Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Rouen.....

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 31 jul 2013 21:04

Rouen.....

https://sites.google.com/site/bonoldilo ... auptwerk-1

Bovenstaande link is van een italiaan, die van een aantal bekende samplesets een CODM heeft gemaakt, welke zo goed mogelijk Rouen benadert.
Dit is voor diegenen onder ons, die alle benodigde samplesets reeds in huis hebben.....
EN over voldoende weergave mogelijkheden beschikken natuurlijk!

YT voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=MnDtXyuDsnk

Wel de moeite waard om eens te verkennen, voor de francofielen onder ons.

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 jul 2013 22:45

Re: Rouen.....

Vooral versie 2 van Rouen klinkt goed.

2 nadelen:
- je hebt er 4 samplesets voor nodig en niet iedereen heeft deze (ik tenminste niet).
- de registerknoppen. Deze sampleset (CODM) is ook met Myco2013 gemaakt en de knoppen zien er niet uit: niet leesbaar en bijna niet bedienbaar. En dat scherm zoals op de YT video van Rouen staat is helemaal niet bruikbaar. Het vereist dat je dus altijd de setzer/vaste combinatiessets moet gebruiken.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 01 aug 2013 12:59

Re: Rouen.....

Hoe kom je aan die rar file om dit eens uit te proberen ?
Deze staat er niet bij toch ?.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 aug 2013 13:04

Re: Rouen.....

Er staat een emailadres van de maker bij; daar kun je hem opvragen
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 01 aug 2013 13:22

Re: Rouen.....

Ahaa, Frans is dus kennelijk 1 van de gelukkigen, die alle sets heeft......ik ook niet hoor, Evert-Jan, en zal ook nooit gebeuren ben ik bang.

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 aug 2013 13:36

Re: Rouen.....

Het zou interessant zijn om te weten welk register uit welke sampleset komt. Misschien kun je dan zelf nog wat "rommelen" in de CODM en uit bestaande sets een soortgelijk register nemen.

De Tuba komt uit het Italiaanse orgel; dit was in een eerdere versie van Rouen uit Haverhill.
Maar de Vox Humana, ook met tremulant opgenomen; ik zou niet weten uit welke van de 4 die zou moeten komen want geen van de 4 hebben die.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 01 aug 2013 13:44

Re: Rouen.....

Oh Geert wat ben jij scherp met dit warme weer ! Ha ha.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 01 aug 2013 19:18

Re: Rouen.....

http://www.youtube.com/watch?v=rePUk4JIxdg



kreeg zojuist een heel uitgebreid verslag van Lorenzo Bonoldi over zijn aktiviteiten. Hij wees mij erop, dat de video-link in mijn eerste thread niet meer werkt, en stuurde mij de bovenstaande.

Zijn CODM=sets zijn nog niet gereed voor publikatie, maar zodra dit het geval is, zal ik dat hier melden.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 29 jun 2014 18:42

Re: Rouen.....

Alweer een tijdje geleden; intussen zijn er hopelijk mensen die al eens iets hebben geinstalleerd van Lorenzo Bonoldi??
Zou fijn zijn, diens ervaringen hier te vernemen, want van Frans begreep ik, dat hij nog steeds problemen heeft, met de installatie van Aristide nr 1.
Ik kan er helaas zelf niets mee, omdat ik van de benodigde samplesets alleen Caen heb.

De website is inmiddels:

https://sites.google.com/site/bonoldilorenzo/home

En als je dan op de titel Hauptwerk klikt, kan je ook kiezen voor Engels

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jun 2016 19:15

Re: Rouen.....

Christoph Schmitz heeft samen met Lorenzo Bonoldi de Rouen sampleset opnieuw uitgebracht. Dit is een verbeterde versie van Lorenzo, die eerder beschikbaar was maar niet conform HW standaards gemaakt was.
Christoph heeft een nieuwe grafische layout gemaakt met 2 verschillende console versies en de ODF en Lorenzo heeft nog aan de intonatie gewerkt.
Je hebt voor de Rouen simulatie 3 volledige samplesets nodig (Caen, Metz en St. Maximin) en de demo set van Dom Bédos.

Info:
http://hauptwerk-organ.com/aristide1
https://sites.google.com/site/bonoldilorenzo/hauptwerk/hauptwerk-1
Zie ook viewtopic.php?f=6&t=2020&p=22971

Jammer, dat er geen nieuwe MP3's gemaakt zijn en dat de plaatjes van de 2e console ontbreken op de site.
Avatar gebruiker

Berichten: 74

Geregistreerd: 03 maart 2011 01:05

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 21 jun 2016 00:35

Re: Rouen.....

Met alle respect, maar volgens mij klinken de geluidsvoorbeelden op deze website in de verste verte niet zoals het 'echte' orgel van Rouen klinkt. Hoe goed bedoelt ook, maar deze simulatie biedt niet een realistische weergave van het echte orgel. Wellicht zijn er op termijn mogelijkheden om het orgel 'in het echt' op te nemen nu er sinds kort in Rouen een nieuwe organist van 32 jaar (Jean-Baptiste Monnot) is aangesteld ? Wellicht ook niet, maar dat is natuurlijk wel een uitdaging....

Berichten: 11

Geregistreerd: 26 aug 2015 15:05

Bericht 23 jun 2016 13:31

Re: Rouen.....

Klaas jan Mulder heeft hier een weergaloos mooie CD opgenomen met o.a. de Grande Piece Symphonique van Franck.
Zeer voortvarend en muzikaal gespeeld

Berichten: 53

Geregistreerd: 31 jan 2019 18:47

Bericht 13 feb 2019 10:22

Re: Rouen.....

fullsize_image_1003.jpg
Inmiddels heeft Hauptwerk-Organ.com een tweede versie van de composite sample set Rouen uitgebracht: Aristide 1 v2. Deze composite sampleset kost 99,- euro. Daarnaast dien je de volgende samplesets geïnstalleerd te hebben:

-Notre-Dame de Metz (Milan Digital Audio)
-Saint-Etienne de Caen v2.5 (Sonus Paradisi)
-Dom Bédos Organ Model (Demo) (Sonus Paradisi)

Eerst was ik wat sceptisch over een composite sampleset. Een composite sampleset is een sampleset samengesteld uit andere samplesets, welke volledig opnieuw gestemd en geïntoneerd zijn. Een aantal mensen heeft hier duizenden uren in gestoken om het echte Rouen-orgel zoveel mogelijk na te bootsen. Na het luisteren van een aantal voorbeelden besloot ik deze set aan te schaffen - de andere samplesets had ik al in mijn bezit. Vanaf het moment dat ik deze sampleset voor het eerst probeerde was ik direct onder de indruk! De klank komt echt heel dicht in de buurt van het Rouen-orgel. De gigantische akoestiek, de prachtige stemmen, het prachtige Récit met de vele tongwerken... schitterend! Daarnaast is deze sampleset heel netjes afgewerkt met verschillende schermen: console, single jamb, left jamb, right jamb, simple jamb. Een aanrader voor iedere liefhebber van Rouen en Franse romantiek!

Link: https://hauptwerk-organ.com/aristide/
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
"L'orgue, c'est mon orchestre!” - César Franck

Berichten: 26

Geregistreerd: 08 okt 2015 10:05

Bericht 08 maart 2019 21:23

Re: Rouen.....

Sinds kort via de ontwerper dhr Christof Schmitz software gekocht om de 2 cavaille coll orgels tw Metz en Caen en het Italiaanse Formatelli orgel samen te bundelen (heeft hem 2 jaar werk gekost) tot een werkelijk fantastische immitatie van het grote 4 klaviers Cavaille Coll orgel van Rouen. Mocht je deze Cavaille Coll orgels in je bezit hebben dan is dat voldoende. Van het Dom Bedos orgel uit Rieti heb je alleen de Demo versie nodig. Kosten software €98,= echt heel erg de moeite waard. Zijn tel nr is 00491781962888

Berichten: 143

Geregistreerd: 17 maart 2011 14:18

Bericht 05 mei 2020 18:00

Re: Rouen.....

Voor een kennis ben ik op zoek naar iemand die extra registers kan toevoegen aan deze sampleset van Rouen.
Het gaat om 3 Pedaal registers „Quinte 10 2/3“, „Tierce 6 2/5“ und „Septième 4 4/7“.
Daarnaast wil deze kennis ook dat de Chamade registers 8' en 4' apart in het pedaal te bespelen zijn en het liefst ook nog met bas en diskant.
Hiervoor zal de ODF en XML file wel aangepast moeten worden en daar is dus wel enige kennis voor nodig verwacht ik.
Het hoeft niet voor niets natuurlijk.

Graag hoor ik wie dat kan en aandurft!

Met vriendelijke groet,

Muzieknoot

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 06 mei 2020 15:41

Re: Rouen.....

muzieknoot schreef:Voor een kennis ben ik op zoek naar iemand die extra registers kan toevoegen aan deze sampleset van Rouen.


Je zou contact op kunnen nemen met Jake van Custom Hauptwerk Organs. Hij heeft o.a. de 4-manual Caen Extension gemaakt. Daar zitten de door jou gevraagde registers bij.

gr. hans

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com