Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Isaclassic Jubilate

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 31 mei 2012 20:34

Isaclassic Jubilate

DSC_3891.JPG
Issaclassic Jubilate orgel te koop.
Om te bouwen naar Hauptwerk. Wilde het eerst zelf doen maar kon toen hetzelfde orgel met houten klavieren krijgen ;)
Op het forum hebben enkele mensen dit orgel al omgebouwd. Zelfs de registerwippers zijn dan werkend te krijgen. Ik geloof dat het met de sampleset van Freiberg is gedaan.
Aantrekkelijk: relatief smalle kast, stevig gebouwd. Als de oude elektronica eruit is dan is genoeg ruimte voor de Hauptwerk dingen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 31 mei 2012 21:16

Re: Isaclassic Jubilate

Jacco, zijn de toetsen HOUT of plastic?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 01 jun 2012 09:20

Re: Isaclassic Jubilate

Hallo Kees
hierbij de link op marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/565056574

op de foto lijkt het kunststof
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 01 jun 2012 09:29

Re: Isaclassic Jubilate

Ja ik zie het ook. Plastic. Ik heb ze in hout, Klop...
Prijs is wel fors, doch indien storing vrij, niet onredelijk. Het is mooi van formaat, voor de dames hoeft het waarschijnlijk niet eens wit gemaakt ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 01 jun 2012 19:41

Re: Isaclassic Jubilate

Ha Kees en André,

De toetsen zijn van plastic. Ik heb dezelfde op de kop getikt via dit forum met houten klavieren. Die wil ik gaan ombouwen naar Hauptwerk.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 01 jun 2012 20:05

Re: Isaclassic Jubilate

Ah, nu weet ik het weer! Ja, dat is best spul.
Eenzelfde staat hier al bijna drie jaar, tot grote tevredenheid. Toucher kan ook aangezet etc. Veel succes!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 02 okt 2012 16:58

Re: Isaclassic Jubilate

fantastisch orgel en model,

Heb er tig van in elkaar gezet bij ISA/Monarke. later de Isaclassic Laudate ( 3-klaviers) en de Isaclassic Positief ( met vrouw-vriendelijk kastje).
leuk om te merken dat nog steeds veel mensen enthousiast zijn over het meubel, dat was in de 80-er ook al zo. Er zij er zelfs in kerken geplaatst met externe speakers, ook is er een concertversie voor Frans van der Gauw uit Friesland gemaakt.


Huib van der Geer
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 02 okt 2012 16:59

Re: Isaclassic Jubilate

huib schreef:fantastisch orgel en model,

Heb er tig van in elkaar gezet bij ISA/Monarke. later de Isaclassic Laudate ( 3-klaviers) en de Isaclassic Positief ( met vrouw-vriendelijk kastje).
leuk om te merken dat nog steeds veel mensen enthousiast zijn over het meubel, dat was in de 80-er ook al zo. Er zij er zelfs in kerken geplaatst met externe speakers, ook is er een concertversie voor Frans van der Gauw uit Friesland gemaakt.


Huib van der Geer

Muziek is emotie in klanken
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com