Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Verkocht Kampen Compleet

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 13 feb 2017 21:51

Verkocht Kampen Compleet

Te koop.Het complete Hinsz sampleset van Kampen. in originele DVD cassettes.
Licentie transfer k.k.
Graag even persoonlijk berichtje

Meer info:
https://www.milandigitalaudio.com/instruments/baroque/1741-bovenkerk-hinsz/?back=Instruments
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 14 feb 2017 10:15

Re: Te koop Kampen Compleet

Als mijn PCconfiguratie het aankom, zou ik interesse hebben :) Schitterend orgel! Waarom te koop?
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 14 feb 2017 12:13

Re: Te koop Kampen Compleet

Fred als ik me niet vergis ben jij in het bezit van Utrecht?
Als Utrecht in je configuratie past, dan past Kampen er zeker met gemak in



Gr
Jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 14 feb 2017 17:39

Re: Te koop Kampen Compleet

Met een beetje passen en meten kan Kampen in 16 Gb met de meeste stemmen op 20 bit.
Tremulanten wel flink bewerken. Utrecht is daarin beduidend mooier.
Samen met Utrecht, heeft Kampen voor mij de mooiste lange galmuitloop én de mooiste rugwerk prestant 8.
(van mijn sets).
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 15 feb 2017 10:56

Re: Te koop Kampen Compleet

Hallo,

Als ik nu schakel tussen bijvoorbeeld het Great Romantic organ en Utrecht, krijg ik steeds de opmerking dat mijn disk (SSD) te klein is (128GB). Zou met kampen erbij dat probleem 'blocking' kunnen zijn.

En ik zit met het probleem dat het echt mijn persoonlijke hobby is; mijn vrouw moet niets van orgelmuziek hebben, en Utrecht is na veel vijven en zessen mijn keuze tot aanschaf geworden. Ik heb er nog mee gewacht omdat het great romantic orgel http://grandorgue-hauptwerk.vacau.com/1_92_Original-sample-sets.html voor mij ook al goed voldeed, totdat ik Utrecht had :)

Hartelijke groeten, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 15 feb 2017 14:31

Re: Te koop Kampen Compleet

De vraag is natuurlijk: wat moet je met Kampen, als je Utrecht al hebt?? Zelfs op veel mindere sets kan je toch al het hoogste muzikale genot ervaren.....of gaat het alleen om die galm? Dan kan je met convolution ook veel doen.
Het is echt niet van hoe groter het orgel hoe beter ik ga spelen; in tegendeel, een groter instrument vereist ook meer kennis en ervaring om er muzikaal mee om te gaan.....

Zelf vind ik deze set veel te indirekt opgenomen, iets waar Utrecht ook toe neigt, maar VEEL minder storend)
En dan bedoel ik met indriekt dus niet alleen dat er (te?) veel galm op zit , maar dat de attack-fase van de pijp-aanspraak voor MIJN smaak teveel verdrinkt in het totaal.

Ja, en je moet natuurlijk wel voldoende ruimte hebben op je HD (SSD) voor al die grote samplesets.

Veel succes gewenst Fred, met je overwegingen! ( zelf zit ik al een tijdje in een fase van genoeg is genoeg, maar dit soort persoonlijke ontboezemingen moet je natuurlijk niet meewwegen in je beslissingen).

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 15 feb 2017 15:11

Re: Te koop Kampen Compleet

Hallo,

Ik heb toch besloten het niet te doen, want Utrecht bevalt me nog zo goed dat ik St. Cantius en Great Romantic Orgel eigenlijk niet meer bespeel. En adviesprijs van kampen is hoger dan het dubbele van Domkerk Utrecht. En Utrecht is ook goedkoper dan de "tweede-hands" prijs van deze aanbieding. Bovendien speel ik vooral romantische muziek, psalmen, ed. en weinig barok.

Groetjes,Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 16 feb 2017 10:46

Re: Te koop Kampen Compleet

Goedendag,

Kampen is verkocht

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com