Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Te koop: hybride orgel

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 11 jan 2012 16:21

Te koop: hybride orgel

Hierbij zet ik mijn hybride orgel te koop. Het is een tweeklaviers, mechanisch pijporgel met pedaal. Tegelijkertijd is er een midisysteem ingebouwd waardoor het orgel te gebruiken is voor Hauptwerk. Daarbij is wel de koppel I/II vervallen omdat het midisysteem voor manuaal II anders niet in te bouwen was. De reden dat ik het verkoop is omdat de mechaniek van manuaal II en de printplaat van het midisysteem niet altijd even goed reageren. Heel vaak gaat het goed en heel soms spreekt er één toets niet goed aan. Door een handig iemand is dit snel te verhelpen, maar zelf heb ik hier de tijd niet voor. Het orgel is voor mij een instrument om mee te werken. Daarom wil ik zelf kant en klare klavierblokken kopen zodat ik niet steeds onderhoud hoef te plegen aan mijn instrument. Zie voor de specificaties viewtopic.php?f=7&t=202 Inmiddels is de computer uitgebreid naar 8 GB geheugen. Ik bied de hele set, samplesets niet meegeleverd!, voor 11.000 euro aan. Deze hoge prijs zit 'm voornamelijk in het feit dat de mechaniek van het orgel twee jaar geleden compleet is vernieuwd door Ide Boogaard, dus mechanisch werkt het instrument perfect.

H gr

Chiel Jan

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 12 jan 2012 23:50

Re: Te koop: hybride orgel

Chiel Jan schreef:Hierbij zet ik mijn hybride orgel te koop. Het is een tweeklaviers, mechanisch pijporgel met pedaal. Tegelijkertijd is er een midisysteem ingebouwd waardoor het orgel te gebruiken is voor Hauptwerk. Daarbij is wel de koppel I/II vervallen omdat het midisysteem voor manuaal II anders niet in te bouwen was. De reden dat ik het verkoop is omdat de mechaniek van manuaal II en de printplaat van het midisysteem niet altijd even goed reageren. Heel vaak gaat het goed en heel soms spreekt er één toets niet goed aan. Door een handig iemand is dit snel te verhelpen, maar zelf heb ik hier de tijd niet voor. Het orgel is voor mij een instrument om mee te werken. Daarom wil ik zelf kant en klare klavierblokken kopen zodat ik niet steeds onderhoud hoef te plegen aan mijn instrument. Zie voor de specificaties viewtopic.php?f=7&t=202 Inmiddels is de computer uitgebreid naar 8 GB geheugen. Ik bied de hele set, samplesets niet meegeleverd!, voor 11.000 euro aan. Deze hoge prijs zit 'm voornamelijk in het feit dat de mechaniek van het orgel twee jaar geleden compleet is vernieuwd door Ide Boogaard, dus mechanisch werkt het instrument perfect.

H gr

Chiel Jan

Hallo Chiel Jan,
Ik denk dat je het orgel beter zelf kan houden denk ik,de prijs is inderdaad ZEER hoog,het zal de evt koper een worst zijn wie het heeft behandeld,(ik spreek uit ervaring)het is eingelijk zonde om het weg te doen,welke kant moet je op met jou orgel.Het is zeer jammer dat de manuaalkoppel is verdwenen,de reden snap ik niet echt,midi werkt alleen met toetscontacten,dus dat had je volgens mij kunnen behouden,ik had op mijn vorige huisorgel ook een mechanische koppel gemaakt,en dat orgel had een binnenwerk van Heyligers,werkte perfekt.Je hebt er zoveel tijd en geld aan gespendeerd,het pijpwerk is niet van een goede kwaliteit zeg je zelf......ik weet het niet of hier voor die prijs een gegadigde is.Ik hoop het voor je,ik heb veel aan orgelbouw/restauratie meegewerkt en zelf gedaan,ik zie er geen brood in.

HG:Jan.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 13 jan 2012 10:09

Re: Te koop: hybride orgel

de prijs is inderdaad ZEER hoog

Ik houd al sinds langere tijd de nieuwe aanbiedingen op http://www.ladach.de en http://www.gebrauchtorgel.com bij.
Daar zul je geen huispijporgel met twee klavieren en pedaal tegenkomen voor dit bedrag, integendeel.

Ik vind dat Chiel-Jan een heel scherpe prijs vraagt.

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com