Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Suggesties voor nieuwe samples

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 07 apr 2011 02:32

Re: Nieuwe samples

hvanzoest schreef:
nog even over Hasselt. Tja, Hasselt heeft iets, het roept iets op. ik vind het eigenlijk best een 'boers' orgel, maar heeft juist weer zijn charme. Wat betreft het janken wat de Knoll vaak doet op opnames: dat zegt meer over de bespeler dan over het orgel. de Knoll kan best behoorlijk strak klinken. Maar veel organisten vinden het mooi om het orgel windziek te maken en 'jotteren' er ook nog op los. Dan onstaat er eigenlijk een karikatuur van Hasselt.


Nou dat het iets oproept blijkt wel, er wordt over bijna niets anders meer gesproken dus in zekere zin interessant om op te nemen. Een boers orgel? ja dat klinkt wel logisch.. Niet dat ik wat tegen paarden heb, oh nee in het geheel niet, alhoewel een windziek paard me niet erg lekker lijkt ruiken.. Maar dat hij moet janken tijdens opnames lijkt me wel een redelijk storende factor.. :cry:
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 26 apr 2011 14:13

Re: Suggesties voor nieuwe samples

Ik heb ook nog wel een wens m.b.t. samplen: Zuid- en Noordbroek en dan vooral even naar de Der Aa-kerk in Groningen, want die orgels geven mij dus echt rillingen over mijn rug, zowel om te zien als om te horen.
Maarrrrrr, m.b.t. Der-Aa, ik heb helaas maar twee klavieren.... maar die zijn wél gaaf!!

Gr. Kees
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 02 nov 2017 00:26

Re: Nieuwe samples

lub schreef:Ja dan weet ik ook nog wel hele mooie die al heel lang op mijn verlanglijsje staat en wel komt ie dan: Het Rudolf Knoll orgel uit Hasselt, verdere info hoef ik niet te geven over dit orgel neem ik aan.
Volgens mij is dit een ideaal orgel voor Hauptwerk,niet te groot en niet te klein dus gewoon goed, en kunnen de belangrijke stemmen ook met tremulant gesampelt worden.

gr,Lub.


Helemaal eens. Ik heb de sample-set van Domkerk, vind de sample-set Bovenkerk Kampen ook prachtig maar belachelijk veel te duur. Het orgel in Hasselt klinkt ook geweldig
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com