, om te gaan zoeken. Wat uiteindelijk dit mooie resultaat heeft opgeleverd.
Ik durf best te stellen dat een Hauptwerk installatie in de kerkzaal (ca 250 man) best een bevredigende optie qua geluid had kunnen zijn, maar dat we nu goedkoper uit zijn, en er langer plezier van gaan hebben.
Geen dag zonder Bach!
Vorige

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com