Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

large Dutch sampleset

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 21 jun 2013 22:46

large Dutch sampleset

http://grandorgue-hauptwerk.vacau.com/1 ... posit.html

Voor als je de drie gratis sets van Veendam-Wildervank-Pekela in 1 setup wilt hebben.

Er is kwa design wel een boel op aan te merken, wellicht dat er iemand zich geroepen voelt om het ODF wat aan te passen, en bovendien hoor je in die sets wel wat looping-foutjes, maar tgeeft toch gratis een speelbaar instrument met veel mogelijkheden.

Benieuwd naar ervaring van anderen!

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 22 jun 2013 19:37

Re: large Dutch sampleset

Primaire reactie:
Wat een onzin.
Een klassiek georiënteerde Kaat & Tijhuis, een hoogromantische Duitse Walcker en een nuchter Hollands Van Oeckelen-orgel, elk in hun eigen akoestiek en met hun eigen klankwereld bij elkaar stoppen, dat kan ik niet anders zien dan als een zucht naar knopjes, knopjes en nog eens knopjes.
Heeft volgens mij niets van doen met integer met instrumenten omgaan.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 jun 2013 19:58

Re: large Dutch sampleset

Kan ik het in principe wel mee eens zijn, uiteraard......

MAAR: als je een verantwoorde selektie bij elkaar zoekt - ik heb dus lang niet alle stemmen geladen - dan kan het toch NET dat beetje meer speelmogelijkheden bieden, zeker ook omdat je nu meer manualen hebt.

Je kunt ook zoeken naar verwantschap tussen deze 3 orgels, die is er zeker. Je kunt natuurlijk om puriteinse redenen wel alles afkraken van anderen, maar dat wordt op internet al genoeg gedaan.......


Hg

Geert

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 jun 2013 20:16

Re: large Dutch sampleset

Het is idd. wel een rare combinatie van orgels. Maar ik ben het volkomen eens met Geert. Je hoeft niet alle registers open te trekken........

De 3 genoemde samplesets hebben allen nagenoeg geen reverb al zit er wel iets verschil in.
De muziekvoorbeelden op de site zijn allen met reverb opgenomen. Reverb is denk ik wel een voorwaarde om dit gecombineerde orgel te gebruiken zodat het kleine verschil vervalt.

Trouwens, op http://grandorgue-hauptwerk.vacau.com is zojuist ook een gecombineerd Zweeds orgel te downloaden bestaande uit 4 orgels; allen van Lars Palo. Deze orgels zijn oorspronkelijk voor Grandorgue gemaakt, maar 2 zijn nu afzonderlijk te gebruiken in Hauptwerk en natuurlijk het grote gecombineerde orgel.


@Geert: welke looping errors heb je gevonden in welk register? Ze zijn wel te herstellen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 jun 2013 20:42

Re: large Dutch sampleset

Evert-Jan, ja, helemaal mee eens; ik vergat erbij te zeggen, dat ik uiteraard met een toegevoegde galm werk.

Bedankt voor die Zweedse tip. Ik laat mijn bevindingen horen. Intussen schijnt nog niemand op het PCorgan forum de Ladegast in huis te hebben ( behalve ik dan....) ben toch echt benieuwd naar reakties.

En de loopingfoutjes zal ik eens noteren. Heb mij in het verleden ook met samples beziggehouden, vooral in de Jorgan-tijd, maar ik kan het geduld en tijdbeslag er niet meer zo voor opbrengen.

HG

Geert

Berichten: 35

Geregistreerd: 13 dec 2011 15:02

Bericht 23 jun 2013 15:44

Re: large Dutch sampleset

Geert,

fijn om zo met orgels bezig te zijn.
Ik doe dat ook wel.
Ben nieuwsgierig, hoe krijg je de toonhoogtes/stemmingen van verschillende samples op 1 hoogte?

Anne
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 jun 2013 20:56

Re: large Dutch sampleset

Hallo Anne, even voor de duidelijkheid, ik heb die kombinatieset niet gemaakt.....

Wellicht stonden de oorspr sets al gelijk. Maar als je er de tijd voor kunt vrijmaken, lijkt het ook aantrekkelijk om eens in het ODF-gebeuren te duiken, en te leren, hoe en wat je allemaal daarmee kunt.

Sommigen hier op het forum hebben daar al veel ervaring mee. Wellicht is er ergens op de wereld al iemand die er een tutorial over geschreven heeft......

Hg

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 jun 2013 21:02

Re: large Dutch sampleset

Sorry Anne, ik vergat natuurlijk te vermelden, dat je al heel veel info kunt halen uit de HW CODM Users Guide .

Hg

Geert

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 jun 2013 22:42

Re: large Dutch sampleset

Anne

je kunt tbv de toonhoogte de pitch van alle WAV files van zo'n register aanpassen (net zoals je dit in Hauptwerk zelf kan doen) of dit in de ODF file aangeven.

In dit geval van de Large Dutch sampleset is in de ODF (als instelling) gedaan omdat de oorspronkelijke samples van de 3 orgels gebruikt worden. HW verschuift dan de pitch realtime bij het afspelen.

Als je het in de WAV files wilt doen, dan kan dat in een (prof.) geluidseditor of met een hulpprogrammaatje zoals bijv. Pipetune (zie http://www.duemig-neufahrn.de/Orgel/PipeTune/).

Berichten: 35

Geregistreerd: 13 dec 2011 15:02

Bericht 24 jun 2013 16:33

Re: large Dutch sampleset

Bedankt allemaal voor de tips.
Ik kan er wat mee en ga aan de slag.

Anne
Avatar gebruiker

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 jan 2013 09:00

Woonplaats: Stadskanaal

Bericht 27 jun 2013 16:46

Re: large Dutch sampleset

T.a.v. de toonhoogte van een register (rank), die kun je wijzigen door wijziging van de volgende parameter in de COD file:
<Pitch_PipeMIDINoteNum036_TuningAdjustPercentSemitones>+20</Pitch_PipeMIDINoteNum036_TuningAdjustPercentSemitones>
<Pitch_PipeMIDINoteNum096_TuningAdjustPercentSemitones>+20</Pitch_PipeMIDINoteNum096_TuningAdjustPercentSemitones>

Ik heb -orgelpuristen en/of -puriteinen kunnen dit beter niet te lezen- de door Gerben van den Akker gesamplede (live) cornet toegevoegd aan het Veendam-orgel. Alleen de toonhoogte was wat te laag en het klonk dus wat vals. Door bovengenoemde parameters op +20 te zetten, is het resultaat heel behoorlijk (vind ik): en ik kan nu dus orgel-met-trompet (of brass band) spelen.
Cees van der Waal sr
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 27 jun 2013 17:30

Re: large Dutch sampleset

Nou, cbvdwaal, daar is toch nix mis mee met dat soort experimenten??

Zelf kan ik wel verklappen, dat ik bezig ben een extra Midi-out te maken, die dan via een andere interface naar de PC gaat, zodat ik op 1 klavier voor de grap eens een orkeststem kan invoegen, uit een andere samplebank.

Dat doen ze tenslotte in de Johannus orgels ook en ze maken er reklame mee.

HG

Geert

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 28 jun 2013 09:43

Re: large Dutch sampleset

Is de site van Grandorque uit de lucht??

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jun 2013 10:28

Re: large Dutch sampleset

Tammo

net gechecked en inderdaad, niets meer te zien.
Misschien later nog eens proberen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 28 jun 2013 10:30

Re: large Dutch sampleset

Ik heb hem naar je gemaild, Tammo

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 28 jun 2013 14:26

Re: large Dutch sampleset

Nou ga ik dan mogelijk niet integer met de instrumenten om, maar ik vind het een heel aardige aanwinst.
Vooral voor beginnende HW 'ers die niet direct grote samples kunnen aanschaffen lijkt me dit een mooie optie.
Er valt wel een en ander bij te stellen. Vooral volumes.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 jul 2013 22:17

Re: large Dutch sampleset

Er is een update
https://mega.co.nz/#!7E9nlTRC!d7oiYxKMH ... _WPTyCtVFI

als je de eerste versie geinstalleerd hebt, moet je handmatig de cache file 890000 weggooien omdat het orgel meyt de patch ook een nieuw orgelID gekregen heeft
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 03 jul 2013 11:18

Re: large Dutch sampleset

Evert-Jan, kun je ook aangeven, waar die update uit bestaat??

En of ik het risico loop, plm 160 ingelezen knoppen kwijt te raken bij die upgrade??

Het speelt verder prima, dus ik wacht nog even af met die upgrade.

HG

Geert

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 jul 2013 12:31

Re: large Dutch sampleset

Geert

ik gebruik de sampleset niet maar las het op het hauptwerk forum
Dit staat er als release note: a problem with a combination of saving and the use of pedal

Ik heb hem wel gedownload en zag dat het orgelID gewijzigd was (het was 890000 en zit nu in de publieke range maar dit wordt niet vermeld).
Eventuele registercombinaties ben je dus kwijt als je deze installeert (tenzij je die overzet of in de nieuwe ODF het orgelID weer terugzet naar de oorspronkelijke waarde)

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 91 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com