Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Groot Heyligersorgel te koop

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 02 okt 2012 23:33

Groot Heyligersorgel te koop

Voor de DHZ liefhebbers,

Op marktplaats zag ik deze Heyligers te koop staan, heb de verkoper eens een mail gestuurd met vraag wat er hij voor wilde hebben, maar die vraagt mij te veel, hij dacht zelf aan een paar duizend euro :D
Heeft indertijd volgens hem circa 25.000 guldens gekost. Heb er 500 euro voor geboden, maar dat vond hij te weinig :? . Wellicht dat er op dit forum mensen zijn die er interesse in hebben en goed kunnen onderhandelen.

Volgens mij heeft ene Johan een dergelijk orgel omgebouwd naar een 4 klaviers Hauptwerk-beest.

zie link
http://link.marktplaats.nl/599638402

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 03 okt 2012 09:03

Re: Groot Heyligersorgel te koop

Andre_Kaptein schreef:Voor de DHZ liefhebbers,

Op marktplaats zag ik deze Heyligers te koop staan, heb de verkoper eens een mail gestuurd met vraag wat er hij voor wilde hebben, maar die vraagt mij te veel, hij dacht zelf aan een paar duizend euro :D
Heeft indertijd volgens hem circa 25.000 guldens gekost. Heb er 500 euro voor geboden, maar dat vond hij te weinig :? . Wellicht dat er op dit forum mensen zijn die er interesse in hebben en goed kunnen onderhandelen.

Volgens mij heeft ene Johan een dergelijk orgel omgebouwd naar een 4 klaviers Hauptwerk-beest.

zie link
http://link.marktplaats.nl/599638402

André



Ik vrees ervoor dat hij dat nooit zal krijgen. Het heeft inderdaad iets van 25000 euro gekost maar de techniek is echt achterhaald. Ik kon ooit (20 jaar terug) een Rodgers ophalen met 3 klavieren uit de jaren 50 voor niets. Heeft toen nieuw enkele jaarsalarissen gekost. Is naar de stort gegaan. Ik heb er wel spijt van want het was helemaal met lampen ed. Schitterend om zo een in oude luister te herstellen.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 03 okt 2012 21:26

Re: Groot Heyligersorgel te koop

He, precies zo een orgel staat bij ons in de kerk in een bijzaal. Heeft geen midi maar speelt wel fijn en klinkt voor zijn tijd best goed. Qua versterking en speakers is het ook geschikt voor grote ruimte's. Bij ons hebben ze in de tijd dat het pijporgel werd gebouwd ruim een jaar met dit orgel de diensten begeleid. Kon zo'n 500 zangers prima de baas in een kerk zaal met 800 zitplaatsen.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 okt 2012 00:39

Re: Groot Heyligersorgel te koop

Ja ik ken dit soort orgels ook, en het is werkelijk topkwaliteit! perfect om er een midi-orgel van te maken.
Houten klavieren en topcontacten. jammer dat de huidige eigenaar er (te) veel voor wil hebben.
had het graag overgenomen om te midificeren en het dan te verpatsen.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 59

Geregistreerd: 21 jan 2012 19:11

Bericht 21 okt 2012 00:10

Re: Groot Heyligersorgel te koop

Een dergelijke Heyligers wordt ook hier aangeboden: http://link.marktplaats.nl/607070711

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com