Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Schyven / Van-Bever organ of Notre Dame de Laeken (Belgium)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 21 maart 2011 17:57

Schyven / Van-Bever organ of Notre Dame de Laeken (Belgium)

Ik wil deze set aanschaffen bij de firma pipeloops. De trial versie vindt ik wel goed klinken. Is er iemand die deze set als full versie heeft? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 maart 2011 17:15

Re: Schyven / Van-Bever organ of Notre Dame de Laeken (Belgi

Sja.... ik heb de small edition. Het ligt eraan waar je het mee wil vergelijken. Zelf moet ik bekennen dat ik er niet veel gebruik meer van maak sinds ik Metz heb. Maar ja, die is wel een stuk duurder. Voor die tijd maakte ik er regelmatig gebruik van voor de meer Romantische muziekstukken. Leuk is ook dat de Voix Humaine met tremulant is opgenomen wat absoluut een meerwaarde heeft.
De accoustiek is deels digitaal toegevoegd. Dat merk je soms. Zelf vond ik het niet hinderlijk.

Ik zou zeggen, luister goed naar de trials. Om de zoveel tijd valt het geluid weg, voor de rest is er geen verschil.
Kijk ook op Contrebombarde voor enkele opnames.

Gr. hans

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 23 maart 2011 20:49

Re: Schyven / Van-Bever organ of Notre Dame de Laeken (Belgi

Hoi,

Toen ik mij aan het orienteren was op Hauptwerk leek mij dit ook een leuke sampleset. Eenmaal hauptwerk thuis (met Metz er meteen op) toen de trial van dit orgel geprobeerd. Mij viel het zwaar tegen. Het geluid vond ik kil. Ik heb deze sampleset niet aangeschaft. Terwijl CD opnames van dit orgel wel prachtig klinken.

Mvg,
Paul Haagsma.
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 29 maart 2011 09:29

Re: Schyven / Van-Bever organ of Notre Dame de Laeken (Belgi

Hallo,

De sample van dit orgel heb ik in mijn verzameling, maar ik ben er niet blij mee !
Het grootste bezwaar vind ik dat er heel veel registercombinaties als 1 sample zijn opgenomen, waardoor ook behoorlijk ontstemmingen niet zijn te corrigeren en je de mogelijkheid wordt ontnomen om per register te registreren.
De klank is sterk afhankelijk van de opgenomen registersample, ik begreep uit de toelichting dat niet alle samples toon voor toon zijn opgenomen om geheugen ruimte te besparen.
Sommige samples hebben de originele akoestiek en andere samples hebben toegevoegde akoestiek.
Ik denk dat het orgel wanneer het door een andere samplemaker was opgenomen, het eindresultaat veel beter was geweest.

mvrg. Jaco
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com